9-3 SS vuosimallin 2007 muutokset
Automaattivolumensäätö
Kuinka "hyvin" teillä toimii AVC (automaattinen äänenvoimakkuuden säätö).Omassa93 2.0TS SC Vectorissa en ole huomannut mitään vaikutusta sillä, että valitsi minkä tason hyvänsä radio huutaa aina samalla teholla, ajoi sitten sataa tai seisoo liikennevaloissa jossa on sitten pakko säätää käsin volumea pienemmälle. Olisko ollu uudesta (11-05) asti epäkunnossa, vai onko vaikutus niin olematon ettei sitä huomaa käytännössä.
Tästä on Saabcentral.com sivulla enemmälti juttua. Joissakin yksilöissä tuo ei ole toiminut. Olisko se nyt niin että pitää vaihtaa joku ohjainyksikkö jos haluaa saada toimimaan? Tuolta SC:stä jos haulla etsii niin varmasti löytyy. Tuosta syystä itse lähes vainoharhaisena tivasin ominaisuuden toimivuutta ´07 malleissa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Automaattivolumensäätö
mulla ainakin toimi -05vm ss oikein selvästi tuo automaattinen volume ja oli tosi hyvä.966 kirjoitti:Kuinka "hyvin" teillä toimii AVC (automaattinen äänenvoimakkuuden säätö).Omassa93 2.0TS SC Vectorissa en ole huomannut mitään vaikutusta sillä, että valitsi minkä tason hyvänsä radio huutaa aina samalla teholla, ajoi sitten sataa tai seisoo liikennevaloissa jossa on sitten pakko säätää käsin volumea pienemmälle. Olisko ollu uudesta (11-05) asti epäkunnossa, vai onko vaikutus niin olematon ettei sitä huomaa käytännössä.
toivottavasti toimii myös tulevassa autossa koska sitä jäi saabin jälkeen ikävä...

Re: Automaattivolumensäätö
Minulla toimii myös vm. -04:ssa automaattinen volume hienosti. Herkkyyssäätö taitaapi olla puolivälissä.julle05 kirjoitti:mulla ainakin toimi -05vm ss oikein selvästi tuo automaattinen volume ja oli tosi hyvä.966 kirjoitti:Kuinka "hyvin" teillä toimii AVC (automaattinen äänenvoimakkuuden säätö).Omassa93 2.0TS SC Vectorissa en ole huomannut mitään vaikutusta sillä, että valitsi minkä tason hyvänsä radio huutaa aina samalla teholla, ajoi sitten sataa tai seisoo liikennevaloissa jossa on sitten pakko säätää käsin volumea pienemmälle. Olisko ollu uudesta (11-05) asti epäkunnossa, vai onko vaikutus niin olematon ettei sitä huomaa käytännössä.
toivottavasti toimii myös tulevassa autossa koska sitä jäi saabin jälkeen ikävä...
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 21:23
- Paikkakunta: Savo
AVC
Onko kenelläkään tietoa toimiiko tuo AVC myös soittimessa, jossa ei ole CD-boxia (Premium 150 tilattu tulevaan SS:iin) ?
- SAAB 9³ SS 1.8t A5 '07 SCH BSR -
Re: AVC
toimiitheMarcusso kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa toimiiko tuo AVC myös soittimessa, jossa ei ole CD-boxia (Premium 150 tilattu tulevaan SS:iin) ?
Mulla oli -03 malli ja nyt -05 ja tuntuu ettei se toimi.Pösöjä oli kaksi ja en tiennyt kellään että olisi toiminut. En oikein tiedä miten sen varmuudella saisi selville mutta kyllä motarilla täytyy säätää ääntä kovemmalle.Nopein toiminto ja muistaakseni aloitus on 14. Olen miettinyt sitä pitkään kun pitäis olla faktaa ennenkuin lähtee viemään huoltoon. Millähän ne mittaa sen vai korvakuulolta kuin minäkin. Kohta lähden ajamaan ja pitää taas vainoharhaisesti kuulostella.
