-06 Saab 93 1.8 t vs 2.0t (viritys)
-06 Saab 93 1.8 t vs 2.0t (viritys)
Moro,
Omistan tän vuoden 93:n, 1.8t koneella. Ymmärtääkseni tismalleen sama kone kuin 2.0t, mutta vähän laimeammin viritetty. Tietääkö joku tarkalleen onko tehot otettu esim. erikokoisella turbolla tms., tuossa 2.0t mallissa? Olen tässä harkinnnut kovasti bsr/PPC steg 1 hankkimista ja ihmetyttää että kun tolle 1.8:lle luvataan 175 ja 2.0:lle 204 heppaa, enkö voisi suoraan päivittää omani noille parillesadalle hepalle? Ei kiinnosta alkaa pelkästä 25 hevosesta maksamaan maltaita, mut toi 204 houkuttaa jo kovasti.
Mitä satsia muuten suosittelette? PPC olis ehkä kätevämpi huoltojen yms. suhteen..?
Kiitos
Omistan tän vuoden 93:n, 1.8t koneella. Ymmärtääkseni tismalleen sama kone kuin 2.0t, mutta vähän laimeammin viritetty. Tietääkö joku tarkalleen onko tehot otettu esim. erikokoisella turbolla tms., tuossa 2.0t mallissa? Olen tässä harkinnnut kovasti bsr/PPC steg 1 hankkimista ja ihmetyttää että kun tolle 1.8:lle luvataan 175 ja 2.0:lle 204 heppaa, enkö voisi suoraan päivittää omani noille parillesadalle hepalle? Ei kiinnosta alkaa pelkästä 25 hevosesta maksamaan maltaita, mut toi 204 houkuttaa jo kovasti.
Mitä satsia muuten suosittelette? PPC olis ehkä kätevämpi huoltojen yms. suhteen..?
Kiitos
Re: -06 Saab 93 1.8 t vs 2.0t (viritys)
Koneet ovat ihan identtiset, ainoa fyysinen ero on että 2.0t:ssä on turbomittari ja 1.8t:ssä ei. Ohjelmaeroilla tehdään tehoerot 1.8t ja 2.0t välillä. Näistä on keskusteltu täällä foorumissa jo kymmeniä kertoja, kannattaa hakua käyttää...zakeboy kirjoitti:Moro,
Omistan tän vuoden 93:n, 1.8t koneella. Ymmärtääkseni tismalleen sama kone kuin 2.0t, mutta vähän laimeammin viritetty. Tietääkö joku tarkalleen onko tehot otettu esim. erikokoisella turbolla tms., tuossa 2.0t mallissa? Olen tässä harkinnnut kovasti bsr/PPC steg 1 hankkimista ja ihmetyttää että kun tolle 1.8:lle luvataan 175 ja 2.0:lle 204 heppaa, enkö voisi suoraan päivittää omani noille parillesadalle hepalle? Ei kiinnosta alkaa pelkästä 25 hevosesta maksamaan maltaita, mut toi 204 houkuttaa jo kovasti.
Mitä satsia muuten suosittelette? PPC olis ehkä kätevämpi huoltojen yms. suhteen..?
Kiitos
BSR:llä on mielestäni kyllä 1.8t:hen ja 2.0t:hen samat virisetit myynnissä. Ainakin Doc-Powerin mukaan: http://www.doc-power.com/index.php?page ... &sengine=0
PPC on kuulemma kätevä, mutta itse suosittelen Hirschiä, jos sellaisen jossain saa asennettua. Olin ainakin itse tosi tyytyväinen siihen, vaikkei ainakaan paperilla samoja tehoja olekaan. Käytännössä uskon että on ihan yhtä nopea. Takuunalaiseen autoon on Hirsch ainoa vaihtoehto, että takuu säilyy.
Re: -06 Saab 93 1.8 t vs 2.0t (viritys)
JOO, MÄ TAAS SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI BSR:ÄÄ :uusi93 kirjoitti:BSR:llä on mielestäni kyllä 1.8t:hen ja 2.0t:hen samat virisetit myynnissä. Ainakin Doc-Powerin mukaan: http://www.doc-power.com/index.php?page ... &sengine=0zakeboy kirjoitti:Moro,
Omistan tän vuoden 93:n, 1.8t koneella. Ei kiinnosta alkaa pelkästä 25 hevosesta maksamaan maltaita, mut toi 204 houkuttaa jo kovasti.
