Saab 9-7 SUV
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Saab 9-7 SUV
Tässä ote Saabin sähköisestä kirjeestä:
Saab esittelee ensimmäisen SUV-mallinsa: Saab 9-7X:n
Saab Automobile AB jatkaa historiansa suurinta tuoteuudistusta esittelemällä viimeisimpänä uutuutena ensimmäisen SUV-mallinsa (Sport Utility Vechile) - Saab 9-7X:n. Auto on nelivetoinen ja moottorivaihtoehtoja on kaksi. Premium SUV-mallien luokkaan sijoittuva auto tarjoaa Saabille pääsyn tähän voimakkaasti kasvavaan markkinasegmenttiin.
Saab 9-7X esiintyy ensi kerran yleisölle New Yorkin autonäyttelyssä huhtikuussa 2004. Sen myynti alkaa noin vuotta myöhemmin. Aluksi 9-7X on saatavana Yhdysvaltain ja Kanadan markkinoilla.
"Olemme tyytyväisiä pystyessämme kasvattamaan mallivalikoimaamme erittäin tärkeillä Yhdysvaltain markkinoilla", sanoo Saabin pääjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Peter Augustsson. "Olemme esitelleet konseptiautot 9-X ja 9-3X, joita seurasivat erilaisia palkintoja kahmineet Saab 9-3 Sport Sedan ja Cabriolet, konseptiauto 9-3 Sport Hatch sekä uusi dynaaminen 9-2X, joten olemme yhä pitämässä lupaustamme esitellä uusi automalli tai konseptiauto vuosittain lähimmän viiden vuoden aikana."
Uuden 9-7X:n valmistus alkaa GM:n Morainen tehtailla Ohiossa vuoden 2005 ensimmäisellä neljänneksellä.
Saab esittelee ensimmäisen SUV-mallinsa: Saab 9-7X:n
Saab Automobile AB jatkaa historiansa suurinta tuoteuudistusta esittelemällä viimeisimpänä uutuutena ensimmäisen SUV-mallinsa (Sport Utility Vechile) - Saab 9-7X:n. Auto on nelivetoinen ja moottorivaihtoehtoja on kaksi. Premium SUV-mallien luokkaan sijoittuva auto tarjoaa Saabille pääsyn tähän voimakkaasti kasvavaan markkinasegmenttiin.
Saab 9-7X esiintyy ensi kerran yleisölle New Yorkin autonäyttelyssä huhtikuussa 2004. Sen myynti alkaa noin vuotta myöhemmin. Aluksi 9-7X on saatavana Yhdysvaltain ja Kanadan markkinoilla.
"Olemme tyytyväisiä pystyessämme kasvattamaan mallivalikoimaamme erittäin tärkeillä Yhdysvaltain markkinoilla", sanoo Saabin pääjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Peter Augustsson. "Olemme esitelleet konseptiautot 9-X ja 9-3X, joita seurasivat erilaisia palkintoja kahmineet Saab 9-3 Sport Sedan ja Cabriolet, konseptiauto 9-3 Sport Hatch sekä uusi dynaaminen 9-2X, joten olemme yhä pitämässä lupaustamme esitellä uusi automalli tai konseptiauto vuosittain lähimmän viiden vuoden aikana."
Uuden 9-7X:n valmistus alkaa GM:n Morainen tehtailla Ohiossa vuoden 2005 ensimmäisellä neljänneksellä.
http://wardsauto.com/ar/auto_fast_devel ... /index.htm
Ja toinen vanhempi juttu:
DAYTON, Ohio -- A labor union said Monday that a tentative contract agreement between General Motors and workers at the automaker's plant in Moraine calls for the company to produce a Saab sport utility vehicle there.
The four-year contract agreement between GM and the International Union of Electronic Workers covers the 4,000 workers at the Moraine assembly plant.
According to the IUE, GM has agreed to invest $50 million in the Moraine plant and begin producing the Saab SUV there next fall.
Ja toinen vanhempi juttu:
DAYTON, Ohio -- A labor union said Monday that a tentative contract agreement between General Motors and workers at the automaker's plant in Moraine calls for the company to produce a Saab sport utility vehicle there.
The four-year contract agreement between GM and the International Union of Electronic Workers covers the 4,000 workers at the Moraine assembly plant.
According to the IUE, GM has agreed to invest $50 million in the Moraine plant and begin producing the Saab SUV there next fall.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
...
