Mikä on Suomen tehokkain Saab

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

tamtami kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Naapurin kerkon 90:ssä oli 632hp takapyöriltä.
Pitää muistaa ettei dynorullat kerro muutakuin essonbaarin höpöhöpö hevosvoimia.
:?: Ja mä kun luulin...
Dynossa kun on yksi vakio väärin niin tulos saattaa heittää ja paljon.Oikeat hevosvoimat selvitetään 402 metrin mittaisella radalla.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Varttimaililla taitaa kyllä esim.renkaat,vetotapa ja paino vaikuttaa aika paljon. Ja taitaa myös vaatia hieman reenia jotta "todella" tehokkaalla osaa lähteä kunnolla :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Henkka_
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:53
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Henkka_ »

Dynossa kun on yksi vakio väärin niin tulos saattaa heittää ja paljon.Oikeat hevosvoimat selvitetään 402 metrin mittaisella radalla.
Höpöhöpö. Varttimaililla selvitetään se, miten hevosvoimat saadaan siirrettyä tiehen. :)
Henri Mertanen #2892

<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Niin, ja kuka jaksaa säätää auton varttimailille sopivaksi :wink:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tarmo_L
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 18:07
Paikkakunta: Perähikiä

Viesti Kirjoittaja Tarmo_L »

Suppari kirjoitti: Dynossa kun on yksi vakio väärin niin tulos saattaa heittää ja paljon.Oikeat hevosvoimat selvitetään 402 metrin mittaisella radalla.
Oikeat hevosvoimat selvitetään pikkasen pitemmällä matkalla kun 402m. Tästä linkistä voi jokainen tiirailla ja mietiskellä itsekseen onko ne pollet siellä moottorissa vai esson paarissa...

http://kotisivu.mtv3.fi/sine88/pics/mis ... atteet.jpg
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

3 Saabia 5:n kärjessä, ei paha. :)
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Laitetaanpa vähän esimerkkipoimintoja kyseisen tapahtuman historiasta, niin saadaan referenssiä (eri ajankohtana ajettuja, joten heittoa suuntaan tai toiseen voi olla tuulesta johtuen mutta suuntaa antavia kylläkin):


Porsche 911 (996) Turbo (GT2) 287
Lamborghini Gallardo E-Gear 275
Audi RS4 MTM 261
Audi Avant RS6 257
Mercedes-Benz 600 SL 246
BMW M3 E46 245
Porsche 911 Carrera 2 (996) 245
BMW E36 M3 Cabriolet 243
BMW M Roadster (Z3) 238
BMW 540IA 229
Volvo V70 R AWD 228
Subaru Imprezza WRX STi Peter Sohlberg 226
Mitsubishi Lancer Evo 5 225
Audi TT 225 216
Saab 9-3 Aero SS 211
BMW E39 530d 193

Lisäksi vaikea tietää mikä on ollut täysin vakiokuntoista, missä on rajoitin ja mikä viritettyä.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Suppari kirjoitti:Naapurin kerkon 90:ssä oli 632hp takapyöriltä.
Pitää muistaa ettei dynorullat kerro muutakuin essonbaarin höpöhöpö hevosvoimia.
eti se pörssi missä myynti-ilmo oli ja soita ukkelille, ja kysy miten menee rally cross nokilla päästöistä läpi :lol:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

saabracing kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Naapurin kerkon 90:ssä oli 632hp takapyöriltä.
Pitää muistaa ettei dynorullat kerro muutakuin essonbaarin höpöhöpö hevosvoimia.
eti se pörssi missä myynti-ilmo oli ja soita ukkelille, ja kysy miten menee rally cross nokilla päästöistä läpi :lol:
Tosi on,myös emännän ysikympissä on turboahdin joka ei ole mahdollista suomen lainsäädännön puitteissa!
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Suppari kirjoitti:
saabracing kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Naapurin kerkon 90:ssä oli 632hp takapyöriltä.
Pitää muistaa ettei dynorullat kerro muutakuin essonbaarin höpöhöpö hevosvoimia.
eti se pörssi missä myynti-ilmo oli ja soita ukkelille, ja kysy miten menee rally cross nokilla päästöistä läpi :lol:
Tosi on,myös emännän ysikympissä on turboahdin joka ei ole mahdollista suomen lainsäädännön puitteissa!


8O onko kerro lisää :roll:

ootko käyny virpomassa :lol:



Saab J 35A Draken

Työntövoima 7 880 kp 78,4 kN
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

saabracing kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
saabracing kirjoitti: eti se pörssi missä myynti-ilmo oli ja soita ukkelille, ja kysy miten menee rally cross nokilla päästöistä läpi :lol:
Tosi on,myös emännän ysikympissä on turboahdin joka ei ole mahdollista suomen lainsäädännön puitteissa!


8O onko kerro lisää :roll:

ootko käyny virpomassa :lol:



Saab J 35A Draken

Työntövoima 7 880 kp 78,4 kN
:lol: Hattu kädessä kävin konttorilla ja anelin.
Ja en virponut,harvemmin tulee virvottua muutenkaan yleisellä paikalla.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Varsin hyvin ovat Saabit sijoittuneet tämän vuoden taulukkoon. 8) Mitenhän paljon lie välityksiä muunneltu? :roll: Tietääkseni vakiolaatikolla rajoittimelle mentäessä ei paljoa yli 250 pääsene...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

juhokare kirjoitti:Varsin hyvin ovat Saabit sijoittuneet tämän vuoden taulukkoon. 8) Mitenhän paljon lie välityksiä muunneltu? :roll: Tietääkseni vakiolaatikolla rajoittimelle mentäessä ei paljoa yli 250 pääsene...
Riippuen tietysti rajoittimesta..
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Suppari kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Varsin hyvin ovat Saabit sijoittuneet tämän vuoden taulukkoon. 8) Mitenhän paljon lie välityksiä muunneltu? :roll: Tietääkseni vakiolaatikolla rajoittimelle mentäessä ei paljoa yli 250 pääsene...
Riippuen tietysti rajoittimesta..
Ainakin 9-5:n vakio laatikko riittää kun kierrokset vakio rajottimella n. 270-280km/h(laskien) :roll:

Tietty kun rajotin nostetaan. esim 7000rpm kohdalle niin vauhtia jo liki 300km/h jos vain potkua riittää :wink:

tuossa myös 9-3:n vakio välityksiä

http://mypage.1g.fi/kuvat/Yleiset/vaihd ... s.jpg/full
Saab 9-3 TTID Vector 2008
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Tehokkain on jokaisen omasta mielestään aina tietysti se ikioma Saab. Tai ainakin niin väitetään jos joku kysyy. :wink:

Kyllä Saab on aina tehokas ja kulkee ihan täysii. :twisted:
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Vastaa Viestiin