Mitä satsia muuten suosittelette? PPC olis ehkä kätevämpi huoltojen yms. suhteen..?
Kiitos
PPC on kuulemma kätevä, mutta itse suosittelen Hirschiä, jos sellaisen jossain saa asennettua. Olin ainakin itse tosi tyytyväinen siihen, vaikkei ainakaan paperilla samoja tehoja olekaan. Käytännössä uskon että on ihan yhtä nopea. Takuunalaiseen autoon on Hirsch ainoa vaihtoehto, että takuu säilyy.
- ei huolto-ongelmia: 10 sek -> awot alkuperäis-softa
- ei katsastusongelmia: 10 sek -> awot alkuperäis-softa
- kokemusta on sen verran, että on juuri luvatun mukainen
eli itte mitattuna ja nopeusmittarista katsottuna:
0-100: 7,5 sek
max.nopeus 4.vaihde: 220km/h, 5.vaihde: 240km/h.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Itse kun noita virisarjoja katsoin, valinta oli aika selkeä. Takuun säilymisen vuoksi Hirsch on minusta parempi vaihtoehto, vaikka auto olisi oma (työkkäri, BSR ei mahdollista).
Suorituskyvyltään virisarja ollevat samat. Kahdella kaverillani on tomaatti SS ja SC, molemmissa 1.8t. Toisessa Hirsch ja toisessa BSR. Hirsch oli rinnakkainkiihdytyksessä hieman nopeampi (Hirsch SC, BSR SS), mutta vain keulanmitan verran. Vauhtia moilemmissa tässä vaiheessa jo +150.
Hinnaltaanhan BSR pesee Hirschin 6-0, ollen puolet halvempi. Myös tuo PPC on todella fiksu keksintö.
Kysymys siis lopulta on, paljonko olet valmis maksamaan autosi jäljellä olevasta takuusta extraa (hintaero BSR/Hirsch 700EUR?), ja miten realistisena pidät että tosiaan saat koneesi/vaihdelaatikkosi rikki ja siitä syytetään BSR'ää? Jos auto on takuun ulkopuolella, on perusteluita Hirsch sarjan korkeammalle hinnalle vaikeampi löytää.
Suorituskyvyltään virisarja ollevat samat. Kahdella kaverillani on tomaatti SS ja SC, molemmissa 1.8t. Toisessa Hirsch ja toisessa BSR. Hirsch oli rinnakkainkiihdytyksessä hieman nopeampi (Hirsch SC, BSR SS), mutta vain keulanmitan verran. Vauhtia moilemmissa tässä vaiheessa jo +150.
Hinnaltaanhan BSR pesee Hirschin 6-0, ollen puolet halvempi. Myös tuo PPC on todella fiksu keksintö.
Kysymys siis lopulta on, paljonko olet valmis maksamaan autosi jäljellä olevasta takuusta extraa (hintaero BSR/Hirsch 700EUR?), ja miten realistisena pidät että tosiaan saat koneesi/vaihdelaatikkosi rikki ja siitä syytetään BSR'ää? Jos auto on takuun ulkopuolella, on perusteluita Hirsch sarjan korkeammalle hinnalle vaikeampi löytää.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Tässä threadissa puhutaan bensakoneista, mutta dieselin osalta olen valmis maksamaan tuon Hirschin korkeamman hinnan juuri tuon takuun säilymisen vuoksi. Mikäli olen oikein käsittänyt, on diesel helpompi rikkoa virityssatsilla kuin bensakone. Johtuen lähinnä hiukkassuodattimesta.
Eikä BSR:llä edes ole TiDS:n softaa.
Eikä BSR:llä edes ole TiDS:n softaa.
