Autoni on siis 900i -88 8-venttiilinen. Kylämänä käynnistettäessä se lähtee käyntiin ja nostaa hetkeksi kiekat noin 1200:n ja sitten alkaa se yskimis vaihe ja kiekat tippuvat noin 4-500;aan. Sitten se joko sammuu tai elpyy noin 5 sekunnin päästä. Muutoinkin kylmänä kiihdytettäessä auto on ikäänkuin ryyppypäällä tai sitten ei, eli ei tasaista käynti/kiihdytystä.
Itse olen ajatellut lämpöaikakytkintä?!?
Tarvii apua hän!
Nykiminen ja käynnistyvyys
Omassa satkussani on hieman samanlaisia oireita ja olen myös miettinyt tuota lämpöaikakytkintä syypääksi. En ole vain jaksanut tehdä asialle vielä mitään, koska viimeistään toisella yrityksellä se lähtee käyntiin ihan hyvin.
Viikko sitten kävin säädättämässä sytkän ja ruiskun korjaamolla, jossa huoltomies neuvoi mittaamaan ruiskuun liittyvistä sähköliittimistä, että kaikissa on kunnon maadoituskontakti. Myös johtojen kunto kannattanee tarkistaa.
Viikko sitten kävin säädättämässä sytkän ja ruiskun korjaamolla, jossa huoltomies neuvoi mittaamaan ruiskuun liittyvistä sähköliittimistä, että kaikissa on kunnon maadoituskontakti. Myös johtojen kunto kannattanee tarkistaa.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Lämpöaikakytkin vaikuttaa ainoastaan käynnistymiseen, lämpöaikakytkimellä on merkitystä ainoastaan sillä ajanjaksolla kun startti pyörii. Jos lämpöaikakytkimen mielestä moottori on kylmä startatessa, se käskee kylmäkäynnistyssuutinta antamaan lisäbensaa kunnes kone käynnistyy tai starttausyrityksen & lisäbensan maksimiaika tulee täyteen.
Sen jälkeen kun startti ei enää pyöri, rikastuksesta ja lisäilmasta vastaa ohjauspaineventtiili ja lisäilmaventtiili.
Sen jälkeen kun startti ei enää pyöri, rikastuksesta ja lisäilmasta vastaa ohjauspaineventtiili ja lisäilmaventtiili.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vetääkö normaalisti, kun kone alkaa lämmetä? Putsaisin ensin kaasuläppäkotelon ja tarkistaisin kaasuläpän perussäädön ja seoksen. Sitten voisi kokeilla lisäilmaluistin putsausta/vaihtoa. Ohjauspainesäätimen kanssa askarrellessa palaa enemmän rahaa .
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Kaasuläppäkotelo on siis se imusarjan sylinterinmuotoinen osa, johon kaasuvaijeri tulee. Pääset kaasuläppään käsiksi, kun irroitat sen ilmansuodattimelta/ilmamäärämittarilta tulevan kumitorven. Sitten vain puhdistusspraytä tai bensaa nukkaamattomaan rättiin ja kiillottamaan . Kaasuläpän säätö vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja seokseen, joten säätö kannattanee tehdä asianmukaisella pajalla.
Lisäilmaluisti sijaitsee kuskin puolella sylinterinkannen kulmassa siinä termostaattikotelon liepeillä. Se on siis metallinen, hieman hyrrän näköinen motikka, jonka molempiin päihin tulee kumiletku imusarjasta. Ei muuta kuin letkut irti ja puhdistusspraytä sisään. Laita rätti alle, ettei keitto valu pitkin moottoritilaa. Luistin kuivuttua letkut kiinni ja testaamaan.
Lisäilmaluisti sijaitsee kuskin puolella sylinterinkannen kulmassa siinä termostaattikotelon liepeillä. Se on siis metallinen, hieman hyrrän näköinen motikka, jonka molempiin päihin tulee kumiletku imusarjasta. Ei muuta kuin letkut irti ja puhdistusspraytä sisään. Laita rätti alle, ettei keitto valu pitkin moottoritilaa. Luistin kuivuttua letkut kiinni ja testaamaan.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)