Saabi teki stopin.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabfani
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Huhti 08, 2006 21:06
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Saabi teki stopin.

Viesti Kirjoittaja saabfani »

Moro vaan kaikille. Mulla on Saab 900i 16v malli -88 mutta voi olla mallivuosi -89 ja eileen pysähtyi kuin seinään, ja kipinää ei tuu eikä myöskään tulpat kastu vaikka kuinka veivaasin. Niin olisko se boxi siellä kuskin puolella sisälokasuojassa hajonnut? Autolla ajettu vaan 170tuhatta kilsaa eikä ruostettakaan pahemmiin oo 8) Että paljon vuosia tällä viellä pitääs olla. Lorautin huoltoasemalla jotain nestettä bentsiniin joka pitääs ruiskua puhdistaa kun on ollut vähän huono starttaamaan lämpimänä, pääsin noin 200m niin sammui, mutt ei kait nyt sillä voinut olla mitään tekemistä kun kone sammui.
SAAB 9-5 Aero SAAB 900 16V 89 Opel Rekord C coupe Tuutti Pajero
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kokeilet toisella toimivalla sytytysyksiköllä. lainaat joltain ystävälliseltä saabistilta.

sitten vasta muiden vikamahollisuuksien kimppuun.
saabfani
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Huhti 08, 2006 21:06
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabfani »

saabracing kirjoitti:kokeilet toisella toimivalla sytytysyksiköllä. lainaat joltain ystävälliseltä saabistilta.

sitten vasta muiden vikamahollisuuksien kimppuun.
juu tässä on koko päivän funtsannut että verisuonet ohimossa aivan pullistaa että kellä olis samanlainen, oiskohan mun autossa toi EZK-sytytys? Boschin laatikko on tossa sisälokasuojassa tai ulkolokasuojan sisäpuolella jos tarkkoja ollaan kiinni ja se vissiin hoitaa ruiskua ja sytytystä. Niin löytyykö toi Boschi ysitonnisestakin? Ja millä vuosimalleista nämä osat pitääs löytyä? Olipas paljon :?: :) Uudet osat maksaa vissiin mitä koko auton arvo on, että käytetty on pakko löytää.
Viimeksi muokannut saabfani, Su Loka 08, 2006 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 Aero SAAB 900 16V 89 Opel Rekord C coupe Tuutti Pajero
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Pistin yv:tä
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

saabfani kirjoitti:Boschin laatikko on tossa sisälokasuojassa tai ulkolokasuojan sisäpuolella jos tarkkoja ollaan kiinni ja se vissiin hoitaa ruiskua ja sytytystä.
Tuo laatikko taitaa juurikin olla EZK-boksi joka hoitelee sytytystä. Ruiskun boksi löytyy repsikan jalkatilasta.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
saabfani
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Huhti 08, 2006 21:06
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabfani »

jamala kirjoitti:
saabfani kirjoitti:Boschin laatikko on tossa sisälokasuojassa tai ulkolokasuojan sisäpuolella jos tarkkoja ollaan kiinni ja se vissiin hoitaa ruiskua ja sytytystä.
Tuo laatikko taitaa juurikin olla EZK-boksi joka hoitelee sytytystä. Ruiskun boksi löytyy repsikan jalkatilasta.
Ai jaa no oisko molemmat sitten sökönä kun tulpatkaan ei näytä kastuvan?
SAAB 9-5 Aero SAAB 900 16V 89 Opel Rekord C coupe Tuutti Pajero
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ettei vaan hajonnut hihnapyörän hall-anturi... Jos se hajoaa, niin ruisku tai ezk:n ohjausboksi ei saa moottorin pyörimistietoa ja täten ei voida suorittaa kumpaakaan toimenpidettä...

Aika epätodennäköistä, että ezk:n ja ruiskun boksit olisivat molemmat hajonneet samaan aikaan.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
saabfani
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Huhti 08, 2006 21:06
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabfani »

Coltti kirjoitti:Ettei vaan hajonnut hihnapyörän hall-anturi... Jos se hajoaa, niin ruisku tai ezk:n ohjausboksi ei saa moottorin pyörimistietoa ja täten ei voida suorittaa kumpaakaan toimenpidettä...

Aika epätodennäköistä, että ezk:n ja ruiskun boksit olisivat molemmat hajonneet samaan aikaan.
Siis hihnapyörän hall-anturi,, no missäs semmonen on ja voiko itse vaihtaa ja miten vois testata sen että tietää että on se vika kun kipinät ja pensat on hukassa :roll: kait tässä on pakko hinata jonnekin korjaamoon se Saabi.
SAAB 9-5 Aero SAAB 900 16V 89 Opel Rekord C coupe Tuutti Pajero
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

harvemmin noi boxit hajoaa. Summamutikassa ei yleensä kannata mitään varaosia mennä ostelemaan, koska vika voi olla niin monessa paikassa, pitää pystyä jotenkin varmistamaan.
Jos varma tieto, että sekä kipinä ja bensan tulo ei toimi niin silloin tosiaan moni juttu ei molempia aiheuta yhtaikaa.
Jos Halli on mennyt paskaksi, niin kyyllähän sen testata voi. startatessa pitäisi signaalia saada näkyviin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Tarkemmin en itse ainakaan osaa sanoa, mutta EZK:n hall -anturin pitäisi antaa signaalipiuhaan (liittimessä keskimmäiseen) maata triggerikohdassa, kun virrat on päällä ja kone pyörii...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saabfani
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Huhti 08, 2006 21:06
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabfani »

Jep paljon kiitoksia kaikille auttamishaluisille ja justille näistä linkeistä. :D Mutta mun englanninkielen taito ja muutenkin sähköpuoli ei ole nyt mun vahvempia puolia että kait minä sen sinne Moikipäähän (Molpe ruottiksi) vien.
Olen kuullut että näistä Bergfolkin verstaan veljeksistä toinen olis oikeen Saab spesialisti, huomenna soitan ainakan ja kuulostelen miten pitkä jono sinne on.
Viimeksi muokannut saabfani, Su Loka 08, 2006 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 Aero SAAB 900 16V 89 Opel Rekord C coupe Tuutti Pajero
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Joo Bergfolksista on kuulunut pelkkää hyvää, joten sinne vaan :)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
saabfani
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Huhti 08, 2006 21:06
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabfani »

Coltti kirjoitti:Ettei vaan hajonnut hihnapyörän hall-anturi... Jos se hajoaa, niin ruisku tai ezk:n ohjausboksi ei saa moottorin pyörimistietoa ja täten ei voida suorittaa kumpaakaan toimenpidettä...

Aika epätodennäköistä, että ezk:n ja ruiskun boksit olisivat molemmat hajonneet samaan aikaan.
Niin tässä oli sitten se vika mikä pysäytti Saabin. Niin sinne Bergfolkin verstaalle Moikipäähän (noin 40 kilsaa rantatietä Vaasasta) oli jonoa viikko ennen kuin saab spesialisti Roger otti sen syyniin ja hallianturihan siellä remmipyörän alla oli sökönä. Niin minä sitten katoin Saabclubin myydän osat foorumia ja anturi löytyi Joensuusta tällä nimimerkillä ghnomb ja suosittelen lämpimästi tätä Mikkoa niinkuin Roger Bergfolkiakin Saabin vikojen korjaajaksi tänne Vaasan seudulle jos ei itte saa kuntoon.Ja mielestäni työn hinta oli todella edullinen. Että nyt sain taas pyhäauton käyttöön :D
SAAB 9-5 Aero SAAB 900 16V 89 Opel Rekord C coupe Tuutti Pajero
Vastaa Viestiin