Mihin hintaan olette saaneet kyseisiä alustasarjoja ja mistä?? Joku oli muistaakseni enintään pari viikkoa sitten asentanut Konin Sport Kitit ja olivat kuulema pelanneet tosi hyvin; itseäni kiinnostaisi kyseiset Konit autooni, mutta tarkoitus olisi laittaa joku madallussarja vasta muutaman vuoden päästä luultavasti ehkä, jopa aikaisemmin. Eli lähinnä suunnittelen etukäteen huvikseni ja ajan kulukseni.
Alustasarjoista...
Alustasarjoista...
Mitä olen lukenut täällä foorumissa, että Konin ja Monroen alustasarjat olisivat hyviä. Mitkä olisivat sopivat ja hyvät madallusjouset, jos kyseessä olisi kyseisten merkkien madallusmallit??? Onko muita hyviä?? Minkälaiset olisivat Bilsteinin iskarit??
Mihin hintaan olette saaneet kyseisiä alustasarjoja ja mistä?? Joku oli muistaakseni enintään pari viikkoa sitten asentanut Konin Sport Kitit ja olivat kuulema pelanneet tosi hyvin; itseäni kiinnostaisi kyseiset Konit autooni, mutta tarkoitus olisi laittaa joku madallussarja vasta muutaman vuoden päästä luultavasti ehkä, jopa aikaisemmin. Eli lähinnä suunnittelen etukäteen huvikseni ja ajan kulukseni.
Mihin hintaan olette saaneet kyseisiä alustasarjoja ja mistä?? Joku oli muistaakseni enintään pari viikkoa sitten asentanut Konin Sport Kitit ja olivat kuulema pelanneet tosi hyvin; itseäni kiinnostaisi kyseiset Konit autooni, mutta tarkoitus olisi laittaa joku madallussarja vasta muutaman vuoden päästä luultavasti ehkä, jopa aikaisemmin. Eli lähinnä suunnittelen etukäteen huvikseni ja ajan kulukseni.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla on autossa Bilsteinin Sport -iskarit, H&R:n madallusjouset ja Powerflexin polyuretaanipuslat. Oon tyytyväinen lopputulokseen. Alusta on sopivan jämäkkä, mutta ei kuitenkaan niin tiukka, että paikat tippuisivat hampaista autolla ajettaessa
H&R:n madallussetissä NG900:lle tulee mukana "moottorityynyt", jotka muuttavat moottorin painopistettä niin, että kun autoon on asennettu madallusjouset, niin vetonivelet pysyvät samassa kulmassa kuin ennenkin. Mikäli noita moottorityynyjä ei asennettaisi, voisi olla se riski, että etupää ravistaa, koska vetonivelet ovat joutuneet erilaiseen kulmaan kuin ennen madallusjousisetin asentamista.
Joten itse suosittelen Bilsteinia ja H&R:ää, ja joku voi sitten taas omasta puolestaan suositelle Konia ja Eibachia
H&R:n madallussetissä NG900:lle tulee mukana "moottorityynyt", jotka muuttavat moottorin painopistettä niin, että kun autoon on asennettu madallusjouset, niin vetonivelet pysyvät samassa kulmassa kuin ennenkin. Mikäli noita moottorityynyjä ei asennettaisi, voisi olla se riski, että etupää ravistaa, koska vetonivelet ovat joutuneet erilaiseen kulmaan kuin ennen madallusjousisetin asentamista.
Joten itse suosittelen Bilsteinia ja H&R:ää, ja joku voi sitten taas omasta puolestaan suositelle Konia ja Eibachia
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Mulla on muuten sama mutta Konin iskarit. Ihan hyvä setti. Koneissa voisi olla talveksi säätövaraa löysempäänkin päin ja alustan korkeussäätö olisi kova sana. Kesä nakeilla setti on kuitenkin aika täydellinen!Turbo Sensonic kirjoitti:Mulla on autossa Bilsteinin Sport -iskarit, H&R:n madallusjouset ja Powerflexin polyuretaanipuslat. Oon tyytyväinen lopputulokseen. Alusta on sopivan jämäkkä, mutta ei kuitenkaan niin tiukka, että paikat tippuisivat hampaista autolla ajettaessa :wink:
Koko auton runko joustaa ennen kuin alusta antaa periksi esim verrattuna kaverin uuteen A4 1.8T:hen, jossa tehdasasennettu sport alusta. Siinä muuten vasta jämäkkä auto vaikkei madallusta taida olla kuin 10mm!
