900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

900

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

900 s:n moottori mikä malli se on eli se kirjain?
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

siis mutta mikä on sen moottorin tyypi kirjain esim omassa on h moottori niin mikä siinä og s:ssä on ?
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

ei auttanu :I eiks kellään täällä oo niinku og 900:ssää että tietäis onko siinä sama moottori :roll:
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mikä on auton vuosimalli?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

b202

ja l oli täyspaine, jos tossa perässä.
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

vuosimalli on -88
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ässiä on tehty 90-93 eli tuo sinun on sitten turbo s ja ilmeisesti tuonti peli? ja on h moottori, tyypiltään tuo b202 ja L perään, 8v olisi b201 ja h motti siis sekin. b moottorin tunnistaa lohkon kyljeste ulos tulevasta v-jakajasta h:ssa kannen päässä.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

aha joo no onkos sitten 90- ässässä samamoottori että on öljypumppu samassa paikassa?
Mughs
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2005 07:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mughs »

16 venttiilinen Saabin konehan tuossa 900S:n nokalla on. 145 heppaa, 2000 Newtonia ja ei pidä öljyjä sisällä. 900S vm 90 on surkea romu jota en soisi kenenkään harmiksi. Ja korjautus Saabin huollossa maksaa maltaita ja mansikoita. Ajan omani nyt loppuun huoltamatta ja sitten kun motti pamahtaa, vien paalattavaksi.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Jos auto on tosiaan vm. -88, niin se ei ole matalapaineturbo (syystä että malli tuli vasta vuodelle -90).

Moottorin tyyppi on b202, jos se on 16-venttiilinen (venakopassa lukee isolla 16 VALVE). Näitä koneita siis vain ruiskumallina

8-venttiilisen koneen tyyppi on b201 (venakoppa metallinvärinen). Näitä yhdellä tai kahdella kaasuttimella tai ruiskulla.
Viimeksi muokannut Jokke A, Ma Loka 09, 2006 17:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Jos on tosiaan -88 ja 900s niin voi olla jenkkimalli joka on siis 16v ruiskupeli. Eli moottorin tyyppi B202I ja myös h-moottori. Jos taasen 8v niin silloin B201I ja h-kone. Turbot muuten samoja mut L I:in tilalla.
Onneksi ei ole sekavaa....
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

siis 8 venanen kyseessä on ruisku ja turbo oletettavasti vuosimalli -88
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

katso apparin lokarista pitäisi löytyä tarra jossa lukee M88 jos siis on -88 mallinen.
ja on satkussa kaikissa h-koneissa öljy pumppu samassa paikassa, voi olla vm eroja, ei taida oikeastaan muuten tietää kuin avaamalla mutta luulisi että koko paketin vaihtamalla onnistuu...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Mughs kirjoitti:16 venttiilinen Saabin konehan tuossa 900S:n nokalla on. 145 heppaa, 2000 Newtonia ja ei pidä öljyjä sisällä. 900S vm 90 on surkea romu jota en soisi kenenkään harmiksi. Ja korjautus Saabin huollossa maksaa maltaita ja mansikoita. Ajan omani nyt loppuun huoltamatta ja sitten kun motti pamahtaa, vien paalattavaksi.

ehkä kaikki ei vaan osaa... minkä auton korjauttaminen ei maksaisi? typerää mielestäni tuommoinen touhu!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin