Muodikkaat lisävalot?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Aksu900 kirjoitti:Ite en kyllä toisaalta ymmärrä noita hirveitä lisäpitkiä kaikissa tapauksissa. Mun mielestä esim. 9-5ssä tai vaikka viistari og900ssa on kunnossa ollessaan niin hyvät valot ettei lisäpitkillä oo mitään virkaa.
Tästä täysin samaa mieltä. 9-5:ssa varsinkin niin hyvät valot valmiiksi, että en ole kaivannut lisäystä. Ja kyllä se on niinkin, että näyttäkää mulle auto johon tollaset ämpärivalot sopii niin mä näytän teille Jari Sillanpään tyttöystävän....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
900i
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja 900i »

H2 kantaan xenon ? Mistä? 8)
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
Minuteman
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

"Ruotsin kovimmat rahtarit" :lol:

Ei vaan, ei tässä mitään lisävaloja vastaan ole, saiskohan tuohon vanhanokkaiseen CD:hen fiksuja kaukovaloja ryytyneiden sumuvalojen tilalle?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eipä itsellä nuo ainakaan ulkonäön takia ole, viime talvenakin tyttöystävä joutui aika paljon ajelemaan työharjoitteluun tuolla meikäläisen 9-5:lla. Ja tällä seudulla myös noita hirviä piisaa ja reitti sisälsi aika paljon pienempiä teitä metsien siimeksissä, joten mikään valo ei ollut liikaa. Tänä talvena luultavasti jätän valot talliin, kun ei tule tänä talvena paljoakaan kilometrejä(toivottavasti :wink: )

Lyhkäsiin on kylläkin tarkoitus hommata Xenon-muunnos-sarja :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Minuteman
"Hölösuu"

Hyvä juttu, ja menee kait "heittämällä" paikoilleen.

Yritin vaihtaa noihin sumareihin polttimoita ja totesin ettei enää kannata, sen verran happamat ovat.

lisäpitkää tilalle siis!
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Eiköhän tämä "ilmiö" mene Suomessakin aikanaan ohi...

Omasta mielestäni pilaavat auton ulkonäön tehokkaasti - seuraavaksi alkaakin sitten varmaan ilmestymään sinisiä valoja autojen alle :lol: .
Minuteman
"Hölösuu"

Juu tampereella olen pari ufoa nähnyt helmavaloineen 8O
meverkko
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Aksu900 kirjoitti:... tai vaikka viistari og900ssa on kunnossa ollessaan niin hyvät valot ettei lisäpitkillä oo mitään virkaa.
Noh. Voihan sen asian noinkin yksioikoisesti ilmaista. Toisaaalta, itse kun olen kerran pysäyttänyt 5 metriä ennen hirveä (kiitos siitä päällä olleille pitkille ja lisäpitkille) olen eri mieltä.

Valoa ei ole koskaan liikaa. Jos ero pitkien ja puolikkaitten välillä on iso, pitää nopeutta tiputtaa kun on muuta liikennettä. Ajelee sitten vaikka ilman lisäpitkiä jos niistä on haittaa :? OK, tiedän että ihan sitä ei kukaan tarkoittanut että niistä suoranaista haittaa olisi...

Hiljaisilla tieosuuksilla ovat kiistatta tervetullut lisä näkyvyyteen!
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Kipe_9000
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Minuteman kirjoitti:"Ruotsin kovimmat rahtarit" :lol:

Ei vaan, ei tässä mitään lisävaloja vastaan ole, saiskohan tuohon vanhanokkaiseen CD:hen fiksuja kaukovaloja ryytyneiden sumuvalojen tilalle?
Itellä on lisäpitkät alla...ollu jo uudesta asti ilmeisesti kun on tuontiauto.
Ei mielestäni kyllä kauheesti virkaa kun omat pitkät näyttää pitemmälle. Mä suuntasinkin ne sit niin, että kirkastaa penkkoja joten näin niistä on jo hyötyä.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
meverkko
"Hölösuu"
Viesti:

Kipe_9000 kirjoitti: Ei mielestäni kyllä kauheesti virkaa kun omat pitkät näyttää pitemmälle.
Niin no. Ei huonoista lisäpitkistä tietenkään sanottavaa hyötyä ole. Vähän sama kuin vertaisi og:n valoja saman aikakauden samaran valoihin.

Totta kai hyvät ajovalot on aina parempi kuin huonot ajovalot vaikka niihin lisäisikin huonot (tai hyvätkin) lisäpitkät.

Eli ensin auton ajovalot kuntoon, tarvittaessa umpiot uusiksi ja jos virta ei riitä niin sitten piuhoja uusiksi. Sitten sen jälkeen lisävaloja (pitkät tai/ja sumut) kukin mielensä (ja lakien...) mukaan.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Minuteman
"Hölösuu"

No jaa, tuskin sitten on mieltä laittaa niitä alkuperäisiä helloja jos kerran ajovalot yltää pidemmälle :?

Ja tuskin noita edes enää mistään saa, en tiedä, ei ainakaan Örumin sivuilla näkynyt.

Täytyy löytää jotkut tehokkaat (koon puitteissa), jotka menisi suht heittämällä, ja kyllä sitä valoalueen leveyttäkin saisi olla että näkisi metsänrajan kunnolla.

Siis tottakai auton omatkin umpiot menee vaihtoon, laeista en niin välitä, ei sovi minulle :wink:
meverkko
"Hölösuu"
Viesti:

Minuteman kirjoitti: laeista en niin välitä, ei sovi minulle :wink:
Niin no joo, kukin mielensä mukaan. Täytyy tunnustaa että mulla on peruutusvaloissa enemmän watteja kuin perusautossa pitkissä. Eikä tietysti pitkien wattimäärä voi olla vähemmän kuin pakkivaloissa.... :wink:
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Minuteman
"Hölösuu"

Kuinkas lujaa oikein peruuttelet jos valotehoa tarvitsee taaksepäin 8O :lol:

En nyt tietenkään tarkoittanut kaikkia lakeja, vaan oman maun mukaan, nehän on suuntaa antavia kuten kansanäänestykset :wink:

Eilen yöllä ei olisi ollut mistään valoista hyötyä kun ajoin kissan yli, syöksyi kuin salama metsästä, en tiedä minkä perässä tai mitä pakoon, mutta suoraan apparin pyörän alle ja sitten takapyörän alle.

En ehtinyt tehdä yhtään mitään, löin liinat kiinni, että jaahas lopetushommiin ja vilkaisin peiliin niin kissa syöksyy kuin viitapiru takaisin metsään 8O

En sitä löytänyt, tiedä minne meni kuolemaan :(

Piennarnäkyvyyttä olisi kyllä hyvä olla, ei kyllä tuossa olisi auttanut, hiton kamikatze...
meverkko
"Hölösuu"
Viesti:

Minuteman kirjoitti:Kuinkas lujaa oikein peruuttelet jos valotehoa tarvitsee taaksepäin 8O :lol:
No, aika lujaa... Ei vaan. Etupakkivalot kun on mukana touhussa, niin 4*35W tekee jo 140W. Peräkärryn kanssa nuo etupakit auttaa toki aika paljon. Tosin kärryssä on releohjattuna 2*21W lisää pakkivalotehoa... :D

Alkaa tosin mennä jo aika Off Topic...
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Juho80
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Ei ole kovin iso ero pitkiltä lyhyihin vaihdettaessa, kun on lisäpitkät suunnattu omien pitkien jatkoksi, ei kuviot päällekkäin.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Vastaa Viestiin