Mistä merkistä edullinen Diesel työautoksi?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Mistä merkistä edullinen Diesel työautoksi?
Itsellä kun ei hirveästi ole tietämystä minkä merkin dieselin laittaisi, Niin toivoisinkin mahdollisesti kokemuksia eri merkkien dieseleistä ja käyttökokemuksista jotka helpottaisivat tulevan auton valintaa. Saab luonnollisesti on jo varustuksensakin takia listalle kirjoitettu ykkösenä,mutta muillekin vaihtoehdoille ja ehdotuksille olen avoin.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Kaverilla oli VW Golf Mk4 TDi, ~135heppaa, erittäin mukava peli ajaa ja edullisestihan noita on saatavilla, myös käyttökustannukset olivat matalat, en muista tarkkaa kulutusta mutta alhainen se oli, siltikin vääntöä oli ohitustilainteita ajatellen aivan tarpeeksi. Tilaahan autossa ei hirveästi ole, jos sitä tarvitset. Noin 1.5vuoden omistusaikana autossa ei ollut mitään vikaa, kilometrejä oli mittarissa n. 220tkm luopumishetkellä.
#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Vaikka esim. päätyy Folkkariin niin kannattaa tehdä vähän taustatutkimusta siitä mitkä Volkkarin moottorit kestävät parhaiten. Tuttu auton asentaja kertoi että mm. Poloissa on joku konetyyppi joita palaa kuin tupakkia ketjussa. Nyt en vaan muista mistä moottorista oli kysymys.
Anyway taustatutkimus myös moottorityypeittäin kannattaa.
Anyway taustatutkimus myös moottorityypeittäin kannattaa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Sisätilojen lämpeäminen on kans vaihtelevaa. Ainakin mulla vm 2002 Golf TDI 90hp:ssa on sisätilojen lämmittämistä varten erillinen sähkövastus ja hyvin lämpenee. En ole mitään mittauksia tehnyt, mutta kylmällä syyssäällä kylmäkäynnistyksen jälkeen lämmintä tulee suuttimista kilometrin kohdalla kaupunkiajossa. Talvellakaan en ole kylmäksi moittinut ja referenssinä kuitenkin ex-auto vm 1987 900i. Itselläni kulutus on ollut välillä 4.7-5.5l/100 km.
Hyvä vaihtoehto olisi myös Mazda 6. Tilaa löytyy ja ihan mukava. Faijalla on ollut kohta 3 vuotta ja mittarissa joku 130 tkm. Webasto tais olla vakiona jotta saa lämmintä ilmaa tarpeeksi kabiiniin. Lisävarusteena otti faija kellon jolloin pääsee kömpimään suoraan lämpimään autoon. Mukava ajaa. Ei mikään hirvee raketti mutta ei jalkoihinkaan jää. Auto toiminut hyvin mitänyt bensapumpussa vissiin ollut jotain vikaa kun auto välillä sammuu tyhjäkäynnillä. Huonoja puolia melu sisällä ja penkit vois olla pikkasen paremaat mutta niitä varmaan parsittu näissä uudemmissa malleissa.
Toinen minkä myös itse kävisin koeajamassa olis Accordin diesel.
Toinen minkä myös itse kävisin koeajamassa olis Accordin diesel.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Täytyy nyt kehua tuota omaa työ-/käyttöautoa eli Peugeottia. Hyvä ajaa, kohtuukulutus; maantiellä alle 6 l / 100km, kaupungissa n. 8 l / 100 km. Seka-ajossa jotain siltä väliltä.
5000 km on nyt tullut ajettua elokuun alusta ja mitään vikaa ei ole vielä ilmennyt, autolla on kuitenkin ajettu 215 tkm
Myös edellinen paku oli luotettava ja lämmin, vaikka oli 400tkm ajettu VW Caddy -84. Ajettavuus, melutaso ja ruostesuojaus oli negatiivisia ominaisuuksia. Ajoin autolla vuodessa 17 tkm eikä siinä ollut muuta kuin kulutusosien vaihtoa.
5000 km on nyt tullut ajettua elokuun alusta ja mitään vikaa ei ole vielä ilmennyt, autolla on kuitenkin ajettu 215 tkm
Myös edellinen paku oli luotettava ja lämmin, vaikka oli 400tkm ajettu VW Caddy -84. Ajettavuus, melutaso ja ruostesuojaus oli negatiivisia ominaisuuksia. Ajoin autolla vuodessa 17 tkm eikä siinä ollut muuta kuin kulutusosien vaihtoa.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Itse olen ajanut vain muutamalla diesel-vehkeellä, joista VW Golf on osoittanut surkeimmaksi tekeleeksi. Moista p*skaratasta en soisi edes pahimmille vihamiehilleni.
Lisäksi kokemusta on 3:sta 1,6TD transportterista eli ns. "öljyruiskusta". Noissa ei koneremontin jälkeen pysy öljyt sisällä kuin yhden vaihtovälin ja sitten taas alkoi likaamaan perää. Olen huomannut, että näiden perässäajamista liikenteessäkin tulee välttää, muuten Saabin konepelti on hirveässä kunnossa.
