Lataus
samaan aiheeseen liittyen
Niin tähän samaan aiheeseen kysyisin, että tuossa 2,1 16-v:ssä esiintyy ilmiö joka on vähän erikoinen.
Ilmiö esiintyy talvella ja siis ainakin kovemmilla pakkasilla. Auton valot ovat himmeämmät ja kaikki laitteet saavat muutenkin vähemmän virtaa tyhjäkäynnillä, mutta heti kun kierrosia nostaa niin valot kirkastuvat.
Miksi laturi ei muka lataa kunnolla? Latausvaloa se ei polta ja jännitteenkin säädin on vaihdetu verrattoin hiljattain.
Mutta kun ei tällästä oikeen SAABissa saisi olla. Esim. ei noissa kaasarimallisissakaan ole tätä vaivaa. Muutenkin tämä auti on usein hidas starttaamaan.
Että kyllähän SAABin kuuluisi olla kunnon talviauto.
Aattelin että jos säätäs tyhjäkäytiä isommalle, siis ihan siitä kaasuläpän vierestä.
Ilmiö esiintyy talvella ja siis ainakin kovemmilla pakkasilla. Auton valot ovat himmeämmät ja kaikki laitteet saavat muutenkin vähemmän virtaa tyhjäkäynnillä, mutta heti kun kierrosia nostaa niin valot kirkastuvat.
Miksi laturi ei muka lataa kunnolla? Latausvaloa se ei polta ja jännitteenkin säädin on vaihdetu verrattoin hiljattain.
Mutta kun ei tällästä oikeen SAABissa saisi olla. Esim. ei noissa kaasarimallisissakaan ole tätä vaivaa. Muutenkin tämä auti on usein hidas starttaamaan.
Että kyllähän SAABin kuuluisi olla kunnon talviauto.
Aattelin että jos säätäs tyhjäkäytiä isommalle, siis ihan siitä kaasuläpän vierestä.
SAAB
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: samaan aiheeseen liittyen
Onko mitattu latausjännitettä tyhjänkäynnillä, 2000 rpm ?? Ei sais heittää kovinkaan paljoa...kimmoisa kirjoitti:Niin tähän samaan aiheeseen kysyisin, että tuossa 2,1 16-v:ssä esiintyy ilmiö joka on vähän erikoinen.
Ilmiö esiintyy talvella ja siis ainakin kovemmilla pakkasilla. Auton valot ovat himmeämmät ja kaikki laitteet saavat muutenkin vähemmän virtaa tyhjäkäynnillä, mutta heti kun kierrosia nostaa niin valot kirkastuvat.
Miksi laturi ei muka lataa kunnolla? Latausvaloa se ei polta ja jännitteenkin säädin on vaihdetu verrattoin hiljattain.
Mutta kun ei tällästä oikeen SAABissa saisi olla. Esim. ei noissa kaasarimallisissakaan ole tätä vaivaa. Muutenkin tämä auti on usein hidas starttaamaan.
Että kyllähän SAABin kuuluisi olla kunnon talviauto.
Aattelin että jos säätäs tyhjäkäytiä isommalle, siis ihan siitä kaasuläpän vierestä.
Itse ottaisin laturin irti ja tarkistaisin hiilisillan kuluneisuuden...
Seuraavaksi vaihtaisin bossin lataussäätimen 14.4 volttiseen, niin alkaa sähkö riittämään..eikä muistaakseni maksanut kuin about 20 egee..(ei löydy motosta vaan bosch car servicestä)
Vielä putsaisin latauspiirin liittimet hapettumista....(punainen johto) ja samalla tarkistaen laturin maadoitus johdon kunto ja johtavuus..(musta johto laturin rungosta auton moottoriin)
Jos absit varusteen niin tsekkaisin ettei pumpun rele makaa päällä..( kulutus noin 15 A )
Hitaaseen starttaukseen on syynä akun varauksen vähyys...Johtuu joko laturin latauksen riittämättömyydestä tai akun huonosta varauksen otto kyvystä...(akussa on ilmeisesti akkuvettä riittävästi ??)
TÄRKEÄÄ: Ei kannata mittailla bilteman tai muilla halvoilla mittareilla, koska tälläkin foorumilla tuloksia on saatu laidasta laitaan...
hidas käynnistyvyys on useimmiten bensa puolella, ovat paineet karanneet ja pumppu ei jaksa kunnolla silloin pyöriä kun starttaa eikä nosta paineita. kokeileppa ensikerralla että virta päälle 2sek, virta pois päällä 2sek ja starttaus, jos starttaa heti niin vika takaiskussa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
No niin, enpäs saanut vastausta kysymykseeni.
Niinpä käytiin tänään korjaamolla, jossa todetiin kaikki pelaavan hyvin, eli lataa niin kuin pitää, vaikka irroitin akun auton käydessä.
Syy virranloppumiseen löytyi myös.
Eipäs mimmi ollut oikeassa, vaikka luulee olevansa kaikki tietävä, niin täällä kuin muuallakin.
Niinpä käytiin tänään korjaamolla, jossa todetiin kaikki pelaavan hyvin, eli lataa niin kuin pitää, vaikka irroitin akun auton käydessä.
Syy virranloppumiseen löytyi myös.
Eipäs mimmi ollut oikeassa, vaikka luulee olevansa kaikki tietävä, niin täällä kuin muuallakin.