Taidatko autot vai ATK-asiat?
Taidatko autot vai ATK-asiat?
Tuntuu että kavereissa porukka jakaantuu tyyppeihin jotka osaavat korjata autoja mutta eivät sitten ymmärrä mitään tietokoneista. Toiset taas ymmärtävät tietokoneista mutta eivät autoista. Kumpaan sinä kuulut vai hallitsetko molemmat taidot?
Itse hallitsen tietokoneet. Koko ikäni paininut tietokoneiden kanssa ja koulutuskin on sitä vastaava.
Autoista osaan vaihtaa tulpat jne mutta siihen se sitten jääkin.
Itse hallitsen tietokoneet. Koko ikäni paininut tietokoneiden kanssa ja koulutuskin on sitä vastaava.
Autoista osaan vaihtaa tulpat jne mutta siihen se sitten jääkin.
Juu kyllä nämä "tieto"koneet ovat sellaisia piruntoosia temppuilemaan, että pärjään kyllä autojen kanssa paremmin, kunnes niihinkin on alettu tunkea turhaa tietotekniikkaa.
Eihän siinä mennyt kuin n.100 vuotta että saatiin autot teknisesti suht. luotettaviksi, niin eikös sitten tehdä koko mittava työ turhaksi änkemällä epäluotettavaa kaikenmaailman tekoälyä.
Ajaessa ei tarvitse räplätä mitään näyttöjä, ja ajonhallinta on korvien välissä
Puh huh kun inhoan tietotekniikkaa
Eihän siinä mennyt kuin n.100 vuotta että saatiin autot teknisesti suht. luotettaviksi, niin eikös sitten tehdä koko mittava työ turhaksi änkemällä epäluotettavaa kaikenmaailman tekoälyä.
Ajaessa ei tarvitse räplätä mitään näyttöjä, ja ajonhallinta on korvien välissä
Puh huh kun inhoan tietotekniikkaa
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Kaiken minkä voi softalla korjata, niin se onnistuu, mutta nää rautapuolen jutut ei oo ihan se mun juttu. Itse asiassa juuri sen vuoksi valitsin kolme vuotta sitten wanhan Saabin, että saisin tehdä käsillä muutakin, kuin hakata näppistä
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Tietokoneet kai? Tullut yli 10v räplättyä, sekä rauta- että softapuolta, niin Linuxia, kuin Windowsia, lähinnä kuitenkin PC-puolta (toki Sparcceja yms. on myös ollut leluina).
Autotkin sujuu, kunhan ei tarvitse tehdä hitsaushommia tai kansiremppa kummempia suorituksia (niin, ja jarruhommathan on herkkuani).
Autotkin sujuu, kunhan ei tarvitse tehdä hitsaushommia tai kansiremppa kummempia suorituksia (niin, ja jarruhommathan on herkkuani).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Molempia on tullut kohtuu syvällisesti tehtyä. Ihan IBM pc (xt) ajalta ja piirilevyjen kolvailusta lähtien. Ja autoja sitten ihan koulun penkiltä asti (amattikoulusta).
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kummatkin menee, tosin tietokonehommat jo ammatin puolesta..
Autoremonttienkin kanssa tulee toimeen, kyse on lähinnä viitseliäisyydestä. Hommaa vaikeuttaa lähinnä se, ettei ole mitään paikkaa missä voisi värkätä auton kimpussa. Loppupeleissä joku motin vaihto kerrostalon pihalla räntäsateessa ei oikein houkuttele..
Nykyään tulee kyllä käytyä jopa öljyt vaihdattamassa liikkeessä.. (on se b202:n öljynsuodatin niin vaikeasti, kun pitää alakautta vaihtaa..)
Autoremonttienkin kanssa tulee toimeen, kyse on lähinnä viitseliäisyydestä. Hommaa vaikeuttaa lähinnä se, ettei ole mitään paikkaa missä voisi värkätä auton kimpussa. Loppupeleissä joku motin vaihto kerrostalon pihalla räntäsateessa ei oikein houkuttele..
Nykyään tulee kyllä käytyä jopa öljyt vaihdattamassa liikkeessä.. (on se b202:n öljynsuodatin niin vaikeasti, kun pitää alakautta vaihtaa..)