Eli mikä mahtaa olla vikana kun tänään lähdin saapin kans ajelee, niin heti kun vauhti nousi hieman n.30-40km/h. niin auto alkaa ite jarruttaa...
Ensimmäisen kerran kun teki tuon niin tuli ihan lukkojarrutus.(onneksi olin juuri käymässä maalla kun vika ilmeni, sinnehän saappi myös jäi) Ja mullahan on 900i, -88 Automaattilaatikolla. Kun kokeilin laittaa automaatin kohtaan 2 niin teki aivan saman kun norm. D:llä ajaessa. Eli jarrutti. Sitten kun kokeilin laittaa 1 päälle niin silloin ei jarrutellut ollenkaan. Eli automaattilaatikko hajalla?? 25tkm sitten laatikko uusittu/huolettu täysin.
Huomasin muuten kun otin siitä vaihdekepin juuresta sen muovin pois niin sielä oli kaksi johtoa irrallaan, eli toinen pää irronnut jostain... siis jos on joskus ollut jossain kiinni. Muistaakseni toinen oli musta ja toinen vihreä. Oliskos tuossa syy, vai onko tomaatti jo entinen
Viimeksi muokannut Saab04, Ma Syys 25, 2006 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
carimat kirjoitti:Johdot ilmeisimmin irti merkkivalosta, joka liikkuu kepin mukana, valaisten nuo vaihdemerkit.Ne valkoiset R,D jne...tahtoo ajan mittaan usein irrota kepin liikkeen vuoksi tinauksista...kait.Ei tuohon toimintaan vaikuta.
OK. No onkos kellään mitään hajua että mikä on vikana?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Oliskohan siellä venttiilikoneistossa joku kuula vähän jumissa
joka ohjaa sitä öljyn kiertoa, tai sitten pakan jarruhihna on liian kireellä
näitä nyt ensin ttulisi mieleen mutta voin olla myös väärässä.
Kyllä täältä joku guru löytyy niin ei tarvitse Saabia romuttaa
Haullakin voisi löytyä jotain suuntaa antavaa.
Itse kyllä ottaisin äkäistä yhteyttä häneen joka laatikkoa on korjannut/räplännyt, kyllä sen pitäisi enemmän kuin 25000km kestää.
Niin kyllä se venttiilikoneistoon viittaa jos kerran lähtee liikkeelle ykkösellä mutta kakkoselle tökkää, silloinhan ainakin turbiini pelaa jos ei ääntele liikkeelle lähtiessä?
Minuteman kirjoitti:
Niin kyllä se venttiilikoneistoon viittaa jos kerran lähtee liikkeelle ykkösellä mutta kakkoselle tökkää, silloinhan ainakin turbiini pelaa jos ei ääntele liikkeelle lähtiessä?
Joo ei ääntele liikkeelle lähtiessä... pystyykös tuota venttiilikoneistoa itse tarkistamaan mitenkään?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Saappi oli saanut levätä n.24h. ja toimi taas aivan kuin ei olisi koskaan mitään ollutkaan!
On toi kyl ihme peli, eilen yritin ainakin tunnin verran saada sitä toimimaan, mutta ei millään.
No toivotaan että sama vaiva ei enää iske!
Kiitän teitä kaikkia ketkä yrititte auttaa saappia
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Tri-Lo kirjoitti:Olisko ehkä syytä sitten vaihtaa nesteet ja suodatin, jos vaikka löytyisi jotain kiinnostavaa mikä on ollut tukkimassa tms.?
Joo no täytyy huomenna katella. Missäköhän on tuon laatikon suodatin??
Öljyt tarkistin tänään ja tarpeeksi näytti olevan ja muutenkin näytti ihan hyvältä...
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
En oo viel ehtiny ettii sitä kun olen kipeenä ollut. Mut täytyy katella kun täst tervehtyy...
Silloin kun autoa katselin niin ei se mitenkään ainakaan silmään sieltä osunut, eli luultavasti jossain vaikeassa paikassa
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
251265 kirjoitti:Mulla on kans -84 automaatti 900i
Löysitkö sen lootan suodattimen?
Laatikon "öljypohja" pitää irrottaa, että pääsee suodattimeen käsiksi. Eli se sama levy, jossa tyhjennysproppu on. Ei ole paha rasti, joku kymmenkunta pulttia vaan auki. Tyhjennysproppu on muuten sitten semmonen tasapääruuvin kannan näköinen ja suodatin semmonen teräsverkko (ei tarvii vaihtaa, vain putsata)...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84