Toihan näyttää hyvältä
Ihan eri luokkaa kuin 9-2X vai mikä olikaan saabaru
Ihan eri luokkaa kuin 9-2X vai mikä olikaan saabaru
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: ...
hyvältä näyttää..new yorkin autoshöy avautuu muistaakseni 9.4 elikkäs pitkäperjantaina pitäis virallinen julkaisu olla käsillä..ootan kyllä innolla näitten "previkoitten" perusteellaRommitommi kirjoitti:Toihan näyttää hyvältä
Ihan eri luokkaa kuin 9-2X vai mikä olikaan saabaru
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Juu hyvältä näyttää...jos elettäisiin vuotta 1997! GM näyttää taas mallia kuinka taikatempulla amerikkalainen auto muutetaan Saabiksi.
http://194.18.30.108/smo/smopics/0/04107C.JPG
http://194.18.30.108/smo/smopics/0/04124C.JPG
Sisusta oli positiivinen yllätys, oli sentään vaivauduttu jotain muuttamaan. GM ratilla voisi minun puolestani heittää vesilintua. Vaihdelkaa noita numeroita, niin saatte kaikki kuvat näkyviin. Missä ovat turbomooottorit??
http://194.18.30.108/smo/smopics/0/04107C.JPG
http://194.18.30.108/smo/smopics/0/04124C.JPG
Sisusta oli positiivinen yllätys, oli sentään vaivauduttu jotain muuttamaan. GM ratilla voisi minun puolestani heittää vesilintua. Vaihdelkaa noita numeroita, niin saatte kaikki kuvat näkyviin. Missä ovat turbomooottorit??
GM:n tiedotteen mukaan 9-7X esitellään Nycin (=USAn itärannikon) aikaa puoliltapäivin huomenna keskiviikkona:
Saab 9-7X Embargo: April 7 (Wed.), 12:01 a.m. EST
Joten eiköhän loputkin tiedot julkaista tuolloin.
Muuten hyvän näköinen (ainakin 9-2X:ään verrattina!), mutta takapäässä on taas inspiraatio loppunut kesken eli sieltä saa Saabmaisuutta hakea aika lailla... Pelkästään isommat myös takaluukun päälle ulottuvat lamput olisivat saattaneet parantaa auton ilmettä...
Saab 9-7X Embargo: April 7 (Wed.), 12:01 a.m. EST
Joten eiköhän loputkin tiedot julkaista tuolloin.
Muuten hyvän näköinen (ainakin 9-2X:ään verrattina!), mutta takapäässä on taas inspiraatio loppunut kesken eli sieltä saa Saabmaisuutta hakea aika lailla... Pelkästään isommat myös takaluukun päälle ulottuvat lamput olisivat saattaneet parantaa auton ilmettä...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2709
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
toi ratti on kyllä ihan ameriiikkaa, hyi helkutti..saabilla on mun mielestä aina ollut tyylikkäät ohjauspyörät, no poikkeus vahvistaa säännönCC Aero kirjoitti:Juu hyvältä näyttää...jos elettäisiin vuotta 1997! GM näyttää taas mallia kuinka taikatempulla amerikkalainen auto muutetaan Saabiksi.
http://194.18.30.108/smo/smopics/0/04107C.JPG
http://194.18.30.108/smo/smopics/0/04124C.JPG
Sisusta oli positiivinen yllätys, oli sentään vaivauduttu jotain muuttamaan. GM ratilla voisi minun puolestani heittää vesilintua. Vaihdelkaa noita numeroita, niin saatte kaikki kuvat näkyviin. Missä ovat turbomooottorit??
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Harmittaa
Kyllä minun mielestäni nämä muka-Saabit ovat ex anus (=hanurista). Yritetään tahkota rahaa hyvällä brändillä vain lätkimällä Saabin merkkejä pintafixattuihin Subaruihin ja Chevroleteihin.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Harmittaa
Veit sanat suustani, metsään menee tolla tavalla. Tämä on yksi tapa ajaa hyvä merkki sellaiseksi, ettei sitä kukaan halua ja sitten koko tuotte pöytälaatikkoon 10 vuodeksi. GM on ollut tämä tapa muutamien merkkin kohdalla.ajokoira kirjoitti:Kyllä minun mielestäni nämä muka-Saabit ovat ex anus (=hanurista). Yritetään tahkota rahaa hyvällä brändillä vain lätkimällä Saabin merkkejä pintafixattuihin Subaruihin ja Chevroleteihin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Täältä löytyy Saab 9-7X:n nettisivu, jossa on tietoa ja kuvia ko. autosta.
http://194.18.30.201/97x/saab_smo.html
http://194.18.30.201/97x/saab_smo.html
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Harmittaa
Periaatteessa melkein samaa mieltä, mutta kuitenkin: minusta tässä SUV:ssa on kuitenkin paljon enemmän ajatusta kuin 9-2X.ssä, jota en tahdo tajuta millään! Sen osalta olisi ollut paljon parempi, että GM olisi rahoittanut kunnolla 9-3SS-projketia, jolloin meillä olisi siitä tarjolla myös neliveto- ja viistoperämallit kuitenkin aitoina saabeina! Ja myyntikehityskin olisi ihan toista kuin nyt, kun farkkuakaan ei saada tuotantoon!potkuhousu kirjoitti:Veit sanat suustani, metsään menee tolla tavalla. Tämä on yksi tapa ajaa hyvä merkki sellaiseksi, ettei sitä kukaan halua ja sitten koko tuotte pöytälaatikkoon 10 vuodeksi. GM on ollut tämä tapa muutamien merkkin kohdalla.ajokoira kirjoitti:Kyllä minun mielestäni nämä muka-Saabit ovat ex anus (=hanurista). Yritetään tahkota rahaa hyvällä brändillä vain lätkimällä Saabin merkkejä pintafixattuihin Subaruihin ja Chevroleteihin.