Nariseeko sulla noi Powerflexin puslat?
Voitelin ne hyvin vuosi sitten molybdeeni rasvalla asennuksen yhteydessä mutta nyt jo ne narisevat aivan älyttömästi. On sen verran kova vaiva irroittaa alatukivarret ja voidella niitä ettei siihen joka vuosi viittisi ryhtyä. Kävi jopa mielessä irroittaa puslat ja porata niihin öljynipat ja kanavat. Voisi sitten prässillä painaa vaseliinia esim. renkaan vaihdon yhteydessä..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Noista hinnoista
Minulle annettiin tarjous Bilsteinin vakioiskareista ja sitten jotkut (en muista) jousista 490 euroa koko setti. Sitten toisessa paikassa olisi Konin Sport tai jopa Sport Kit (sitäkään en muista tarkalleen
) ja jotku jouset yhteishintaan 760 euroa. Luulenpa, että tuossa Konin sarjassa taitaa olla liikaa hintaa -vai?? 
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Noista hinnoista
Konit on yleensä kalliimmat kuin Bilsteinit niiden säädettävyytensä johdosta. Itse ajattelin noin vuosi sitten, etten koskaan kuitenkaan jaksa säätää noita iskareita - ja siksi ostin Bilsteinit. Lisäksi Speedpartsin Peterillä oli siihen aikaan NG900, jossa oli steg 3+ setti, sekä Powerflex + Bilstein + H&R, ja se voitti autollaan STCS:n slalomcupin 2:n sijan. Ajattelin, että toi alustakombinaatio ei voi olla huono ja hommasin sen.juhokare kirjoitti:Minulle annettiin tarjous Bilsteinin vakioiskareista ja sitten jotkut (en muista) jousista 490 euroa koko setti. Sitten toisessa paikassa olisi Konin Sport tai jopa Sport Kit (sitäkään en muista tarkalleen) ja jotku jouset yhteishintaan 760 euroa. Luulenpa, että tuossa Konin sarjassa taitaa olla liikaa hintaa -vai??
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No se johtuu tietty Vectran surkeasta pohjalevystä. Sen jäykkyys kun ei ole parhaimmasta päästäNG900SET -95 kirjoitti:Koko auton runko joustaa ennen kuin alusta antaa periksi esim verrattuna kaverin uuteen A4 1.8T:hen, jossa tehdasasennettu sport alusta. Siinä muuten vasta jämäkkä auto vaikkei madallusta taida olla kuin 10mm!
Tarkoitatko siis pakkasella vai ihan muutenkin? Ei ne narise, paitsi pakkasella alustasta kuuluu tietty narinaaNG900SET -95 kirjoitti:Nariseeko sulla noi Powerflexin puslat?
Voitelin ne hyvin vuosi sitten molybdeeni rasvalla asennuksen yhteydessä mutta nyt jo ne narisevat aivan älyttömästi. On sen verran kova vaiva irroittaa alatukivarret ja voidella niitä ettei siihen joka vuosi viittisi ryhtyä. Kävi jopa mielessä irroittaa puslat ja porata niihin öljynipat ja kanavat. Voisi sitten prässillä painaa vaseliinia esim. renkaan vaihdon yhteydessä..
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Narisee ihan koko ajan. Pakkasella ehkä hieman enemmän.Turbo Sensonic kirjoitti:Tarkoitatko siis pakkasella vai ihan muutenkin? Ei ne narise, paitsi pakkasella alustasta kuuluu tietty narinaa :evil: "Offtopicina" voisi heittää että autossa olevat Greenstuffin palat vinkuivat niiden ollessa uudet :arrow: eipä ole kovin mairittelevaa tuon tasoisille jarrupaloille :evil:NG900SET -95 kirjoitti:Nariseeko sulla noi Powerflexin puslat?
