Apc:n modaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Apc:n modaus

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Elikkäs mitä tulisi huomioida apc:.n modauksen yhteydessä.

Onko ylipäätänsä järkevää nostaa ahtopaineita vanhassa koneessa jolla ajettu yli 300tkm, miten paikat mahtanevat kestää?

Entä mitäs automaatti tykkää muutamasta lisä luupäästä?
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Hyvin kestää, jos kone on kunnossa ja pitää huolen ettei pääse nakuttamaan. Korkeammilla ahteilla kannattaa lyhentää öljynvaihtoväliä. Suuttimien kunto kannattaa tarkistaa ennen reilumpaa tehojen lisäystä.

Automaattikin kestää melko hyvin lisävoiman.
Foxbody turbo
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Miten olette hoitaneet tuon boksin säätämisen? Kolvailussa ei ole mitään ongelmia mutta tuo boksin säätäminen vähän herättää kysymyksiä. Eli oletteko asian hoitaneet niinku alla olevassa linkissä neuvotaan vai jättäneet noi potikat alkuperäisasetuksille? Toi kaapeli näyttäis olevan pakko rakentaa jos noita rupee sääteleen?

http://www.900aero.com/main/tech_main_apctun.htm[/url]
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Lisäkysymys vielä liittyen APC modaukseen:

onko kukaan tehnyt niin, että laittaa niitten F- ja P-potikoitten tilalle piirilevyyn johdot ja vetää ne potikat kabiinin puolelle? Eli saisi säädön pysyvästi näppien ulottuville (voisi vaikka talveksi vähentää vähän paineita...)
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Tossa yllämainitussa voisi olla ideaakin. Kabiinin puolelle potikat ja rinnalle vielä nakutusvalo niin siinähän olis rakennettevaa :D
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itellä on potikka kojelaudassa ruuvattuna tyhjään peitepalikkaan ja nakuvalo rinnalla, säätövara on noin 0.7bar. Tälläkin foorumilla nimimerkillä ´Nappe´ kirjoitteleva Saabisti teki tuon modauksen minulle, hän varmaan osaa antaa parempaa informaatiota.
Foxbody turbo
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Onko se sun potikka P- vai F-säätö (olettaisin, että F)? Vai onko tietoa? Jos Nappe lukee tätä niin voisit laittaa vähän tietoa yleiseen jakeluun, kiitos.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Elikä onko se F-potikka ahtopaineen säätöö varten ja P-potikka ???????
En kyllä ymmärtäny yhtään tosta teksistä jossa selitettiin niistä potikoista. Kyllä sen ymmärris et K-potikkaan ei saa koskea, varmaan sen nakutus säätö.

Viittiskö joku kuka vähänkään enemmän ymmärtää tota englantia niin suomentaa lyhyesti ton värssyn noista potikoista.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

F-potikalla säädetään "boost level" eli (max)ahtopaine
P-potikalla säädetään ahtopaineen nousunopeus
K-potikalla säädetään nakutustunnistuksen herkkyyttä

Perusahtopainetta säätää hukkaportti.

Jos säädät nousunopeuden liian hitaaksi ei ahdot nouse (tietysti) ja jos säädät sen liian nopeaksi niin ahdot nousee ensin liian korkealle ja muutaman heilahduksen jälkeen tasautuvat haluttuun arvoon.

Korjatkaa jos olen väärässä.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

No täytyypä tästä lähtee ruuvailee sitä boksia. On vaan huono ku tällä kelillä ei meinaa saaha moottoria kuormitettua oikeen hyvin kun 4 ja vitos vaihteilla.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

9kTA kirjoitti:Onko se sun potikka P- vai F-säätö (olettaisin, että F)? Vai onko tietoa? Jos Nappe lukee tätä niin voisit laittaa vähän tietoa yleiseen jakeluun, kiitos.
F, luulisin. Nousunopeus on melko rivakka.
Foxbody turbo
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Otin eilen turbo satkun '84 boxin irti ja aloin tutkimaan, http://www.900aero.com sivujen ohjeen mukaan tarttis toi levy ottaa kokonaan boxista irti enkä nyt ymmärrä miten se siitä lähtee. Niin ja kuinkas paljon tolla apc:n modaamisella saa lisää voimaa autoon?
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

vanhasta 14pin boxista piirikortti lähtee muistaakseni ihan vain nostamalla, kunhan purkki on avattu ensin.

Voimaa saa välijäähdyttimestä, suuttimista ahtimesta jne. riippuen, 175hv-300+ hv.

Pelkästään APC:ta ja bensalastua muokkaamalla sain mitattua 227hv dynossa -84 Aerosta, eli about saman mitä speedpartsin stage1:llä.

SP:n sivuilta voi muutenkin käydä katsomassa mitä kaikkea pitäisi muuttaa saadakseen tiettyä teholukemaa...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

mistäs vuodesta lähtien apc-boxeja on turbo saabeissa?
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2495 »

axtec kirjoitti:mistäs vuodesta lähtien apc-boxeja on turbo saabeissa?
Muistaakseni 82 vuodesta lähtien?
Vastaa Viestiin