Tuolta Saabcentralista luetun perusteella toiminta pitäis olla niin helposti havaittavaa, että jos sitä joutuu arpomaan toimiiko vaiko ei niin ei se silloin toimi. Vähän niinkuin penkinlämmitin, jos pitää miettiä että toimineeko oikein niin ei se silloin toimi.agios kirjoitti:En oikein tiedä miten sen varmuudella saisi selville mutta kyllä motarilla täytyy säätää ääntä kovemmalle.Nopein toiminto ja muistaakseni aloitus on 14.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla oli vm03 9-3SS ja siinä ei mielestäni toiminut ollenkaan. Nyt taas vm06 SC:ssä toimii ihan hyvin. Tuo toimintohan ei toimi, jos volume on "isommalla" eli toimii vain sellaisilla melko hiljaisilla kuunteluvoimakkuuksilla. Mun mielestä toiminnan huomaa ainakin niin että ajaa maantiellä ja laittaa toiminnon pois päältä ja takaisin päälle ja jos eroa on niin se toimii. Vm03 autossa ei tapahtunut ko tilanteessa mitään ja vm06:ssa vaihtelee äänenvoimakkuus kuten pitääkin. Toinen vaihtoehto on hidastaa nopeasti (esim. ramppiin) (ainakin SCV high:lla ja radio melko hiljaisella) niin pitäisi huomata, kun radio ei ihan pysy hidastuvuuden perässä.agios kirjoitti:Mulla oli -03 malli ja nyt -05 ja tuntuu ettei se toimi.Pösöjä oli kaksi ja en tiennyt kellään että olisi toiminut. En oikein tiedä miten sen varmuudella saisi selville mutta kyllä motarilla täytyy säätää ääntä kovemmalle.Nopein toiminto ja muistaakseni aloitus on 14. Olen miettinyt sitä pitkään kun pitäis olla faktaa ennenkuin lähtee viemään huoltoon. Millähän ne mittaa sen vai korvakuulolta kuin minäkin. Kohta lähden ajamaan ja pitää taas vainoharhaisesti kuulostella.
Muistan jostain lukeneeni/kuulleeni, että kun BLS:ään oli tehty paremmat äänieristykset kuin 9-3:een niin piti vm07:aan tulla samat äänieristykset kuin BLS:äänkin. Voi olla että muisti tekee tepposet...TuuSaR kirjoitti:SaabCentralissa eräs nimimerkki muistelee lukeneensa trollhattansaabista, että äänieristystä on lisätty 40%. Itse en ole kyllä tuota tietoa nähnyt missään.Tietääkö joku, onko äänieristykselle tosiaan tehty up-greidaus?
No nyt on täälläpäässä takana n.500km M2007 Vectorilla. Juurikaan tuonne ptme:n kommentteihin ei mitään lisättävää ole, mutta jotain kuitenkin.
Uusi kojelautalook on TODELLA hieno ja saanut estottomasti kehuja kyydissä käyneiltä lähipiiriläisiltä. Tuulilasiin heijastumisia ei alu-listasta ole tullut, mutta sivuikkunassa näkyy kun ajaa pimeässä katuvalojen alla. Myöskin nappuloiden ja säätimien sijoittelu on erittäin hyvä. Kaikki toiminnot löytyy nopeasti ja niihin tottuu helposti. Audion käyttö on helppoa ja tämä premium 150 on minun korviin erittäin laadukas ja hyvän kuuloinen järjestelmä. Tehoa löytyy riittävästi, eq-presetit on toimivia ja nopeus-volume medium asetuksilla pelaa hienosti. Ajotietokone mittaritaulussa on tonnarin jälkeen erittäin looginen ja helppokäyttöinen. Alunperin askarruttanut hälyyttimen sisätutka/kallistusanturin ohitus (koira jää konttiin) onnistuu helposti kun auto on sammutettu -> tarjoaa tätä vaihtoehtoa ensimmäiseksi SID:stä kun painaa set-nappia. Erittäin toimivaa.