Mulla samanlainen vertailukohta Hirsch ja Nordic 9-3 SS:ien kanssa (molemmat oli automaatteja ja siis Hirsch 195hp ja Nordic 210hp, tosin Nordicin sivuilla dynolapuissa lukee sama 195hp...). Tässä tapauksessa molemmat liikkuivat vierekkäin kiihdyttäessä yhtä hyvin. Ja tätä kokeiltiin monta kertaa, ei mitään eroa kiihtyvyydessä. Kun autoja ajoi yksitellen Nordic tuntui nopeammalta, oli jotenkin aggressiivisemman oloinen ja vaihdot oli "raaempia" vaikea selittää.. Hirsch taas tuntui enempi "vakio"softaiselta, mutta niin että tehoa ja vääntöä vain oli enemmän. Eli eroja näillä softilla varmasti on. En ole koskaan ajanut BSR:n softalla ja kun etenkin Hirschillä tullut paljonkin ajeltua niin olisi kiva toisaalta kokeilla...Bugracer kirjoitti: Suorituskyvyltään virisarja ollevat samat. Kahdella kaverillani on tomaatti SS ja SC, molemmissa 1.8t. Toisessa Hirsch ja toisessa BSR. Hirsch oli rinnakkainkiihdytyksessä hieman nopeampi (Hirsch SC, BSR SS), mutta vain keulanmitan verran. Vauhtia moilemmissa tässä vaiheessa jo +150.
Vastaavan laista on puhuttu og9-3 Nordic softasta->raaemman tuntuinen, kuin esim. Hirsch tai Maptun.uusi93 kirjoitti:...Kun autoja ajoi yksitellen Nordic tuntui nopeammalta, oli jotenkin aggressiivisemman oloinen ja vaihdot oli "raaempia" vaikea selittää.. Hirsch taas tuntui enempi "vakio"softaiselta, mutta niin että tehoa ja vääntöä vain oli enemmän...
Tosin tänne piti heittää utelu/kysymys Maptun softasta, kun vuosimalliin-07 on tarjolla 215hv/315Nm muunnos ja 03-06 malliin "vain" 205hv/310Nm Minkähän takia tuossa on nyt sitten himpun verran eroa?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Liittyiskö tuo siihen ,että ainakin ´07:ssa on kaikissa Mitsun ahdin? Toisaalta tuolla netissä pyörii jotain juttua pienistä muutoksista koneessa ´07. Kukaan ei tosin ole millään muotoa vahvistanut asiaa, että nämä kommentit on kyllä aika huuhaata... Jos on vain mainos-kikkailua nuo lisähepat, kuten taitaa olla ´06-> koneiden pienempi kulutuskin?patse kirjoitti:Vastaavan laista on puhuttu og9-3 Nordic softasta->raaemman tuntuinen, kuin esim. Hirsch tai Maptun.uusi93 kirjoitti:...Kun autoja ajoi yksitellen Nordic tuntui nopeammalta, oli jotenkin aggressiivisemman oloinen ja vaihdot oli "raaempia" vaikea selittää.. Hirsch taas tuntui enempi "vakio"softaiselta, mutta niin että tehoa ja vääntöä vain oli enemmän...
Tosin tänne piti heittää utelu/kysymys Maptun softasta, kun vuosimalliin-07 on tarjolla 215hv/315Nm muunnos ja 03-06 malliin "vain" 205hv/310Nm Minkähän takia tuossa on nyt sitten himpun verran eroa?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
En kyllä ymmärrä noita takuuhöpinöitä.
Mulla on SS 01/2005. Siis vieläkin takuuta jäljellä.
BSR stegi ykkösen hommasin viime talvena.
Viime kesänä alkoi "check engine"-valo palaa. Vaihdoin
sitten orkkis softan ja päivän verran valo pysyi pimeenä.
Ja auto sitten saab-liikkeeseen: turbon bypass-venttiilissä vikaa.
Luonnollisesti takuuseen uuden venttiilin vaihto.
Kuulemma noita venttiileitä on mennyt aika lailla.
Jotta taisi olla parempikin "rasittaa" laitteita takuuaikana,
jotka voisi sitten hajota vakioautollakin myöhemmin.
Sitäpaitsi esim. BSR:llä säilyy Ruotsissa normaali takuu,
kertonee jotain BSR-laadusta.
BSR-suorituskyky varmaan tiedetäänkin.
Mulla on SS 01/2005. Siis vieläkin takuuta jäljellä.
BSR stegi ykkösen hommasin viime talvena.
Viime kesänä alkoi "check engine"-valo palaa. Vaihdoin
sitten orkkis softan ja päivän verran valo pysyi pimeenä.
Ja auto sitten saab-liikkeeseen: turbon bypass-venttiilissä vikaa.
Luonnollisesti takuuseen uuden venttiilin vaihto.
Kuulemma noita venttiileitä on mennyt aika lailla.
Jotta taisi olla parempikin "rasittaa" laitteita takuuaikana,
jotka voisi sitten hajota vakioautollakin myöhemmin.
