Jälkiasennusxenoneista?
No niin, xenonit paikallaan. Hämmästys oli suuri ku ensimmäisen kerran laitoin lamput päälle. Huh, onpa ne kirkkaat!
Sitten siitä paljon puhutusta viiveestä. Ensimmäisen kerran ku pitkät laittaa päälle niin kestää ~20sekuntia ennen ku on täysin kirkkaat ---> auto ajaa vastaan, sammutan pitkät ---> auto menee ohi sytytän uudestaan, kirkas valo tulee heti. Elikkäs ensimmäinen sytytys kestää, mutta seuraavat ei. Kokeilin seuraavaa sytytystä noin 5minuutin päästä ja lamput syttyi silloinkin heti siis ajon aikana.
Voin kyllä suositella kaikille. Kaikkihan tietää että xenonissa on kirkas "valkoinen" valo. Valitsin itelle polttimoiksi 6000K. Syksyn pimeä sää ja musta asfaltti ei imennyt xenon valoa "sisään" vaan tie valaistu ihanko olis päivä. No ei nyt ihan, mutta ymmärrättä ajatuksen.
Muutama kuva asennuksesta. ---> Ballastit löysi paikkansa umpion alapuolelle. Siellä oli melkein valmis paikka niille.
Paikkaa piti vähän puukolla laajentaa ja tehä ballastin johoille kolot.
Ballast paikallaan. Siitä johdot xenon kaukovalolle.
Xenon lamppu
Umpio pois
Sitten siitä paljon puhutusta viiveestä. Ensimmäisen kerran ku pitkät laittaa päälle niin kestää ~20sekuntia ennen ku on täysin kirkkaat ---> auto ajaa vastaan, sammutan pitkät ---> auto menee ohi sytytän uudestaan, kirkas valo tulee heti. Elikkäs ensimmäinen sytytys kestää, mutta seuraavat ei. Kokeilin seuraavaa sytytystä noin 5minuutin päästä ja lamput syttyi silloinkin heti siis ajon aikana.
Voin kyllä suositella kaikille. Kaikkihan tietää että xenonissa on kirkas "valkoinen" valo. Valitsin itelle polttimoiksi 6000K. Syksyn pimeä sää ja musta asfaltti ei imennyt xenon valoa "sisään" vaan tie valaistu ihanko olis päivä. No ei nyt ihan, mutta ymmärrättä ajatuksen.
Muutama kuva asennuksesta. ---> Ballastit löysi paikkansa umpion alapuolelle. Siellä oli melkein valmis paikka niille.
Paikkaa piti vähän puukolla laajentaa ja tehä ballastin johoille kolot.
Ballast paikallaan. Siitä johdot xenon kaukovalolle.
Xenon lamppu
Umpio pois
Audi A4 2.0TFSIq
Löytyykö keneltäkään kokemuksia jälkiasennus-xenoneista vanhemmassa 9-5:ssa lähivaloina? Tuleeko valonvalontareleeltä SIDiin front light failure -viestiä vai toimiiko normaalisti? Onkohan vanhemman umpion alapuolella yhtä kätevä paikka ballasteille, kuin tuossa uudemmassa umpiossa? Minkälainen valokuvio tulee xenonilla tuollaisessa rihlatussa umpioissa, jota ei ole tarkoitettu xenonille..? Eli kuinkahan pahasti xenonit häikäisee vastaantulijoita (ei ole kiva, jos kaikki vastaantulijat vilkutttelevat pitkiä).
Eski
Eski
Häikäisee ne varmasti jos jättää samalle korkeudelle kun halogen lamput. Sitten ei pitäisi olla ongelmaa jos laskee valokuviota alemmas.
Olen ajanut semmosia autoja missä on ns. originaali xenonit ja se korkeuden säätö toimii tosi herkästi. Ei kummoinen kuoppa tarvi olla tiessä niin "näkee" ku valot ei karkaa tiestä vaan "keinuu" samassa kohtaa.
Olen ajanut semmosia autoja missä on ns. originaali xenonit ja se korkeuden säätö toimii tosi herkästi. Ei kummoinen kuoppa tarvi olla tiessä niin "näkee" ku valot ei karkaa tiestä vaan "keinuu" samassa kohtaa.
Audi A4 2.0TFSIq
-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 22:36
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Itselläni oli viimevuonna vanhan mallin(-98) umpioissa xenonit. Siis lyhyissä! Näytti tosi hyvin. Mutta kun laitto pitkät päälle tuntui että pitkissä ois ollu 20W polttimotEski kirjoitti:Löytyykö keneltäkään kokemuksia jälkiasennus-xenoneista vanhemmassa 9-5:ssa lähivaloina? Tuleeko valonvalontareleeltä SIDiin front light failure -viestiä vai toimiiko normaalisti? Onkohan vanhemman umpion alapuolella yhtä kätevä paikka ballasteille, kuin tuossa uudemmassa umpiossa? Minkälainen valokuvio tulee xenonilla tuollaisessa rihlatussa umpioissa, jota ei ole tarkoitettu xenonille..? Eli kuinkahan pahasti xenonit häikäisee vastaantulijoita (ei ole kiva, jos kaikki vastaantulijat vilkutttelevat pitkiä).
Eski
Jarru on vauhdin surma!