Auto on erittäin hiljainen ajettava, eikä mitään ylimääräistä napsetta kuulu. No, ei kyllä näillä kilsoilla saa kuuluakaan. Takapenkille tulee "hattuhylly"pois asennossa hieman turhan paljon rengasmelua kontin puolelta, johtunee siitä että vararengas koteloa ei ole juuri eristettu ollenkaan?
SCH - sporttialusta toimii hienosti ja on TODELLA jämäkkä, mutta on aika pintakova. Joten vaatii asennetta ajajalta (sekä puolisolta!) eli en suosittele jos autolla kyyditään päivittäin lapsia ja puoliso ei välitä sporttisuudesta. Meillä tuosta ominaisuudesta pidetään reilusti. Nyt kun on saanut omat "suosikkitiet" käydä kiertelemässä, olen kyllä 100% tyytyväinen valintaan. Verrattuna edelliseen aero-tonnariin, on alusta kovempi, jäykempi, vähemmän kallisteleva ja anteeksi antamattomampi. Lähempänä og-aeron alustaa, joka kuuluu sarjaan extreme. Ja madallusta ei juuri tule, joten ulkonäön kannalta SCH kannattaa unohtaa täysin. All go, no show...
Jotain miinuksia, takapenkin käsinojasta oli hävinnyt lokero! Sekä takakontissa ollut termos-pidin kotelo sisälsi jonkin hiton elektroniikka moduulin?? Näistä ei ollut myyjällä mitään tietoa etukäteen. Liekö tuo moduuli sitten liittyy audioon vaiko mihin, en tiedä?
Ja peräkontin alkup. kumimatto on kyllä aika lerppu. Ajaa asiansa, mutta kaukalomatosta ei kyllä voi juurikaan puhua. Samaten "koirakalterin" kiinnitys meinas vähän huvittaa kun näin. C-pilareihin tukevasti kiinni, mutta alhaalta remmeillä lattiaan... vaikea kuvailla, mutta jos näkee niin ymmärtää kyllä mitä tarkoitan.
Kääntösäde on turhan laaja. Parkkipaikalla pyörittely on kankeaa. Toisaalta taas ohjaus on sen verran kevyt, ettei se ongelmaa tuota.
Kokonaisuutena auto oli positiivinen yllätys lähes kaikin puolin. Ulkonäkö varsinkin, kun en ollut mustaa vectoria vielä luonnossa nähnyt. Ja ajettavuus on kyllä parasta Saabia tähän asti, no doubt.
Kajaanin Delta-autolle täydet pisteet. Kauppa kokonaisuutena sujui hienosti. Meidät pidettiin hyvin ajan tasalla, missä mennään ja milloin auto saadaan. Ja viimehetken muutoksia tehtiin, niin kauan kuin se tehtaan kannalta oli mahdollista..
Katsotaan nyt mitä tässä tuleman pitää. Tällä hetkellä nautitaan autosta täysin siemauksin!
Edit: Lisätään vielä, että koeajamaamme ´06 autoon erona on myös jalkalista edessä, Vector teksti on nyt hopealla mustassa listassa. Ja autossa on 1.8t koneessa tosiaan Mitsun TD04L-11T ahdin. Ja, Hanna - jos luet tätä, niin lopeta heti ja aloita työn teko!

