Onko muita dieselin ruuvajia..?
-
Saabikas
Nyt on putsattu imusarja. "Poistettu" katti:) ja vaihdettu putki 3-tuumaiseen. Heti herkempi kulku. Ensi viikolla olisi tarkoitus optimoida kulku Karalalla. Hauskaa on se, että autoon mahtuu 7-henkeä ( lisäpenkit kontissa )ja mm. kaksi isoa turvaistuinta peräkkäin, ei tullut kyseeseenkään tonnarissa. Huomenna lähden vetämään mökkireissun, näkee hieman kulutustakin:)
-
persetinpersetti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Mulla on vw -94 1.9 td ja tämmöttis oon kokeillu:
Hukkaportin letku lukkopiheillä tukkoon+ syötöt niin täysille kun sielu sietää.
Ahtopainemittari menee pohjaan (2bar), musta savu tulee putkesta huomattavalla voimalla (maahan jää kolmas musta vana), ja moottori vetää jokseenkin hyvin. Tää oli ihan vaan pikatesti, eli 2 km sessio yksityistiellä.
Kilon ahdoilla ja sopivalla syötöllä (savuttamisen rajamailla) oon ajanu ehkä 4 kk, 15tkm yksityistiellä, ainoa ongelma oli vanha kytkin joka toimi luistamisen rajamailla.
Joskus oon säätäny syöttöö isommalle enkä oo kehannu ruuvata hukkaporttia, ei oo haitannu.
Mulla oli pari viikkoa sitten se katti vai mikälie irti, kun katkes juuresta.
Ei siinä ollu havaittavissa silminnähtävää sulamista tai muuta.
Tällä mun autolla on ajettu 460tkm. yksityistiellä
Kokemuksia hain tällä ruuvailulla ja niitä sain.yksityistiellä
Kestää 1bar ahdoilla normaaliajossa (jos kytkin pitää), mutta myös syöttöä on lisäätävä. Vakiothan siellä on 0.7bar.yksityistiellä
En suosittele syystä että:
Ahtopainemittari on ehdoton.yksityistiellä
Alkuperäissäätöjen takaisinhaku hankalaa.yksityistiellä
Vakiosäädöillä voi vetää perävaunua huoletta kaasu pohjassa, yksityistiellä "säädetyllä" arveluttaa pitkissä ylämäissä.yksityistiellä
Ruuvailu on laitonta, muutosrekisteröinti tai katsastus pitäis tehä.
En tiedä:
Pakokaasujen lämpötiloista, jos se saa keittoa niin se kai vähän jäähdyttää, siis syötöt mieluummin isolle kuin pienelle.
Sylinterinkansi. Monen merkin heikoin lenkki, kuten myös volsun.yksityistiellä
Kytkin. En tiedä paljonko maksaa mut oma työnsä remontoida.yksityistiellä
Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että meillä on parin kilometrin yksityistie, siinä on hyvä testejä tehdä.
Yleisellä tiellä en ole ajanut autoa, josta olisi tehoja nosteltu.
Ota siitä sitten selvää

Hukkaportin letku lukkopiheillä tukkoon+ syötöt niin täysille kun sielu sietää.
Ahtopainemittari menee pohjaan (2bar), musta savu tulee putkesta huomattavalla voimalla (maahan jää kolmas musta vana), ja moottori vetää jokseenkin hyvin. Tää oli ihan vaan pikatesti, eli 2 km sessio yksityistiellä.
Kilon ahdoilla ja sopivalla syötöllä (savuttamisen rajamailla) oon ajanu ehkä 4 kk, 15tkm yksityistiellä, ainoa ongelma oli vanha kytkin joka toimi luistamisen rajamailla.
Joskus oon säätäny syöttöö isommalle enkä oo kehannu ruuvata hukkaporttia, ei oo haitannu.
Mulla oli pari viikkoa sitten se katti vai mikälie irti, kun katkes juuresta.
