Saabi teki stopin.
Saabi teki stopin.
Moro vaan kaikille. Mulla on Saab 900i 16v malli -88 mutta voi olla mallivuosi -89 ja eileen pysähtyi kuin seinään, ja kipinää ei tuu eikä myöskään tulpat kastu vaikka kuinka veivaasin. Niin olisko se boxi siellä kuskin puolella sisälokasuojassa hajonnut? Autolla ajettu vaan 170tuhatta kilsaa eikä ruostettakaan pahemmiin oo
Että paljon vuosia tällä viellä pitääs olla. Lorautin huoltoasemalla jotain nestettä bentsiniin joka pitääs ruiskua puhdistaa kun on ollut vähän huono starttaamaan lämpimänä, pääsin noin 200m niin sammui, mutt ei kait nyt sillä voinut olla mitään tekemistä kun kone sammui.

SAAB 9-5 Aero SAAB 900 16V 89 Opel Rekord C coupe Tuutti Pajero
-
- "Hölösuu"
juu tässä on koko päivän funtsannut että verisuonet ohimossa aivan pullistaa että kellä olis samanlainen, oiskohan mun autossa toi EZK-sytytys? Boschin laatikko on tossa sisälokasuojassa tai ulkolokasuojan sisäpuolella jos tarkkoja ollaan kiinni ja se vissiin hoitaa ruiskua ja sytytystä. Niin löytyykö toi Boschi ysitonnisestakin? Ja millä vuosimalleista nämä osat pitääs löytyä? Olipas paljonsaabracing kirjoitti:kokeilet toisella toimivalla sytytysyksiköllä. lainaat joltain ystävälliseltä saabistilta.
sitten vasta muiden vikamahollisuuksien kimppuun.

Viimeksi muokannut saabfani, Su Loka 08, 2006 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Tuo laatikko taitaa juurikin olla EZK-boksi joka hoitelee sytytystä. Ruiskun boksi löytyy repsikan jalkatilasta.saabfani kirjoitti:Boschin laatikko on tossa sisälokasuojassa tai ulkolokasuojan sisäpuolella jos tarkkoja ollaan kiinni ja se vissiin hoitaa ruiskua ja sytytystä.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
Ai jaa no oisko molemmat sitten sökönä kun tulpatkaan ei näytä kastuvan?jamala kirjoitti:Tuo laatikko taitaa juurikin olla EZK-boksi joka hoitelee sytytystä. Ruiskun boksi löytyy repsikan jalkatilasta.saabfani kirjoitti:Boschin laatikko on tossa sisälokasuojassa tai ulkolokasuojan sisäpuolella jos tarkkoja ollaan kiinni ja se vissiin hoitaa ruiskua ja sytytystä.
Ettei vaan hajonnut hihnapyörän hall-anturi... Jos se hajoaa, niin ruisku tai ezk:n ohjausboksi ei saa moottorin pyörimistietoa ja täten ei voida suorittaa kumpaakaan toimenpidettä...
Aika epätodennäköistä, että ezk:n ja ruiskun boksit olisivat molemmat hajonneet samaan aikaan.
Aika epätodennäköistä, että ezk:n ja ruiskun boksit olisivat molemmat hajonneet samaan aikaan.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Siis hihnapyörän hall-anturi,, no missäs semmonen on ja voiko itse vaihtaa ja miten vois testata sen että tietää että on se vika kun kipinät ja pensat on hukassaColtti kirjoitti:Ettei vaan hajonnut hihnapyörän hall-anturi... Jos se hajoaa, niin ruisku tai ezk:n ohjausboksi ei saa moottorin pyörimistietoa ja täten ei voida suorittaa kumpaakaan toimenpidettä...

harvemmin noi boxit hajoaa. Summamutikassa ei yleensä kannata mitään varaosia mennä ostelemaan, koska vika voi olla niin monessa paikassa, pitää pystyä jotenkin varmistamaan.
Jos varma tieto, että sekä kipinä ja bensan tulo ei toimi niin silloin tosiaan moni juttu ei molempia aiheuta yhtaikaa.
Jos Halli on mennyt paskaksi, niin kyyllähän sen testata voi. startatessa pitäisi signaalia saada näkyviin.
Jos varma tieto, että sekä kipinä ja bensan tulo ei toimi niin silloin tosiaan moni juttu ei molempia aiheuta yhtaikaa.
Jos Halli on mennyt paskaksi, niin kyyllähän sen testata voi. startatessa pitäisi signaalia saada näkyviin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
http://townsendimports.com/Web/electric ... sensor.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... kindex.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... 088-93.jpg
http://townsendimports.com/Web/electric ... kindex.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... 088-93.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jep paljon kiitoksia kaikille auttamishaluisille ja justille näistä linkeistä.
Mutta mun englanninkielen taito ja muutenkin sähköpuoli ei ole nyt mun vahvempia puolia että kait minä sen sinne Moikipäähän (Molpe ruottiksi) vien.
Olen kuullut että näistä Bergfolkin verstaan veljeksistä toinen olis oikeen Saab spesialisti, huomenna soitan ainakan ja kuulostelen miten pitkä jono sinne on.

Olen kuullut että näistä Bergfolkin verstaan veljeksistä toinen olis oikeen Saab spesialisti, huomenna soitan ainakan ja kuulostelen miten pitkä jono sinne on.
Viimeksi muokannut saabfani, Su Loka 08, 2006 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Niin tässä oli sitten se vika mikä pysäytti Saabin. Niin sinne Bergfolkin verstaalle Moikipäähän (noin 40 kilsaa rantatietä Vaasasta) oli jonoa viikko ennen kuin saab spesialisti Roger otti sen syyniin ja hallianturihan siellä remmipyörän alla oli sökönä. Niin minä sitten katoin Saabclubin myydän osat foorumia ja anturi löytyi Joensuusta tällä nimimerkillä ghnomb ja suosittelen lämpimästi tätä Mikkoa niinkuin Roger Bergfolkiakin Saabin vikojen korjaajaksi tänne Vaasan seudulle jos ei itte saa kuntoon.Ja mielestäni työn hinta oli todella edullinen. Että nyt sain taas pyhäauton käyttöönColtti kirjoitti:Ettei vaan hajonnut hihnapyörän hall-anturi... Jos se hajoaa, niin ruisku tai ezk:n ohjausboksi ei saa moottorin pyörimistietoa ja täten ei voida suorittaa kumpaakaan toimenpidettä...