900 -88 ei käynnisty
900 -88 ei käynnisty
Ensimmäinen kysymykseni...Elikkä hankin pari viikkoa sitten saab 900 vuosimallia 1988, ainaskin rekisteröity silloin, 2l kaasari koneella. Tähän asti auto on startannut ja toiminut moitteettomasti, mutta tänä aamuna auto ei lähtenyt käyntiin. Auto oli seissyt kolme päivää. Mistäköhän tuollainen voisi johtua, että ei startannut?? Voisikohan johtua kosteasta ilmasta?!?!? Neuvoja kiitos. (Pitäisiköhän ruiskauttaa CNC:tä virranjakajan kanteen ja akun napoihn)
kokeile "haku" toimintoa, laita hakusanoiksi EI KÄYNNISTY ja valitse "hae kaikilla annettuilla sanoilla" ja valitse osasto 90,99,900. löydät paljon valmiita vastauksia.
oma arvaukseni vielä loppuun: sytytyksen ohjausyksikkö kaputt (ysisatasessa sijaitsi jomman kumman lokasuojan sisäpuolella). uusi maksaa 2-30 eur? käytetystä autosta saa halvemmalla, mutta kestoikä kysymysmerkki.
ps. muokkasin viestiketjun otsikkoa, jotta muiden olisi mukavempi selata foorumia
oma arvaukseni vielä loppuun: sytytyksen ohjausyksikkö kaputt (ysisatasessa sijaitsi jomman kumman lokasuojan sisäpuolella). uusi maksaa 2-30 eur? käytetystä autosta saa halvemmalla, mutta kestoikä kysymysmerkki.
ps. muokkasin viestiketjun otsikkoa, jotta muiden olisi mukavempi selata foorumia
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
ok
Kyseessä siis on kaasarikone. Ihmettelen vain kun aina ennen on toiminut kunnolla, mut nyt kerrasta poikki. Noo pitää vielä illalla yrittää uudestaan.
Neuvoja ryypyn ja kaasun käytön kanssa startatessa, kyseessä siis ensimmäinen kaasariautoni..
Neuvoja ryypyn ja kaasun käytön kanssa startatessa, kyseessä siis ensimmäinen kaasariautoni..
ryypyn käyttö
Elikkä näin lämpimällä tuskin tarvitsee ryyppyä täysille nykästä. Sitten sahausta. Jos ei starttaa nii ryyppy pois kaau pohjaan ja sahausta. Ja sama alusta! Menikös oikein???
Re: ryypyn käyttö
Oma mielipide&kokemus on, että suunnilleen noin ryypyn suhteen, kaasulla voi sitten pelailla tarpeen mukaan. Toisella kertaa ei ryyppyä mun mielestä tartte startissa, koska muuten saa varmasti liikaa bensaa. Ryypyllä voi taas pelata kun kone on jo käynnissä, jos ei muuten jaksa käydä nätisti.-SAS- kirjoitti:Elikkä näin lämpimällä tuskin tarvitsee ryyppyä täysille nykästä. Sitten sahausta. Jos ei starttaa nii ryyppy pois kaau pohjaan ja sahausta. Ja sama alusta! Menikös oikein???
Lähdetään tässäkin siitä, että kone ja kaasari on säädöissään, ja ryyppyvipu kaasarissa liikkuu kuten pitää, eli esim. se ryyppylangan tms. kuori on kunnolla kiinni sieltä kaasarin päästä.
Alkuperäiseen ongelmaan: Jos kerran pyörittää, eikä edes lupaa, niin äänestän minäkin tuota sytkän ohjausyksikköä.
jes
Lähti sitten käyntiin. Kipinää antoi, bensaa tuli, kaikki pääosin kunnossa. Hinaamalla piti käyntiin laittaa. Ja tänä aamuna en vetässykkään ryyppyä täysille....ja röpsähtihän poika käyntiin..
Olisiko sitten joku paikka ollut niin kostea ettei heti eilen lähteny ja sit kasteli koneen niin pahoin besalla ettei lähteny 


-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: jes
Luultavasti..-SAS- kirjoitti:Lähti sitten käyntiin. Kipinää antoi, bensaa tuli, kaikki pääosin kunnossa. Hinaamalla piti käyntiin laittaa. Ja tänä aamuna en vetässykkään ryyppyä täysille....ja röpsähtihän poika käyntiin..Olisiko sitten joku paikka ollut niin kostea ettei heti eilen lähteny ja sit kasteli koneen niin pahoin besalla ettei lähteny

