Joo tässä juuri hakua selasin, mutta aika vähän on tietoa tuosta että on täysin mykkä.
Nyt kyllä kohdistuu epäilykset siihen että akku tyhjenisi, on välillä pyörittänyt pari päivää seistyään aikas laiskasti, vaikka on keväällä uusittu.
Takakontin sisävalo ei ainakaan pala niin mikähän tuota voisi aiheuttaa?
Latausjännite EDU:n mukaan oli ajossa noin 13,6-14V.
Täytyy nyt mennä laittamaan laturi kiinni ja kokeilla auttaako, eikös tuo hemmetin DI tee sen että ei anna startata jos jännite on liian alhainen?
Niin ja tosiaan hiljattain vaihdettuja osia ovat juurikin startti ja akku, sekä virtalukko pohjineen.
Koeajoin tonnarin
No niin nyt on romu latauksessa, saas nähdä auttaako...
Jos, niin sitten hiiliä ostamaan, perskeles kun nimittäin jäin eilen auton kera maalle
Tässä asiassa on muitakin hämäriä piirteitä, mm. se että aikaisemmin tuo teki tätä vain lämpimänä ja kuumilla ilmoilla, suoraan pitkästä ajostakin kun sammutti teki itsensä mykäksi, ja sitten kun Pommarille itselleen sopi niin iloisesti pyörittäen käymään...
Voipi tietenkin olla että tuossa olisi kaksi eri vikaa kummittelemassa päällekkäin, en tuon auton kyseessä ollen ihmettele enää mitään...
Niin ja sorry kun "ryöstin" tämän topicin, ajattelin vaan kun Jariha:lla taisi olla sama vika Pommarissa. Hmh... Taitaa olla edessä paluu juurille, eli Kuuppaan
Jos, niin sitten hiiliä ostamaan, perskeles kun nimittäin jäin eilen auton kera maalle

Tässä asiassa on muitakin hämäriä piirteitä, mm. se että aikaisemmin tuo teki tätä vain lämpimänä ja kuumilla ilmoilla, suoraan pitkästä ajostakin kun sammutti teki itsensä mykäksi, ja sitten kun Pommarille itselleen sopi niin iloisesti pyörittäen käymään...
Voipi tietenkin olla että tuossa olisi kaksi eri vikaa kummittelemassa päällekkäin, en tuon auton kyseessä ollen ihmettele enää mitään...
Niin ja sorry kun "ryöstin" tämän topicin, ajattelin vaan kun Jariha:lla taisi olla sama vika Pommarissa. Hmh... Taitaa olla edessä paluu juurille, eli Kuuppaan

- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ei tämä minun topicci ole vaikka sen aloitinkin. En ole ajanut omallani viikkoon, joten en tiedä, miten sen startti nyt käyttäytyy. Ei oo vaimo ainakaan valitellu, mutta se jo tietääkin, ettei pienistä kannata napistaMinuteman kirjoitti:Niin ja sorry kun "ryöstin" tämän topicin, ajattelin vaan kun Jariha:lla taisi olla sama vika Pommarissa. Hmh... Taitaa olla edessä paluu juurille, eli Kuuppaan

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Jees, eli ladattuani akkua pari tuntia auto tärähtikin käyntiin. Eli johtopäätös on nyt ensihätään se että joku sitä akkua purkaa alle rajan, jossa tuo DI ei enää anna käynnistää?
Voisiko kuluneet hiilet ja ilmeisesti samassa paketissa oleva lataussäädin olla sillätavalla viallinen että purkaa akkua?
No jokatapauksessa menevät nyt vaihtoon, katsellaan sitten taas mikä tuossa seuraavaksi mättää...
Voisiko kuluneet hiilet ja ilmeisesti samassa paketissa oleva lataussäädin olla sillätavalla viallinen että purkaa akkua?
No jokatapauksessa menevät nyt vaihtoon, katsellaan sitten taas mikä tuossa seuraavaksi mättää...
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Hieman reilu vuosi sitten aloitin tämän topicin, kun olin koeajanut ensimmäistä kertaa eläessäni tonnarin ja syttyi mielenkiinto tutustua ko. automalliin tarkemmin. Noin puoli vuotta sitten ostinkin sellaisen, perusmallisen, kun löytyi hinnaltaan edullisesti. Nyt tuo auton on myyty ja olen palannut arkisempiin ja vanhempiin Saab-malleihin.
Tonnari-kokemus oli varsin miellyttävä. Yllättävintä oli, että Suomen yksi halvimmista tonnareista osoittautui varsin upeaksi autoksi. Muutama pikkuvika vaivasi, mutta eivät sentään olleet ajonautinnon esteenä eivätkä myynnin syynä. Parasta autossa (ja automallissa) on hyvin vääntävä moottori, nasakka vaihteisto sekä tilava ja mukava takapenkki. Niihin ei 99 ja 900 mallit yllä millään. Myynnin (teko)syynä olikin nostalgian kaipuu ja 99/900-mallien tutumpi tekniikka huoltaa ja korjata.
Tonnari-kokemus oli varsin miellyttävä. Yllättävintä oli, että Suomen yksi halvimmista tonnareista osoittautui varsin upeaksi autoksi. Muutama pikkuvika vaivasi, mutta eivät sentään olleet ajonautinnon esteenä eivätkä myynnin syynä. Parasta autossa (ja automallissa) on hyvin vääntävä moottori, nasakka vaihteisto sekä tilava ja mukava takapenkki. Niihin ei 99 ja 900 mallit yllä millään. Myynnin (teko)syynä olikin nostalgian kaipuu ja 99/900-mallien tutumpi tekniikka huoltaa ja korjata.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari