ABS jarrujen keskusyksikkö

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

ABS jarrujen keskusyksikkö

Viesti Kirjoittaja patu »

Osaako joku kertoa missä sijaitsee vm95 tonnaris ABS jarrujen keskusyksikkö, mun pitäis vaihtaa se toimivaan kun se vissiin on noissa jarruissa vikana ja niitä on eri vuosimallien tonnareis eri paikoissa....
Onko se tuos akvaariossa sen pyyhkijämoottorin vieres.. :?:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

kiitos... kallis o ku p....e mut pakko se on vaihtaa toimivaan 8O
Jos ei ole mikään liitin hapettunut kun aina samoissa montuissa alkaa valo palamaan...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

patu kirjoitti: Jos ei ole mikään liitin hapettunut kun aina samoissa montuissa alkaa valo palamaan...
Anti-Lock vilkahtelee/ jää päälle kuopissa? Ettei vaan olisi vaan kosketushäiriö jossain renkaan anturissa/johdossa?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

EI kävin maanantaina mittauttaa länsiautossa.. anturit olivat ehjänä... sitä minäkin ajattelin, että niissä olis vika mut ei antanut antureista vikakoodia.
sanoivat vian olevan keskusyksikösssä.

No jää se joskus suoralla ajettaessa ja mitä oon lukenu samanlaisii vikoi on muilla... eli kun kiihdyttää syttyy jne. mutta kai se on pakko uskoo techkiä... kun ei näytä anturista koodia niin minkäs teet.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Uskon kyllä että anturit on ehjät, mut tarkotin siis että jos jossain johdossa/johtoliittimessä on kosketushäiriö, joka ilmenee kun rengas menee kuoppaan ja johto liikahtaa. Ootko koittanut puhdistaa antureita tai ruiskutella kontaktispraytä? Tietty voithan ostaa sen uuden boksin niin selviää.. paljon se maksaa?
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Multa löytyis ylimääräinen ABS boksi. Ainakin -97CSE 2.3T sopiva
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

MP kirjoitti:Uskon kyllä että anturit on ehjät, mut tarkotin siis että jos jossain johdossa/johtoliittimessä on kosketushäiriö, joka ilmenee kun rengas menee kuoppaan ja johto liikahtaa. Ootko koittanut puhdistaa antureita tai ruiskutella kontaktispraytä? Tietty voithan ostaa sen uuden boksin niin selviää.. paljon se maksaa?
joo tänään kokeilin ottaa sen irti ja puhdistin ja crctä väliin.... oli ihmeen kauan aikaa, ettei alkanut palaa, mut sit taas eräs monttu sytytti palamaan valon....
Olen vuoden aikana kaksi kertaa putsannut anturit... :idea: ja se vielä eikö ne pitäis jäädä muistiin jostain anturista on johto poikkia tai vastaavaa, kun kerran tech ei näyttänyt antureista mitään.
Viimeksi muokannut patu, To Loka 12, 2006 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Niiiiii mut tuskin se tuolla korjaantuu vaikka mitä tekee on niitä jarruja jo niin paljon hierottu.....
Uusi(yksikkö) siihen pitää uskoisin näin...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Niin ja hinta on saabin tiskillä n.2000e
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Joo soitin yhelle miehelle kuka toimittaa suomeen.. sain klubilaiselta numeron alastarolla, ja heti tarvii sieltä hommaa.... 200eurolla lähtee

Kaveri ehdotti et laittaisin vaan saabin myyntiin ja hankkisin rahoilla volvon.... :idea: :wink:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

tuo sun vika kuulostaa pelottavasti samalta kuin omassa tontussakin. Tähänmennessä vaan yksikään testeri ei ole osannut haarukoida vikaa mihinkään.
Epäilys kyllä on oikeanpuolen anturinjohdosta (toivottavasti).
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Tänään panin merkille missä tilanteessa valo alkaa palaamaan, heti kun tulee oikeeseen eturenkaaseen tärähdys ja kääntyy samalla vasemmalle niin melko varmasti syttyy heti..... mutta ensiviikolla saan uuden boksin jos vain numerot sopii yhteen, kyseinen boksi on vm97 tontusta sitten sen näkee jos silloin vielä syttyy on vika oltava pakosti kuitenkin anturissa...
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ja yksi vaihtoehtohan on, että irrotat boxin, avaat sen valmiiksi, marssit paikalliseen rtv-huoltoon ja pyydät tarkistamaan juotokset. Monesti tuollainen montuissa ilmenevä juotosvika on hyvinkin selkeästi nähtävissä harjaantuneella silmällä ja vieläkin varmemmin jos on mikroskooppi/luuppi tms. apuväline.

Meinaan muutamia ruiskun/abs:n boxeja on tullut korjattua.. ja viimeksi muutaman vuoden ikäisen bemarin automaattilaatikon ohjausyksikkö, joten korjattavissa ne joskus ovat ja hyvällä tuurilla pienilläkin kustannuksilla.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

joo.... tai vien töihin sähkömiehille niil on pelit ja vehkeet, tarjoon vaan sumpit :wink:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

patu kirjoitti:joo.... tai vien töihin sähkömiehille niil on pelit ja vehkeet, tarjoon vaan sumpit :wink:
Jees.. toivottavasti ovat "hituvirtamiehiä".. meinaan useamman kuin kerran tullu todettua että vahvasähkömiehille ei elektroniikkaa pidä antaa tahi koittaa turmio.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin