Bypass ongelmia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Bypass ongelmia

Viesti Kirjoittaja Tero »

Ostin tuossa forgen bybassin ja laitoin boschin tilalle. Ongelma seuraava auto sammuu välillä ja ahtopaineita ei saa edes 1 bariin vaikka kuinka polkee. Aikasemmalla vehkeellä paineet jopa 1.4 eikä sammumisia. Onko se nyt sit rikki. Alipaine letkut on kunnossa! :x

Tyhjäkäynnillä paineet keltaisella myös 8O
Viimeksi muokannut Tero, Ti Elo 22, 2006 19:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Voipi olla. Itsellä oli juurikin samanlaisia ongelmia, kun by-passi ei toiminut. Kokeile imeä siitä pienimmästä niistä by-passin kolmesta reiästä (mihin menee alipaineletku). Jos ilmaa tulee vapaasti imemällä, on by-pass rikki.

Mulla muuten olisi pari ylimääräistä by-passia...
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Miksi vaihdoit?
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Halusin jylhemmän, pitää koittaa säätää sitä jousta kait jos se ei oliskaan rikki.
Saab 9-5 Aero -00
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Nyt sain sen toimimaan sen verran että tyhjäkäynti paine on normaali eli reilusti valkosella, Laitoin sen kumipyörylän siihen jousen eteen. Ahtaakin normaalisti. Mutta ne alipaineletku on aika huono mikä tulee siihen bybassiin.

Hetken ajon jälkeen kuitenkin rupes taas oirelemaan niin että auto sammuu jos käyttää korkeita kierroksia. Liekö taas vuotaa alipaine letkut... Ei meinaa saada sitä letkunpäätä kunnolla kiinni siihen ku se tappi on sen verran paksu ja letku ohut.
Saab 9-5 Aero -00
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja et »

puu kirjoitti:Voipi olla. Itsellä oli juurikin samanlaisia ongelmia, kun by-passi ei toiminut. Kokeile imeä siitä pienimmästä niistä by-passin kolmesta reiästä (mihin menee alipaineletku). Jos ilmaa tulee vapaasti imemällä, on by-pass rikki.
Siis w käyttää tankoa, seuraava ahtopuolelle ja viimeinen imuilmassa kiinni.
Itellä kaikki yhtä paksuja. Mistä imeä? Kaverilla ainakin toimii ja sähköjohdoista näytti muistaakseni 0,031 Ohmia ja itellä suunnilleen sama. No en tiedä onko vastusarvoilla väliä.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

et kirjoitti:
puu kirjoitti:Voipi olla. Itsellä oli juurikin samanlaisia ongelmia, kun by-passi ei toiminut. Kokeile imeä siitä pienimmästä niistä by-passin kolmesta reiästä (mihin menee alipaineletku). Jos ilmaa tulee vapaasti imemällä, on by-pass rikki.
Siis w käyttää tankoa, seuraava ahtopuolelle ja viimeinen imuilmassa kiinni.
Itellä kaikki yhtä paksuja. Mistä imeä? Kaverilla ainakin toimii ja sähköjohdoista näytti muistaakseni 0,031 Ohmia ja itellä suunnilleen sama. No en tiedä onko vastusarvoilla väliä.
Nyt on puhe BY-PASS venasta ei MANKKUVENASTA :)
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Eli ongelmana on kyseisellä osalla auton sammuminen. Mikähän ihme siinä vielä mättää?
Saab 9-5 Aero -00
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Opettele ensin kirjoittamaan bypass, sitten sanomaan "baipaas", jonka jälkeen uusit kaikki vähääkään epäilyttävät alipaineletkut. SITTEN voidaan taas jatkaa. :)
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Ei pitäs olla enää alipaineletkuistakaan kiinni.
Saab 9-5 Aero -00
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Laitanpa tämän kysymyksen tähän samaan threadiin, koska myös oma ongelmani koskee Bypassia...

Eli mihin kohti Bypassin ohut alipaineletku kiinnitetään koneen päässä?

Tuohon Aeroon tuli viime viikolla yhtäkkiä ahto-ongelmia, jotka viittasivat bypass vikaan.
Magneettiventtiili on kunnossa.
Laitoin paikaalleen uuden Bypassin, mutta ongelmat säilyivät.
Tarkemmin asiaa tutkittuani huomasinkin, että alipaineletku on irti koneesta!
(hmm, oiskohan kannattanut tarkistaa letku kunnolla, ennenkuin ostin uuden bypassin... :oops: )

Eli voisiko joku ystävällisesti vihjaista, mihin kohtaa tökkään tuon takaisin?
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Se tulee V-haaroittimeen, joka menee imusarjaan sekä kojetaulun ahtomittarille. Haaroitin on suoraan kaasutinvaijerihärdellin alapuolella. Puhdastahan siellä ei ole ja kaikki kun näyttää samalta, niin helpoiten löydät sen paikallistamalla ton saman härdellin akvaarion seinämässä olevan läpiviennin. Siitä se toinen V-haaran letku menee kojetauluun mittarille ja seuraamalla letkua päädyt härdellin alle V-haaroittajaan.

Bypassista kannattaa testata myös imeä niistä muistakin putkista, koska eihän niistäkään saa ilmaa tulla. Tavara siis käteen ja imemään :D (joogaamalla yletyt paremmin :lol: )

Edit: Moottorin imusarjassa on 2 paikkaa alipaineletkuille. Toisessa on omassani tulppa. Ne on imusarjan takaosassa vasemmassa reunassa.
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Kiitoksia saapasi nopeasta vastauksesta!

Ne kaksi alipaineletkun paikkaa imusarjassa löysin ja toinen on tosiaan tulpattu.
Ilmeisesti tuo v-haaroitin on siis siitä toisesta paikasta lähtevän letkun päässä?

En onnistunut haaroitinta vielä paikallistamaan, kun loppui valo pahasti kesken ja paikat on ahtaat kopeloida :)

Mutta jatkan etsintöjä huomenna päivänvalossa...
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

hemimo kirjoitti:Ne kaksi alipaineletkun paikkaa imusarjassa löysin ja toinen on tosiaan tulpattu.
Ilmeisesti tuo v-haaroitin on siis siitä toisesta paikasta lähtevän letkun päässä?
Kyllä.
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Irronnut alipaineletku löysi paikkansa.
Kiitoksia avusta!

Nyt paineet nousee iloisesti punaisen puolelle.

Vähän liiankin iloisesti...
Jos lämän lyö kerralla lattiaan, niin ahdot nousee punasen takarajalle ja iskee fuelcut. Nykäyksen jälkeen ahtaa normaalisti sen verran kuin aerossa pitääkin.
Hitaammin kaasua painettaessa ongelmaa ei ole.

Pitää varmaan tarkistaa kaikki letkut vielä kerran ja katsastaa hukkaportin toiminta. Auto kun on kesän aikana enemmälti vain seissyt, niin voi olla jotain jumia. Mutta eiköhän se siitä... :)
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Vastaa Viestiin