Tuli vähän tutkailtua paikkaa ballasteille ja apukuskin puolelle on aika hankala saada tuota palikkaa mahtumaan... Lampunpesurin jos poistaisi, niin sitten mahtuisi. Tuohon se kävisi muuten hyvin, mutta eipä mahdu umpio enää paikalleen:
Vanhemman umpion pohja on tällainen, joten ei onnistu siihenkään:
Pitänee päivittää ensin keula ja valot M2002-2005 -versioon, niin sitten onnistuu xenonien asennus... Naapuri saa myydä nuo xenonit jollekin toiselle
Eski
Vanhemman umpion pohja on tällainen, joten ei onnistu siihenkään:
Pitänee päivittää ensin keula ja valot M2002-2005 -versioon, niin sitten onnistuu xenonien asennus... Naapuri saa myydä nuo xenonit jollekin toiselle
Eski
Onkos kellään käsitystä a) toimivatko ja b) tuleeko jälkiasennusxenoneista lailliset, jos laittaa esim. Hellan automaattisen korkeudensäädön, jota mm. Xenonautovalot.com myy ?
Xenonit olisivat kietämättä mielenkiintoiset ja nämä jälkiasenteiset jopa kohtuuhintaisia.
Xenonit olisivat kietämättä mielenkiintoiset ja nämä jälkiasenteiset jopa kohtuuhintaisia.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Yhtä paljon ne halogeenit häikäsee jos ajaa lähellä toista. Kuinkas paljon tollanen säädinsarja maksaa? Pöh. Näky olevan 220€ kun avas silmät.
Jos poliisia rupeaisi kiinnostamaan nämä valoviritykset, niin onko sakot halvempi vaihtoehto?
Tässä kuva satsista:
http://www.personal.inet.fi/private/sabaman/8356.jpg
Apparin puolen ballastin paikka:
http://www.personal.inet.fi/private/sabaman/8298.jpg
Jos poliisia rupeaisi kiinnostamaan nämä valoviritykset, niin onko sakot halvempi vaihtoehto?
Tässä kuva satsista:
http://www.personal.inet.fi/private/sabaman/8356.jpg
Apparin puolen ballastin paikka:
http://www.personal.inet.fi/private/sabaman/8298.jpg
Viimeksi muokannut Sabaman, To Marras 23, 2006 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Hä?Yhtä paljon ne halogeenit häikäsee jos ajaa lähellä toista.
Minun käsityksen mukaan valoista tulee lailliset jos korkeuden säätö ja ajovalo pesurit löytyy.
edit. Pitäiskö hommata vakio xenon umpiot ja laittaa tuo automaattinen korkeuden säätö niihin ja ostaa sitten "halvat" sytyttimet nii sais bixenon valot.
Audi A4 2.0TFSIq
Jep, paitsi vanhemmissa autoissa riittää manuaalinen korkeudensäätö, raja on muistaakseni 1999 tai 2000.Mimmi kirjoitti:Minä en uskoisi myyjän uskomuksiin, vaan varmistaisin asian AKE:lta, AKE kun päättää määräykset, ei myyjä.
Xenonit vaativat xenonille hyväksytyn umpion, ajovalopesurit ja ajovalojen automaattisen korkeussäädön.
BMW 320dA Coupe LCI
Tulipa lopultakin kokeiltua xenoneita 9-5:ssa ja kyllä tuntuivat toimivan ihan nätisti. Kävin ajamassa pienen testilenkin pimeässä ja kukaan vastaantulijoista ei välkytellyt pitkiä, joten ilmeisesti eivät hirveästi häikäise... Pitkät H7:t näyttivät kyllä ikävän ruskeilta xenonien rinnalla
Naurettavan helppo asentaa tuo jälkiasennussarja, kun vain keksi ballasteille sopivat paikat. Jos haluaa palauttaa vakiovalot, niin se on normaali viiden minuutin lampunvaihtohomma...
Tuossa vielä kuva sarjasta:
Eski
Naurettavan helppo asentaa tuo jälkiasennussarja, kun vain keksi ballasteille sopivat paikat. Jos haluaa palauttaa vakiovalot, niin se on normaali viiden minuutin lampunvaihtohomma...
Tuossa vielä kuva sarjasta:
Eski
Mihin mestaan sait sitten näppärästi sijoitettua/kiinnitettyä nuo ballastit lähelle umpioita?Eski kirjoitti:Naurettavan helppo asentaa tuo jälkiasennussarja, kun vain keksi ballasteille sopivat paikat. Jos haluaa palauttaa vakiovalot, niin se on normaali viiden minuutin lampunvaihtohomma...
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: X
Eipä noiden xenonlamppujen kovin usein pitäisi palaa, joten tuskin tulee... Eipä ole kokemusta uudemmasta 9-5:sta, mutta ainakaan tuo M2000 ei herjaa mitään lampuista, ainakaan kun sytyttää ne vasta kun auto on ensin käynnissä. Saattaa tulla SIDiin front light failure sytytysvaiheessa, jos valot on päällä kun auto käynnistetään.9-3 kirjoitti:Miten SID ilmoitukset palaneesta lampusta toimivat näiden jälkiasennus Xenoneiden kanssa? Eli tuleeko turhia hälytyksiä?
Auto 2004 mallin 9-5
Toimiikohan muuten valomuisti uudemmassakin samalla tavalla, kuin tuossa vanhassa, että kun kääntää virrat päälle valot syttyy ja startatessa sammuu ja sitten taas syttyy kun auto käynnistyy? Tuollainen välkyttely nimittäin tappaa xenonlamput nopeasti... Itse poistin sulakkeen nro 35, jolloin valot saa sammutettua valokytkimestä.
Eski