
Tänään siis päivällä ei jaksanut käymään pyörittää, ihan tyhjä ei kuitenkaan ollut. EDU näytti muistaakseni alussa 10,8V ja tippui siitä tasan 10,0V:iin muutaman yrittämän jälkeen. Akku on tietääkseni n. 3 vuotta vanha. Akkuvettä on lisätty n.kk sitten, silloinkin kennot olivat vielä veden peitossa. Nesteen lisäämisen ja lataamisen jälkeen varaustila nousi EDUn mukaan parhaimmillaan 14,1V:iin (oli 13,4-13,8V). Akku siis ladattiin kun meni tyhjäksi reilu kk sitten kun parkit jäivät erään tapauksen yhteydessä päälle. Onneksi akku ei nyt ole aivan tyhjä, koska VSS on kiva kun alkaa heti huutamaan kun virtaa toisesta autosta annetaan

Jostain syystä siis varaus päässyt nyt syksyn ilmoista heikentymään. Aivan kuin olisin muutenkin huomannut viime viikkoina käynnistyksen olevan nihkeämpää, mutta olen ajatellut sen johtuvat vain kylmemmästä moottorista kuin akun varaustilasta.
Pariin noobi kyssäriin tarvitsisin vastauksia:
1. Peräkontin valokytkimen asentoja olen miettinyt ettei olisi jäänyt päälle. Ylimmässähän menee päälle kun kuskin ovesta painaa. Mitä 2 muuta ovat??
2. Onko erilaisia akkunesteitä? Eikö akkuveden joku pitoisuus pitänyt jotenkin mitata sillä isolla "pipetillä"?
3. Onko akkukenkiin jotain erityistä rasvaa vai mitä niihin laitetaan?
4. Oliko niin ettei latauksen ajan ollut suotavaa pitää laitteita kiinni eli olisiko parempi ottaa navat irt ladattaessa?
5. Akku pitäisi saada yöksi irti autosta sisälle lataukseen. Kuinka se irroitetaan?
Kyllä se akkua varmaan täytyy vaihtaa, mutta jos nyt kerran vielä elvytetään..
Edit: lisäsin *Kunnossa*