Uusi kojelautalook on TODELLA hieno ja saanut estottomasti kehuja kyydissä käyneiltä lähipiiriläisiltä. Tuulilasiin heijastumisia ei alu-listasta ole tullut, mutta sivuikkunassa näkyy kun ajaa pimeässä katuvalojen alla. Myöskin nappuloiden ja säätimien sijoittelu on erittäin hyvä. Kaikki toiminnot löytyy nopeasti ja niihin tottuu helposti. Audion käyttö on helppoa ja tämä premium 150 on minun korviin erittäin laadukas ja hyvän kuuloinen järjestelmä. Tehoa löytyy riittävästi, eq-presetit on toimivia ja nopeus-volume medium asetuksilla pelaa hienosti. Ajotietokone mittaritaulussa on tonnarin jälkeen erittäin looginen ja helppokäyttöinen. Alunperin askarruttanut hälyyttimen sisätutka/kallistusanturin ohitus (koira jää konttiin) onnistuu helposti kun auto on sammutettu -> tarjoaa tätä vaihtoehtoa ensimmäiseksi SID:stä kun painaa set-nappia. Erittäin toimivaa.
Auto on erittäin hiljainen ajettava, eikä mitään ylimääräistä napsetta kuulu. No, ei kyllä näillä kilsoilla saa kuuluakaan. Takapenkille tulee "hattuhylly"pois asennossa hieman turhan paljon rengasmelua kontin puolelta, johtunee siitä että vararengas koteloa ei ole juuri eristettu ollenkaan?
SCH - sporttialusta toimii hienosti ja on TODELLA jämäkkä, mutta on aika pintakova. Joten vaatii asennetta ajajalta (sekä puolisolta!) eli en suosittele jos autolla kyyditään päivittäin lapsia ja puoliso ei välitä sporttisuudesta. Meillä tuosta ominaisuudesta pidetään reilusti. Nyt kun on saanut omat "suosikkitiet" käydä kiertelemässä, olen kyllä 100% tyytyväinen valintaan. Verrattuna edelliseen aero-tonnariin, on alusta kovempi, jäykempi, vähemmän kallisteleva ja anteeksi antamattomampi. Lähempänä og-aeron alustaa, joka kuuluu sarjaan extreme. Ja madallusta ei juuri tule, joten ulkonäön kannalta SCH kannattaa unohtaa täysin. All go, no show...

Jotain miinuksia, takapenkin käsinojasta oli hävinnyt lokero! Sekä takakontissa ollut termos-pidin kotelo sisälsi jonkin hiton elektroniikka moduulin?? Näistä ei ollut myyjällä mitään tietoa etukäteen. Liekö tuo moduuli sitten liittyy audioon vaiko mihin, en tiedä?
Ja peräkontin alkup. kumimatto on kyllä aika lerppu. Ajaa asiansa, mutta kaukalomatosta ei kyllä voi juurikaan puhua. Samaten "koirakalterin" kiinnitys meinas vähän huvittaa kun näin. C-pilareihin tukevasti kiinni, mutta alhaalta remmeillä lattiaan... vaikea kuvailla, mutta jos näkee niin ymmärtää kyllä mitä tarkoitan.
Kääntösäde on turhan laaja. Parkkipaikalla pyörittely on kankeaa. Toisaalta taas ohjaus on sen verran kevyt, ettei se ongelmaa tuota.
Kokonaisuutena auto oli positiivinen yllätys lähes kaikin puolin. Ulkonäkö varsinkin, kun en ollut mustaa vectoria vielä luonnossa nähnyt. Ja ajettavuus on kyllä parasta Saabia tähän asti, no doubt.
Kajaanin Delta-autolle täydet pisteet. Kauppa kokonaisuutena sujui hienosti. Meidät pidettiin hyvin ajan tasalla, missä mennään ja milloin auto saadaan. Ja viimehetken muutoksia tehtiin, niin kauan kuin se tehtaan kannalta oli mahdollista..
Katsotaan nyt mitä tässä tuleman pitää. Tällä hetkellä nautitaan autosta täysin siemauksin!

Edit: Lisätään vielä, että koeajamaamme ´06 autoon erona on myös jalkalista edessä, Vector teksti on nyt hopealla mustassa listassa. Ja autossa on 1.8t koneessa tosiaan Mitsun TD04L-11T ahdin. Ja, Hanna - jos luet tätä, niin lopeta heti ja aloita työn teko!

Viimeksi muokannut Marko A, Su Loka 01, 2006 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red