Ei siinä ollu havaittavissa silminnähtävää sulamista tai muuta.
Tällä mun autolla on ajettu 460tkm. yksityistiellä
Kokemuksia hain tällä ruuvailulla ja niitä sain.yksityistiellä
Kestää 1bar ahdoilla normaaliajossa (jos kytkin pitää), mutta myös syöttöä on lisäätävä. Vakiothan siellä on 0.7bar.yksityistiellä
En suosittele syystä että:
Ahtopainemittari on ehdoton.yksityistiellä
Alkuperäissäätöjen takaisinhaku hankalaa.yksityistiellä
Vakiosäädöillä voi vetää perävaunua huoletta kaasu pohjassa, yksityistiellä "säädetyllä" arveluttaa pitkissä ylämäissä.yksityistiellä
Ruuvailu on laitonta, muutosrekisteröinti tai katsastus pitäis tehä.
En tiedä:
Pakokaasujen lämpötiloista, jos se saa keittoa niin se kai vähän jäähdyttää, siis syötöt mieluummin isolle kuin pienelle.
Sylinterinkansi. Monen merkin heikoin lenkki, kuten myös volsun.yksityistiellä
Kytkin. En tiedä paljonko maksaa mut oma työnsä remontoida.yksityistiellä
Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että meillä on parin kilometrin yksityistie, siinä on hyvä testejä tehdä.
Yleisellä tiellä en ole ajanut autoa, josta olisi tehoja nosteltu.
Ota siitä sitten selvää
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo
-
persetinpersetti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Uskallankohan ruuvata, kun ei ole yksityistietäkään kuin 80m, ei siinä paljoa kokeilla.
Asiasta viidenteen, onkos persetinpersetin volkkarissa IC vai ei? Itselläni tuota komistusta ei ole, vaan ainoastaan n. 15cm ahtoputki..
Asiasta viidenteen, onkos persetinpersetin volkkarissa IC vai ei? Itselläni tuota komistusta ei ole, vaan ainoastaan n. 15cm ahtoputki..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Ensiksikin,vakioturbo ei ole suunniteltu 2bar paineille,tuppaa vaan lämpöä noilla paineilla ja toiseksi diesel laitteessa ei ole syöttö sopivalla jos se ei savuta.persetinpersetti kirjoitti:Mulla on vw -94 1.9 td ja tämmöttis oon kokeillu:
Hukkaportin letku lukkopiheillä tukkoon+ syötöt niin täysille kun sielu sietää.
Ahtopainemittari menee pohjaan (2bar), musta savu tulee putkesta huomattavalla voimalla (maahan jää kolmas musta vana), ja moottori vetää jokseenkin hyvin. Tää oli ihan vaan pikatesti, eli 2 km sessio yksityistiellä.
Kilon ahdoilla ja sopivalla syötöllä (savuttamisen rajamailla) oon ajanu ehkä 4 kk, 15tkm yksityistiellä, ainoa ongelma oli vanha kytkin joka toimi luistamisen rajamailla.
Joskus oon säätäny syöttöö isommalle enkä oo kehannu ruuvata hukkaporttia, ei oo haitannu.
Mulla oli pari viikkoa sitten se katti vai mikälie irti, kun katkes juuresta.
Ei siinä ollu havaittavissa silminnähtävää sulamista tai muuta.
Tällä mun autolla on ajettu 460tkm. yksityistiellä
Kokemuksia hain tällä ruuvailulla ja niitä sain.yksityistiellä
Kestää 1bar ahdoilla normaaliajossa (jos kytkin pitää), mutta myös syöttöä on lisäätävä. Vakiothan siellä on 0.7bar.yksityistiellä
En suosittele syystä että:
Ahtopainemittari on ehdoton.yksityistiellä
Alkuperäissäätöjen takaisinhaku hankalaa.yksityistiellä
Vakiosäädöillä voi vetää perävaunua huoletta kaasu pohjassa, yksityistiellä "säädetyllä" arveluttaa pitkissä ylämäissä.yksityistiellä
Ruuvailu on laitonta, muutosrekisteröinti tai katsastus pitäis tehä.