Minusta 9-7X on tosiaan ihan hyvä asia periaatteessa, mutta sekin on silti liian vähän SAAB tuollaisenaan! Eli jos mallia aiotaan joskus tuoda Eurooppaan, tarvitaan toisen sukupolven versio, joka jo oikeasti näyttää ja tuntuu Saabilta! Tämä Saabvolet on kuitenkin parempi yritelmä kuin Saabaru: onhan sisäpuoltakin (ainakin kojelautaa) sentään muotoiltu Saabimmaksi (ratti on kyllä järkyttävän näköinen) ja esim. penkit ovat kai Saabin mallia. Tekniikkapuolella olisi pitänyt pitää kiinni Saabin turbotekniikasta, mutta tässä kai kiire oli liian suuri...
Kummallista on minusta myös se, että autoon ei kai saa kolmatta penkkiriviä ollenkaan vaan se on "vain" viiden hengen auto. Minusta Eurooppaa varten näin suuren SUV:n pitäisi ilman muuta olla myös vaihtoehto varsinaisille tila-autoille!
Sääli, että Saabin oma jo aika pitkälle mietitty SUV-projekti ei saanut koskaan nähdä päivänvaloa. Olisihan senkin voinut kasata valuuttakurssisyistä jenkeissä, mutta lopputulos olisi ollut silti oikea SAAB!
Mielenkiintoista nähdä, miten nämä Saabin logoilla maustetut japsit ja jenkit lähtevät myymään jenkeissä. Kyllähän mallivalikoiman laajeneminen sinänsä on ihan hyvä asia varsinkin, kun myös uudesta SONETTista puhutaan jo puoliääneen.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Jenkit
Nooh, pakko on myöntää, että timantinkova GM:n jenkkiosasto näkee Saabin hieman eri näkökulmasta kuin vaikka minä tai tämän foorumin väki.
Business is business, ja kuten jenkkien julkilausumista on käynyt ilmi, Saab on arvokas tavaramerkki.
Harmittaa vaan, kun katselee toisen ruotsalaismerkin Amerikan tädiltä/sedältä saamia eväitä...
Business is business, ja kuten jenkkien julkilausumista on käynyt ilmi, Saab on arvokas tavaramerkki.
Harmittaa vaan, kun katselee toisen ruotsalaismerkin Amerikan tädiltä/sedältä saamia eväitä...
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Kyllä se GM on nyt ymmärtänyt tilanteen paremmin mitä pari vuotta sitten oli vielä tilanne.
Nämä kaksi tuotetta ovat vain väliaikaisia hätäratkaisuja USA:n markkinoille. Molempien korvaajat on jo suunnitteilla ja 9-2X vaihtuu luonnollisesti ensimmäisenä. Lisäksi tietenkin on tulossa melkoinen määrä ajoneuvoja jotka eivät ole tälläisiä hätätuotteita.
GM boss Rick Wagoner said Saab’s vehicle output would double to 250,000-300,000 units, with ‘four core models and six or seven differentiated models’.
Eniten itse pelkään miten Saabi organisaationa selviää niin isosta määrästä erilaisia malleja.
Jos/kun Saab pääsee voitolle niin odotettavissa on todella loistavia autoja kun GM ei hengitä niin pahasti niskaan.
Btw. eräällä boardilla huhuttiin että 9-3 SS pääsuunnittelija sai potkut koska autossa käytettiin todella niukasti yhteisiä osia GM konsernin kanssa....
Nämä kaksi tuotetta ovat vain väliaikaisia hätäratkaisuja USA:n markkinoille. Molempien korvaajat on jo suunnitteilla ja 9-2X vaihtuu luonnollisesti ensimmäisenä. Lisäksi tietenkin on tulossa melkoinen määrä ajoneuvoja jotka eivät ole tälläisiä hätätuotteita.
GM boss Rick Wagoner said Saab’s vehicle output would double to 250,000-300,000 units, with ‘four core models and six or seven differentiated models’.
Eniten itse pelkään miten Saabi organisaationa selviää niin isosta määrästä erilaisia malleja.
Jos/kun Saab pääsee voitolle niin odotettavissa on todella loistavia autoja kun GM ei hengitä niin pahasti niskaan.
Btw. eräällä boardilla huhuttiin että 9-3 SS pääsuunnittelija sai potkut koska autossa käytettiin todella niukasti yhteisiä osia GM konsernin kanssa....