Sitäpaitsi esim. BSR:llä säilyy Ruotsissa normaali takuu,
kertonee jotain BSR-laadusta.
BSR-suorituskyky varmaan tiedetäänkin.
93SS_1.8t_BSRstage1<-900i2.3_Talladega<-900i16<-900<-xxx<-96V4<-xxx
Mistä olet kuullut, että kaikissa 07 9-3:ssa on Mitsun ahdin (siis kaksi litraisissa bensakoneissa tai no miksei kaikissa bensaturboissa...)? Ainakin WIS:n mukaan B207E:ssä on edelleen sama Garrett GT2025S ja B207L:ssä ja B207R:ssä on Mitsun TD04L-14T.Marko A kirjoitti: Liittyiskö tuo siihen ,että ainakin ´07:ssa on kaikissa Mitsun ahdin? Toisaalta tuolla netissä pyörii jotain juttua pienistä muutoksista koneessa ´07. Kukaan ei tosin ole millään muotoa vahvistanut asiaa, että nämä kommentit on kyllä aika huuhaata... Jos on vain mainos-kikkailua nuo lisähepat, kuten taitaa olla ´06-> koneiden pienempi kulutuskin?
Eli B207L:ään on tullut Mitsun ahdin, kun siinä on aiemmin ollut Garrett, mutta B207E:ssä on edelleen sama Garretin ahdin. Ja nuo moottorikoodit menee seuraavasti:
B207E = "1.8t" 150hp
B207L = "2.0t" 175hp
B207R = "2.0T" (tai 2.0TS) 210hp
Mä olen myös kuullut tuosta, että on osia vaihtunut, mutta en kyllä löydä tarkempaa tietoa..
Saab centralista luin Dr.Boostin kommentin aiheesta. Tuo heppu on Saabilla joku moottoripuolen suunnittelija ja kirjoitustensa perusteella se on helppo uskoa. Asiaan ikäänkuin vahvistuksena, meidän SC:stä (B207E) löytyy Mitsu. Syynä tähän ahdintyypin vaihtoon oli sanasta sanaan:
We replaced the Garrett GT2052S with a MHI TD04L-11T because the MHI unit gives us better quality and performance.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tilatessani BSR:ää tuohon SC:hen, joutuivat Doc-Powerilla erikseen tarkistamaan, onko softa jo saatavana, kun on kuulema muuttunut 06:sta. Onneksi softa löytyy, joten saas nähdä, joko maanataina kerkiää käydä pääkaupunkiseudulla.
SC:llä nyt ajettu 3000 km, joten on aika sanoa hyvästit laiskuudelle...
Oli tuosta SS:n BSR:stä niin hyviä kokemuksia yli 100 tkm:n matkalta, että vain MarkoA:n Hirchin ryhmätilaushanke sai hetkeksi epäröimään.
Ja kuten jo aiemmin kerrottu, pieksee 1.8tA BSR Steg1:llä puhtaasti vanhan SS Aero A:n, joten ilmeisesti on luvatut hummat pellinalla.
SC:llä nyt ajettu 3000 km, joten on aika sanoa hyvästit laiskuudelle...
Oli tuosta SS:n BSR:stä niin hyviä kokemuksia yli 100 tkm:n matkalta, että vain MarkoA:n Hirchin ryhmätilaushanke sai hetkeksi epäröimään.
Ja kuten jo aiemmin kerrottu, pieksee 1.8tA BSR Steg1:llä puhtaasti vanhan SS Aero A:n, joten ilmeisesti on luvatut hummat pellinalla.
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Näin itsekin muistelin asian olevan, ainoastaan WIS:n tieto sai miettimään, kun siellä luki kuten yllä kirjoitin. Ei ilmeisesti ollut tuohon versioon ehtinyt oikeat tiedot tai muuten vain oli virhe siinä...Marko A kirjoitti:Saab centralista luin Dr.Boostin kommentin aiheesta. Tuo heppu on Saabilla joku moottoripuolen suunnittelija ja kirjoitustensa perusteella se on helppo uskoa. Asiaan ikäänkuin vahvistuksena, meidän SC:stä (B207E) löytyy Mitsu. Syynä tähän ahdintyypin vaihtoon oli sanasta sanaan:
We replaced the Garrett GT2052S with a MHI TD04L-11T because the MHI unit gives us better quality and performance.