En tiedä:
Pakokaasujen lämpötiloista, jos se saa keittoa niin se kai vähän jäähdyttää, siis syötöt mieluummin isolle kuin pienelle.
Sylinterinkansi. Monen merkin heikoin lenkki, kuten myös volsun.yksityistiellä
Kytkin. En tiedä paljonko maksaa mut oma työnsä remontoida.yksityistiellä
Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että meillä on parin kilometrin yksityistie, siinä on hyvä testejä tehdä.
Yleisellä tiellä en ole ajanut autoa, josta olisi tehoja nosteltu.
Ota siitä sitten selvää
Persetinpersetti:
Yrität vissiin ihan väkisellä hajottaa ton motin?
- 1.9td:n heikko paikka ei ole kansi vaan kampiakselin pään "kuningaspultti"
- vakioahdin on onnettoman pieni KKK K14 tai garrett T02. Yli 1 barin paineilla vastapaineet on aika hurjat = hurjat pakolämmöt ja turbo tykkää
- vakipumpussa ei ole ahtopaineen alaista lisärikastussysteemiä = yli 1 barin paineilla ei saa riittävästi soppaa
- kytkin on 210 tai 215mm joten isomppa tilalle tai jämäkämpää paineasetelmää ja parempi levy
- imuilman lämmöt myös aika hurjat kun ei ole ic:tä
Järkevä budjettiviritys tuohon on ostaa ic, pumpusta sopivat säädöt ja max paineet 0.9-1bar = yli 100hv ja mukavasti vääntöä. Ennenkaikkea paikat kestää noilla muutoksilla.
Yrität vissiin ihan väkisellä hajottaa ton motin?
- 1.9td:n heikko paikka ei ole kansi vaan kampiakselin pään "kuningaspultti"
- vakioahdin on onnettoman pieni KKK K14 tai garrett T02. Yli 1 barin paineilla vastapaineet on aika hurjat = hurjat pakolämmöt ja turbo tykkää
- vakipumpussa ei ole ahtopaineen alaista lisärikastussysteemiä = yli 1 barin paineilla ei saa riittävästi soppaa
- kytkin on 210 tai 215mm joten isomppa tilalle tai jämäkämpää paineasetelmää ja parempi levy
- imuilman lämmöt myös aika hurjat kun ei ole ic:tä
Järkevä budjettiviritys tuohon on ostaa ic, pumpusta sopivat säädöt ja max paineet 0.9-1bar = yli 100hv ja mukavasti vääntöä. Ennenkaikkea paikat kestää noilla muutoksilla.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
persetinpersetti
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 15:01
- Paikkakunta: Joensuu
Pakokaasujen lämpötilat arveluttaa edelleen ainakin vedätystilanteessa.
Ja tehokäynnille kai ton syötön lisääminen ruuvista ei paljoo vaikuta, mut huomattavasti kuitenki.
Kampiakselinpäähän (hihnapyörä) vapisi ihan sikana kun vein tän yksilön jakohihnanvaihtoon, mut tyyppivikahan se
Mutta aika tunteeton toi on ollu "pikkusäädöile".
Työkaveri muuten kerto, että 160E maksaa uus turbo, en tiiä, pitäneekö paikkansa. Jos pitää, heti ostan yhen ja turbotan pyörän, jos jollakin kokemusta vanhan motskarin turbottamisesta, (kyse suzusu GSX 750 ef -85) ni oisin kiitollinen vihjeistä!
Autohan on semmonen, johon saa nätisti osia ja on tilat rempata, ni ei oo kauheesti kiinni ja kliffaa on ollu.
ps. ahtopainemittari on kytketty semmoseen letkuun, mikä ilmottaa imusarjanpaineen, näyttänee totuuden, en tiiä. Kakkoseen se nousi
Ennen koiralta kusi loppuu kun saappi hajoo