H-moottori kysymys...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
NPS
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 20:25
Paikkakunta: Lahti

H-moottori kysymys...

Viesti Kirjoittaja NPS »

Elikkä sellanen kysymys että, voiko nokkaketju olla niin venynyt 368tkm ajetussa 8v. koneessa, että ennakkoa saa kääntää niin paljon kun jakaja antaa myöten ? Eli siis se hall-anturin pistoke on kiinni termostaattikopassa, sillä tässä asennossa tuntuu auto vetävän parhaiten. PS: alipainesäädin toimii
koska letkusta imemällä kierrokset nousee... ja ei muuten nakuta yhtään.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Nokkaketjun ajoitus ei ole kohdallaan, eli on ehkä yhden hampaan verran myöhäsellä...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
NPS
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 20:25
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja NPS »

joo sellanenhan tässä on käynyt mielessä, täytyy tarkistella kun pääsee talille...
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11628
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
NPS
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Maalis 19, 2006 20:25
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja NPS »

saabi on vuosimallia -89 900i
Vastaa Viestiin