Voitelin ne hyvin vuosi sitten molybdeeni rasvalla asennuksen yhteydessä mutta nyt jo ne narisevat aivan älyttömästi. On sen verran kova vaiva irroittaa alatukivarret ja voidella niitä ettei siihen joka vuosi viittisi ryhtyä. Kävi jopa mielessä irroittaa puslat ja porata niihin öljynipat ja kanavat. Voisi sitten prässillä painaa vaseliinia esim. renkaan vaihdon yhteydessä..
Mulla on muuten samat "laadukkaat?" Greenstuffit nyt matkahuollossa..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No kannattaa tsekata oikein tarkalla korvalla, ettei ne vingu. En varmaan ole ainoa Greenstuffit asentanut, jolla on ollut noita vinkumisongelmia, valitettavasti.NG900SET -95 kirjoitti:Narisee ihan koko ajan. Pakkasella ehkä hieman enemmän. Mulla on muuten samat "laadukkaat?" Greenstuffit nyt matkahuollossa..
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Teikö jotain sisäänajoa paloille? Täytyy katsoa jos tänään jaksaisi heittää palat ja levyt paikalleTurbo Sensonic kirjoitti:No kannattaa tsekata oikein tarkalla korvalla, ettei ne vingu. En varmaan ole ainoa Greenstuffit asentanut, jolla on ollut noita vinkumisongelmia, valitettavasti.NG900SET -95 kirjoitti:Narisee ihan koko ajan. Pakkasella ehkä hieman enemmän. Mulla on muuten samat "laadukkaat?" Greenstuffit nyt matkahuollossa..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
t-lahdenmaki
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Madallusjousien kanssa tulee käyttää:
Bilsteineistä:
Sport "keltainen" max 35-40mm vrt perusmalliin olevilla madalluksilla
Sprint lyhennetyllä ulosjoustolla "keltainen lyhyt" 30-50mm vrt perusmalliin olevilla madallusjousilla
Bilstein Original "musta" on tarkoitettu vakiojousille
-----------------------------------------------------
Koneista:
Sport tulee käyttää max 35-40mm vrt perusmalliin olevilla madallusjousilla
Koni Special on tarkoitettu vakiojousille
Saabin kohdalla poikkeus on OG900 johon ei valmisteta Koni Sport iskareita mutta siinä autossa Specialit ovat poikkeuksellisen jäykät jolloin niitäkin voi käyttää max 35-40mm vrt perusmalliin olevilla madallusjousilla
Bilsteineistä:
Sport "keltainen" max 35-40mm vrt perusmalliin olevilla madalluksilla
Sprint lyhennetyllä ulosjoustolla "keltainen lyhyt" 30-50mm vrt perusmalliin olevilla madallusjousilla
Bilstein Original "musta" on tarkoitettu vakiojousille
-----------------------------------------------------
Koneista:
Sport tulee käyttää max 35-40mm vrt perusmalliin olevilla madallusjousilla
Koni Special on tarkoitettu vakiojousille
Saabin kohdalla poikkeus on OG900 johon ei valmisteta Koni Sport iskareita mutta siinä autossa Specialit ovat poikkeuksellisen jäykät jolloin niitäkin voi käyttää max 35-40mm vrt perusmalliin olevilla madallusjousilla
-
-valomerkki-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Pöly
Greenstuffeja ainakin mainostetaan jarrupölyttöminä...en tiedä tarkemmin kun en omaa kokemusta asiasta enempää..
Re: Pöly
-valomerkki- kirjoitti:Greenstuffeja ainakin mainostetaan jarrupölyttöminä...en tiedä tarkemmin kun en omaa kokemusta asiasta enempää..
Oikea mainos on "Less dust..."
niistä siis irtoaa vaaleampaa pölyä ja vähemmän kuin monista muista paloista -> vanteet likaantuvat hitaammin
Terv. EBC-myyjä
-
-valomerkki-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
pölyä
No hyvä juttu kun nyt saatiin jarrupölyyn selvyys.. 