Moottorin rahina
Moottorin rahina
1998 2,3t pitänyt jonkin aikaa pientä rahinaa joten kävin metro-auton pikahuollossa näyttämässä, diagnoosi jakopää ja tasapaino akseleidenketju loppu. 1280e.Hain auton, ääni aivan samanlainen kuin vietäessä tukittiin 2 päivää onkin vesipumppu ja moniurahihnan rullat loppu
paljonkohan vielä pitää maksaa (450e),mikä mielestänne on vastuu väärästä diagnoosista.(väittävät jakopäänkin olleen loppu vaikkei ääneen vaikuttanutkaan aj.218tkm.)
paljonkohan vielä pitää maksaa (450e),mikä mielestänne on vastuu väärästä diagnoosista.(väittävät jakopäänkin olleen loppu vaikkei ääneen vaikuttanutkaan aj.218tkm.)
Re: Moottorin rahina
En maksaisi 1280 e jakopään remontista jos en olisi nähnyt vanhoja osia jotka tosiaan on loppu.alfa30 kirjoitti:1998 2,3t pitänyt jonkin aikaa pientä rahinaa joten kävin metro-auton pikahuollossa näyttämässä, diagnoosi jakopää ja tasapaino akseleidenketju loppu. 1280e.Hain auton, ääni aivan samanlainen kuin vietäessä tukittiin 2 päivää onkin vesipumppu ja moniurahihnan rullat loppupaljonkohan vielä pitää maksaa (450e),mikä mielestänne on vastuu väärästä diagnoosista.(väittävät jakopäänkin olleen loppu vaikkei ääneen vaikuttanutkaan aj.218tkm.)
Aika huonoa on metro-auton toiminta jos vaihdetaan osia ilman tarkaa diagnoosia.
Ottamalla remmin irti hetkeksi olisivat voineet todeta vikakohteen helposti.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
No sitten on selvää, että remontti ei mene takuuseen. Jos olisi huollot tehty huolto-ohjelman mukaisesti, olisi ns. moottoritakuu voimassa, joka kattaa mm. nämä jakopääremontit:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=490
Sinänsä hyvä, että öljyt on vaihdettu tiheämmin, mutta huoltoon kuuluu muutakin kuin pelkkä öljynvaihto, esim. ilmansuodatin on aika tärkeä palikka etenkin turbomoottorissa...
Eski
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=490
Sinänsä hyvä, että öljyt on vaihdettu tiheämmin, mutta huoltoon kuuluu muutakin kuin pelkkä öljynvaihto, esim. ilmansuodatin on aika tärkeä palikka etenkin turbomoottorissa...
Eski
-
- "Hölösuu"
Työmääräyksessä muuten lukee ainakin meidän paikallisessa että vanhoja osia ei palauteta asiakkaalle.
Pikkuisen huvittaisi kysyä että mikä oikeus korjaamolla on omia jonkun ihmisen tavaroita itselleen, mutta kun koko ala on niin [ruma sana] muutenkin niin enpä ole jaksanut kysyä.
Niin tuota..jokainen voi arvailla miksi niitä ei haluta palauttaa. Itsekin olen johtopäätökseni tehnyt.
Pikkuisen huvittaisi kysyä että mikä oikeus korjaamolla on omia jonkun ihmisen tavaroita itselleen, mutta kun koko ala on niin [ruma sana] muutenkin niin enpä ole jaksanut kysyä.
Niin tuota..jokainen voi arvailla miksi niitä ei haluta palauttaa. Itsekin olen johtopäätökseni tehnyt.
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, Pe Syys 29, 2006 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
Osat kuuluu aina asiakkaalle jos asiakas sitä ei erikseen ole sovittu, Eli sen voi työmääräyksessä toisin ilmoittaa jos sinne on jotakin muuta tekstiä väännetty.
http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loa ... ikeudet%22
En nyt löytänyt tuon Auto korjaamo alan sovittuja pelisääntöjä netistä mutta sielläkin tuo on mainittu.
AnyWay... ne on asiakkaan osia. Ja asiakkaalla on oikeus tarkistaa/tehdä niille vaihdetuille osille mitä haluaa (paitsi takuu osan ollessa kyseessä).
V-M
http://www.kuluttajavirasto.fi/user/loa ... ikeudet%22
En nyt löytänyt tuon Auto korjaamo alan sovittuja pelisääntöjä netistä mutta sielläkin tuo on mainittu.
AnyWay... ne on asiakkaan osia. Ja asiakkaalla on oikeus tarkistaa/tehdä niille vaihdetuille osille mitä haluaa (paitsi takuu osan ollessa kyseessä).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Osat kuuluu siis asiakkaalle jos sopii siitä ennen remonttia. Muutoin on voimassa teksti jossa sanotaan että vaihdettuja osia ei palauteta asiakkaalle.Lukee työmääräyksessä. Ymmärtääkseni kaikki merkkiliikkeet noudattaa autokorjaamoalan yhteisiä korjausehtoja. Tälläisiä sopimuksia noudattava liike pitää saatavilla siinä tiskillä sitä vihkosta jossa nuo kerrotaan.
Harvoin olen nähnyt että poka haluaa vaihdetut osat itselle. 10vuoden kokemuksella.
Mutta itse asiaan, en itse kyllä maksaisi remonttia joka ei auta ongelmaan. Jos ei liike pysty selvittämään että jakopää oli todellakin leviämässä. Mikä ei liene olisi ihme.
Harvoin olen nähnyt että poka haluaa vaihdetut osat itselle. 10vuoden kokemuksella.
Mutta itse asiaan, en itse kyllä maksaisi remonttia joka ei auta ongelmaan. Jos ei liike pysty selvittämään että jakopää oli todellakin leviämässä. Mikä ei liene olisi ihme.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä