Minuteman kirjoitti:Pitäisi kestää pitempään niin ei tarvitse antaa takuuta... Tuohan kuullostaa jo suomalaisen leipäpoliitikon puheilta
aivan, mutta kuten yllä sanoin jos homma kusee niin takas menee ja ... puuh puuh "hyvin en käyttäydy"
Minuteman kirjoitti:Itse huomasin ensiksi juuri tuosta lataus indikaattorista että ei akku ole aivan terve, kun 150km lenkin jälkeen näytti mustaa.
Noi on niistä alku juttuja, kyllä se varmaan siitä muuttuu. Ethän sentään valmiiksi mustaa ostanut
Toinen juttu mikä mulla tuli, niin tyhjä käyntiä alkoi opettelee vaihdepäällä (automaatti) kuin olisi boxin vaihtanut. Saa sekin helpottaa viikon parin sisällä tai vien takaisin.
Jahaa..eipäs tullukaan mieleen että sitähän se oli. Ei mulla kyllä mitään vastaavia tyhjäkäynnin vaelluksia ole isompaakaan boxia vaihdettaessa ollut, joten jotenkin toi on nyt erilaista. Mutta nou hätä kun sen nyt tietää.
Täytyypä vielä Kurkolta lähteä tietoa kalastelemaan tosta nollaantuuko boxin muisti silleen miten sen saa sillä läppärin ohjelmalla tehtyy eli jos akun irrottaa. Sitten jos nollaa niin en varmasti laita mitään pikaliittimiä, koska ECUn oppiminen ajoo kesti kuulemma joku 1000km
Kateelliset haukkuu toisen firman tuotteita ja omia ykkösiksi, paras keino on mielestäni kytkeä akut kaapeleilla yhteen ja antaa rauhassa ladata esim. 15 min. sit vaan virtaa antavan auton sammuttaa oma autonsa ja ilman virtaa olevan startata ja hyvin toimii, mut kannatta muistaa et - (-napa) kannattaa vastaanottavasta autosta kytkeä esim. moottorin runkoon, eli antavan auton akusta - (johdin) annettavan auton moottorin runkoon, jolloin startatessa virta menee suoraa starttiin eikä tyhjentyneen akun kautta!
Jysky69 kirjoitti:Kateelliset haukkuu toisen firman tuotteita ja omia ykkösiksi
En usko että Varta on Biltemalle kovin kateellinen
Jysky69 kirjoitti: eli antavan auton akusta - (johdin) annettavan auton moottorin runkoon, jolloin startatessa virta menee suoraa starttiin eikä tyhjentyneen akun kautta!
Hyvä tietää. Joskus näin ton saman jostain kuvasta, mutten sillon sisäistänyt ideaa.
Jos joskus jollekin virtaa annan tai otan niin tulen ton DIn takia kyllä varmistamaan että virtaa antava ei ole käynnissä enkä itsekään luovuttajana polje laturilla (kaasulla) kaverin sytkää hajalle. (mistäs noitakaan di juttuja ois taas tienny)
No moni ei hokaa et tasajännitteessähän se jännite liikkuu - navasta + napaan, eli autoissahan yleensä -napa menee suoraan laitteelle ja + navan välissä sit kytkin.
Eli aina luullaan vääräoppisesti et + menee - napaan vaik se onkin toisinpäin.