No niin,elikkäs minkälaisia aineita ootte käyttäny nahkapenkkien hoitoon?
Noi penkit olis muuten aika virheettömät mutta aika on kovettanut ne Eli saa ehdottaa hyviä aineita.
Itse käytän Autoglym Leather Care Creamiä. Käsittelyn olen uusinut noin 3 kertaa vuodessa. Ja tuloksena hyvän näköiset ja tuntuiset penkit. Suosittelen.
Lexol Leather Conditioner:
Lexol Leather Conditioner & Preservative does not contain any chemicals solvents. Unlike most organic solvents,
Lexol is nonflammable, odorless, non-toxic and non-sensitizing to the skin.
Lexol does not impart a greasy or tacky feel to the surface of the leather. Simply spray and wipe.
Marketista saatavalla nahanhoitovahalla, tuoksuu hunajalta joten taitaa olla jotain mehiläisvahan tapaista ... tulee hieno väri ja saattaapa hieman pehmentääkin.
Eiköhän kaikki suht kunnolliset nahan hoitoon tarkoitetut tuotteet toimi ihan hyvin , tai ainakin paremmin kuin ei hoitoa ollenkaan...
Olen kokeillut AutoGlymin nahanhoitoainetta ja mehiläisvahapohjaista nahanhoitoainetta.
Omien kokemusten mukaan tuo AutoGlym on erittäin helppo käyttää, mutta ei toimi yhtä hyvin kuin hyvä mehiläisvahasysteemi. Ainakin itsellä piti antaa mehiläisvahan imeytyä vuorokauden ennenkuin penkit olivat täysin "kuivat", mutta jälki oli aivan eri luokkaa kuin AutoGlymillä.
Samanlaisia kokemuksia täällä. Jos tarkoitus on "elvyttää" vanhat penkit, on mehiläisvahapohjaiset parempia. Glymi tuntui enemmänkin "kuivattavan" nahkaa pitkään seisseissä penkeissä käsitellessä useampana päivänä peräkkäin. En tarkota, että Glymissä mitään vikaa on, se on just oikea aine nahkapenkkien hoitoon, mutta ei mielestäni pehmitä vanhaa, pitkään hoitamattomana ollutta nahkaa niin kuin vaha. Itse käytän kumpaakin. 1-2 kertaa vuodessa vahalla ja Glymillä välipuhdistuksia tarpeen mukaan.
Onko jollain tietoa noista mun Turbojubileen "puolinahka" - tekstiilipenkeistä. Onko se nahka aitoa nahkaa vai aitoa tekonahkaa? tana kun mä mikään tekstiilisuunnittelija-asiantuntija ole eli päteekö nämä nahanhoivavinkit myös tähän, entä oviverhoilut, onkohan ne genuine leather (olleet aiemmin güntherin nahkahousut, mutta gm siirtänyt ne ukin tehtaalle )
Kaiken maaliman messuilta löytyy. Mulla sama käytössä. Kattokaa että vaan vähän laitatte ettei pehmene liikaa ja ala venymään. Kai tuosta enemmän kuin 2-3 kertaa riittää.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Joo, just tota Nahkiss-vahaa mäkin käytän. Ostin aikoinaan American Car Showsta pari purkkia. Hintaa oli kyllä enemmän kuin toi Mimmin 7e, varmaan just jotain kympin tai vähän yli. Mun mielestä myös riittää kyllä useampaankin käsittelyyn. Vanhat penkit imee alussa tota kamaa ihan reilusti, ja kannattaa käsitellä heti alkuun pariin kertaan. Jatkossa selviää aika niukalla pyyhkäisyllä.
Jaape kirjoitti:Joo, just tota Nahkiss-vahaa mäkin käytän. Ostin aikoinaan American Car Showsta pari purkkia. Hintaa oli kyllä enemmän kuin toi Mimmin 7e, varmaan just jotain kympin tai vähän yli. Mun mielestä myös riittää kyllä useampaankin käsittelyyn. Vanhat penkit imee alussa tota kamaa ihan reilusti, ja kannattaa käsitellä heti alkuun pariin kertaan. Jatkossa selviää aika niukalla pyyhkäisyllä.
Mä ostin tota nahkissta femmalla tiksin maalaismarkkinoilta.
Just vetelin kevätauringon paisteessa autoglymiä penkkeihin ja kojetauluun ja näytti aine käyvän oikeastaan paikkaan kun paikkaan! Hieno aine!
Huomioita: Penkit eivät ole niin liukkaat ja tummuivat selvästi käsittelyn seurauksena. Helppo ja nopea levittää.