Pyyhi siis volkkari pois listalta.
Erittäin mukava ajettava oli 1,8 diesel-Avensis. Moisen voisin vaikka itse ottaa, jos diesel-autoon joskus on käännyttävä. Auto käyttäytyi todella mallikkaasti myös pienillä mutkaisilla hiekkateillä vauhdin kera.
Kokemusta on myös Peugeot Boxerista, ihan mukava menijä sekä Fiat Ducatosta, jonka 2,5 TD on niin sitkeä peli, ettei mikään. Täyskuormakaan ei tunnu voimissa mitenkään. Tämän perusteella uskaltaisin siis suositella myös Fiatin diesel-käyttöisiä henkilöautoja.
Lisäksi kokemusta on 3:sta 1,6TD transportterista eli ns. "öljyruiskusta". Noissa ei koneremontin jälkeen pysy öljyt sisällä kuin yhden vaihtovälin ja sitten taas alkoi likaamaan perää. Olen huomannut, että näiden perässäajamista liikenteessäkin tulee välttää, muuten Saabin konepelti on hirveässä kunnossa.
Pyyhi siis volkkari pois listalta.
Erittäin mukava ajettava oli 1,8 diesel-Avensis. Moisen voisin vaikka itse ottaa, jos diesel-autoon joskus on käännyttävä. Auto käyttäytyi todella mallikkaasti myös pienillä mutkaisilla hiekkateillä vauhdin kera.
Kokemusta on myös Peugeot Boxerista, ihan mukava menijä sekä Fiat Ducatosta, jonka 2,5 TD on niin sitkeä peli, ettei mikään. Täyskuormakaan ei tunnu voimissa mitenkään. Tämän perusteella uskaltaisin siis suositella myös Fiatin diesel-käyttöisiä henkilöautoja.
Boxer-Ducato-Jumper:ssa on PSA:n koneet lukuunottamatta 2.8JTD/HDi konetta joka on Fiat (ja silti varmaan paras kone noihin koppeihin).akyttala kirjoitti:Kokemusta on myös Peugeot Boxerista, ihan mukava menijä sekä Fiat Ducatosta, jonka 2,5 TD on niin sitkeä peli, ettei mikään. Täyskuormakaan ei tunnu voimissa mitenkään. Tämän perusteella uskaltaisin siis suositella myös Fiatin diesel-käyttöisiä henkilöautoja.
Jos itse olisin ostamassa keskikokoista kohtuullisen hintaista dieseliä niin varmaankin etsiskelisin Saab 9-3:sta, loppupään Peugeot 406:sta tai alkupään Citroen C5:sta. Volvokin varmasti on ihan hyvä, mutta menee aika hintavaksi edellä mainittuihin nähden ja V/S40:stä taas en juuri koskaan ole kuullut mitään hyvää.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Tässä on kyse sitä viimeistä vuotta olevasta MKI Ducatosta, jossa on kyllä Viipatin oma 2,5l TD kone, 90-luvun alkupuolelta. Uudemmalla korilla varustetussa onkin jo jokin muu mölli, kuten mm. tuossa Boxerissa meillä, sepä ei ole lainkaan niin sitkeä kone.Jussi kirjoitti:Boxer-Ducato-Jumper:ssa on PSA:n koneet lukuunottamatta 2.8JTD/HDi konetta joka on Fiat (ja silti varmaan paras kone noihin koppeihin).akyttala kirjoitti:Kokemusta on myös Peugeot Boxerista, ihan mukava menijä sekä Fiat Ducatosta, jonka 2,5 TD on niin sitkeä peli, ettei mikään. Täyskuormakaan ei tunnu voimissa mitenkään. Tämän perusteella uskaltaisin siis suositella myös Fiatin diesel-käyttöisiä henkilöautoja.
Jos itse olisin ostamassa keskikokoista kohtuullisen hintaista dieseliä niin varmaankin etsiskelisin Saab 9-3:sta, loppupään Peugeot 406:sta tai alkupään Citroen C5:sta. Volvokin varmasti on ihan hyvä, mutta menee aika hintavaksi edellä mainittuihin nähden ja V/S40:stä taas en juuri koskaan ole kuullut mitään hyvää.
Peugeot 406 saa täältä myös äänen erinomaisen ajettavuutensa vuoksi, tosin olen ajanut vain bensakoneisella. Tuskinpa sen ajo-ominaisuudet paljon dieselistä huononee. C5 kuulostaa myös hyvältä. Maantiellä paljon ajavalle ranskalainen auto taitaa olla lähes ainoa vaihtoehto mukavan jousituksensa vuoksi.
Jaa se semmonen tähti, minkä yksi sakara osoittaa taivaaseen ikäänkuin pyytäen korkeemmalta kädeltä, ettei jätä välille ja kaksi muuta sakaraa osoittavat, mistä löytyy hinaussilmukat, kun ylhäältä ei apua tule?kristian kirjoitti:Eikös se ainoa oikea nakuttaja ole se missä on semmoinen kolmisakarainen tähti keulassa