Projekti tonnari(t)
Vika selvisi. Runkolaakerit olivat väärät. Olisi pitänyt olla 3 öljyreikäiset, ja koneistamolta annettiin 1-reikäiset, joiden väitti sopivan koneeseen. No mitäs siinä sitten kun on kerran sanottu että käy niin kiireellä kasattiin kone eikä huomattu katsoa ollenkaan osuuko öljyreikä kohdalleen.... no eihän se osunut ja tässä tulos.
Kävin kyseisellä koneistamolla tänään selittämässä koko jutun ja lopulta pitkän keskustelun jälkeen sain korvaukseksi uudet runko- ja kiertokangenlaakerit. Pieni hyvitys siihen nähden mitä remontti tulee kustantamaan mutta parempi jotain kun ei mitään.
Nyt on osat Hiomo Isokankaalla ja saan osat mahdollisesti jo tällä viikolla takaisin. Oli kuitenkin vähän epävarmaa kun porukkaa on sairaslomalla. Sitten enää osat korjaamolle ja annan niiden kasata moottorin, niin eipä tarvitse olla sitten enää itse vastuussa jos vaikka sattuisi vielä kone leviämään.
Kävin kyseisellä koneistamolla tänään selittämässä koko jutun ja lopulta pitkän keskustelun jälkeen sain korvaukseksi uudet runko- ja kiertokangenlaakerit. Pieni hyvitys siihen nähden mitä remontti tulee kustantamaan mutta parempi jotain kun ei mitään.
Nyt on osat Hiomo Isokankaalla ja saan osat mahdollisesti jo tällä viikolla takaisin. Oli kuitenkin vähän epävarmaa kun porukkaa on sairaslomalla. Sitten enää osat korjaamolle ja annan niiden kasata moottorin, niin eipä tarvitse olla sitten enää itse vastuussa jos vaikka sattuisi vielä kone leviämään.
Tänään rakensin uutta pakoputkea tuohon viritonnariin. Tai siis muokkasin vanhaa ränniä, mutta kyllä siinä töitä riitti ja riittää vielä huomiseksikin.
Tämänhetken suunnitelmat on että viikonloppuun mennessä saan valmiiksi pakoputken ja megan johtosarjan. Sitten yritetään saada jonkinlaisiin säätöihin. Kun säädöt löytyy, nostetaan kone pois autosta ja viedään kori talvisäilöön kun ei kotona ole enää tilaa.
Talvella on hyvää aikaa viimeistellä konetta ja fiksata vuotava T5-kannen sovituspala ym vuotavat tiivisteet.
Tämänhetken suunnitelmat on että viikonloppuun mennessä saan valmiiksi pakoputken ja megan johtosarjan. Sitten yritetään saada jonkinlaisiin säätöihin. Kun säädöt löytyy, nostetaan kone pois autosta ja viedään kori talvisäilöön kun ei kotona ole enää tilaa.
Talvella on hyvää aikaa viimeistellä konetta ja fiksata vuotava T5-kannen sovituspala ym vuotavat tiivisteet.
Pakoputki on valmis. Tuo käynti on edelleen aika ihme juttu kun ei pelaa kunnolla. Siis lähtee hyvin käyntiin ja pysyy tyhjäkäynnillä niin kauan kuin koskee kaasuun, sitten sammuu jos ei pidä kaasulla käynnissä. Lämpöanturi on vaihdettu, immu vaihdettu, alipaineletkut tarkistettu, ahtoletkut tarkistettu, imusarjan laippa plaanattu ja vaihdettu uusi tiiviste..... seuraavaksi kait täytyy koittaa toisella kaasuläpän asento anturilla?
Voiko se aiheuttaa tällaista
Voiko se aiheuttaa tällaista
Hain lainaan eilen toisen asento anturin... mutta en ole vielä ehtinyt koittaa sitä. Eikös tuo anturi ole mallia on/off? Eli vain täyskaasukiihdytyksessä tajuaa että kaasua on painettu? Mites sitten kun koitin ottaa anturin johdon irti eikä käynti yhtään parantunut? Miten kuuluisi toimia ilman anturia?
Joo kaksi asentoa. Kolme pinniä. Toinen maadottaa kun on kiinni ja toinen kun on (melkein) täysin auki. Ei se nyt kyllä tosta ole kiinni.CDTA kirjoitti:Kyllä se ymmärtääkseni on juuri on/off, mutta molemmista päistä, eli se tunnistaa myös kun läppä on kiinni(tyhjäkäynti), ja nyt se ei sitä tunnista.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Muita ehdotuksia sitten? Eikö voi olla siitä kiinni että jos kaasuläpän asento anturi on rikki että luulee kaasun olevan pohjassa kun siihen vähänkin koskee, ja siten kone tukehtuisi liikaan bensaan? No oli miten oli, meen nyt koittamaan vaihtaa sen anturin ja tulen tänne takaisin ihmettelemään kun totean ettei se auttanut.
Nyt on kokeiltu toisella kaasuläpänasento anturilla ---> Ei vaikutusta.
Kokeilin toisella ruiskuboksilla ---> ei vaikutusta.
Kuulostaa siltä kuin kävisi kolmella pytyllä.
Tulpat on vaihdettu moneen otteeseen ---> ei vaikutusta.
Tulpan johdot vaihdettu ---> ei vaikutusta.
Puolan johto vaihdettu ---> ei vaikutusta.
PRKL..... pitääkö tässä nyt vaihtaa vielä puola? Ja ostan varmuudeksi vielä uudet tulpanjohdot...
Toisella virranjakajallakin on koitettu....yllätys yllätys ----> ei vaikutusta.
Kokeilin toisella ruiskuboksilla ---> ei vaikutusta.
Kuulostaa siltä kuin kävisi kolmella pytyllä.
Tulpat on vaihdettu moneen otteeseen ---> ei vaikutusta.
Tulpan johdot vaihdettu ---> ei vaikutusta.
Puolan johto vaihdettu ---> ei vaikutusta.
PRKL..... pitääkö tässä nyt vaihtaa vielä puola? Ja ostan varmuudeksi vielä uudet tulpanjohdot...
Toisella virranjakajallakin on koitettu....yllätys yllätys ----> ei vaikutusta.
Näin varmaan teit mutta varmistan nyt kuitenkin, säädithän asentoanturin niin että sen kärjet on varmasti kiinni silloin kun kaasuläppäkin on kiinni, niinkuin tema kertoi, se liitin on kolmepinninen ja toimii muistaakseni niin että keskimmäinen seurustelee laitojen kanssa(vastusmitarilla sen näkee). Sitten toinen tarkistuksen kohde olis ne asentoanturilta lähtevät johdot, ettei olis se tyhjä(jouto)käynti puolen piuha murtunut, katkos tulee helpoiten liittimen juureen = jyrkkä mutka.
Jos tosiaan kolmella käy ja sytkäpuoli on noin uusi eli varmaankin kunnossa niin sitten vika on bensapuolella --> joku ruiskusuutin tukossa/rikki.
Jos tosiaan kolmella käy ja sytkäpuoli on noin uusi eli varmaankin kunnossa niin sitten vika on bensapuolella --> joku ruiskusuutin tukossa/rikki.