Adressi Keimolan moottoriradan puolesta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Internetissä on näköjään turhan helppo luoda uusia adresseja. Niinkin paljon kun kiemolan legenda kiehtookin, niin tuota on vaikea ottaa vakavasti. Ja eiköhän aiheen tiimoilta ole adressit jo aikapäiviä sitten kirjoitettu?
pelastakaa keimolan moottorirata

Suomen ensimmäinen kansainvälinen moottoriurheilukeskus.Vuonna 1966 avatun Keimolan tähtihetket ajoittuivat 1960- ja 1970-lukujen taitteeseen,jonka jälkeen toiminta vähitellen hiipui.Viimeiset kilpailut Keimolassa käytiin 1978 jonka jälkeen moottorirata on saanut metsittyä lähes umpeen.Alueelle ollaan suunnitelemassa asuinlähiötä,tämä on estettävä!
eli asuinlähiöiden rakentaminen on estettävä, mutta otsikossa lukee "pelastakaa moottorirata" (mikä moottorirata, siellähän on vain pari asfaltin palaa enää?)

sen sijaan olen samaa mieltä siitä että metsien kaataminen ja näiden lähiöiden jatkuva rakentaminen voitaisiin yleisesti lopettaa :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Myrkky kirjoitti:Legendaarinen moottorirata, jolla ovat aloitelleet eräät suomalaiset autourheilun nykyiset tähdetkin. Suljettiin meluhaittojen vuoksi kuulemma.. eipä niitä meluhaittoja kai sitten läheinen lentokenttä aiheuta.. :roll:
Meluhaitat eivät olleet ainoa syy.
Keväällä 1979 Keimolan portit pysyivät kiinni. Sulkemiseen ei liittynyt mitään dramatiikkaa, vaan se tapahtui puolihuomaamatta jättämällä portit lukkoon ja lopettamalla radan vuokraaminen.

Stadionilla oli käynyt terveystarkastaja, joka kielsi sen käyttämisen yleisötapahtumiin puutteellisten saniteettitilojen vuoksi. Saniteettitilojen uudistaminen olisi vaatinut rahaa ja eikä sitä stadionyhtiön kassassa ollut. Tämä vastoinkäyminen oli viimeinen pisara . Keimolan osakilpailuja esiintyi vuoden 1979 kilpailukalentereissa ja vielä kevättalvesta riitti arvailuja, vieläkö portit avattaisiin. Yhteiskuntaakin huudettiin apuun. Sulkemispäätös jäi kuitenkin lopulliseksi.
Historiaa: http://personal.inet.fi/urheilu/keimola/index.htm

Keimolan viimeinen kesä
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Myrkky kirjoitti:Keimola takaisin kunnostaen vaikka museo/historic-radaksi! Keimolan kannattajia on varmasti sellainen määrä(mm.minä), että vaikka talkoilla se entisöidään jos tilaisuus tulee!

http://personal.inet.fi/urheilu/keimola/
Samaa mieltä, vaikkei rata "ison maailman" mittakaavassa kovin legendaarinen olekaan. Kyse on kuitenkin suomalaisesta moottoriurheilukulttuurista, joten uskon, että merkittäviäkin tukijoita löytyisi, jos joku alan tekijä ottaisi asian ajaakseen.

:!: Keimola ei ole ränsistynyt makasiini kaupungin keskustassa.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Eikö tästäkin asiasta ole eräs jos toinenkin adressi ollut jo kierrossa vuosien saatossa?
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

lucaf kirjoitti:sen sijaan olen samaa mieltä siitä että metsien kaataminen ja näiden lähiöiden jatkuva rakentaminen voitaisiin yleisesti lopettaa :)
Ihan samaa mieltä, mutta sittenhän maan talous "pysähtyisi". Nyt on muotia se, että teollisuusalueetkin muutoskaavoitetaan asuinkäyttöön, koska se on kaikista tuottavinta. Ensiksi hommasta hyötyy kunta/kaupunki, joka myy asuintontit rakennusliikkeille, sitten rakennusliikkeet, jotka myyvät asunnot talon/osakkeen ostajille. Ja valtio yrittää samalla "torjua" sitä, että pääkaupunkiseudun asuntojen hinnat eivät karkaisi käsistä (ovat kylläkin jo karanneet :roll: ), koska asuntojen kysyntä on suurta ja tarjonta vähäistä.

Samankaltainen hommahan on kyseessä myös Malmin lentokentällä.

Offtopic -asiana tähän juttuun voisi lisätä, että vaikka noilla teollisuusalueilla olisi tuottoisiakin firmoja, niin ne kannattaa ennemmin ajaa pois alueelta asuinrakentamisen takia kuin ottaa firman verotuotot kunnalle/kaupungille. Olen nimittäin nähnyt sellaisen lehtiartikkelin, jossa Suomen yhden suurimman musiikkitukun toimitusjohtaja kirjoitti siitä, että heidät yritetään "savustaa" ulos eräältä teollisuusalueelta sen takia, koska sinne rakennetaan läheisyyteen asuntoja. Tähän eräs kaupungin virkamies vastasi, että "kyllä teille varmaan löytyy varastotilaa jostain muualtakin". Että sellaista...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Keimolan radasta en muuta tiedä mutta "bensaa suonissa" elokuvaa kuvattiin siellä(kin)
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

No, tuo Keimola-kirja lähti tilaukseen. Oli aika halpa 5€.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuollahan voisi käydä joskus pks:n potkijaisissa pyhiinvaellusreissulla? Toki vähän keväämmällä jotta näkisikin jotain ;)
Ihme homma kun radan päälle ei ole jo aikoja sitten rakennettu mitään.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ei siitä paikasta ole enää edes pyhiinvaelluskohteeksi. ja mahtaako siellä olla lupa liikkuakaan. kävin 4-5 vuotta sitten siellä ja aika metsiintynyttä oli jo silloin ja oli vähän sellainen fiilis et joku tulee kohta häätämään.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Keimola voidaan mun mielestä jo unohtaa. Hiukan rumasti sanottu, mutta paikka on jo menetetty... Käsittämätöntä ja erittäin ikävää, että sellaiselle radalle on käynyt niin kuin kävi.
Mutta jo 20 vuotta lajille vihkiytyneenä olen enemmän huolissani nykyisistä suorituspaikoista ja niiden tulevaisuudesta. Yksi Suomen hienoimmista radoista virtasalmella on juuri tuollaisen uhan alla. Joku vanha huru-ukko laittaa stopin pian koko radan käytölle metelin vuoksi vaikka asuu kilometrien päässä.... Edellisen ja ainoan kerran kun ajoin kilpaa siellä niin ilmeisesti kyseinen ukko joukkoineen kävi lyömässä vesiletkun kirveellä poikki ettei huoltotiloihin tullut vettä...

Teki niin mieli naamioitua joksikin ihokulkevaksi suunnistajaksi ja nylkeä se äijä tuppeen.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Adressi Keimolan moottoriradan puolesta

Viesti Kirjoittaja lucaf »

youtubeen tullut mukava video keimolan ajoilta
http://www.youtube.com/watch?v=-0huD3XkqWk
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Adressi Keimolan moottoriradan puolesta

Viesti Kirjoittaja tosu »

Mahtava rata ainakin ajaa GTR 2 tietokonepelissä. Sopiva sekoitus mutkia, korkeuseroja sekä myös kaksi suoraa (jossa toisessa tosin kaasu pohjassa ajettava mutka). Sääli että aikoinaan lopetettu, tuskin enää koskaan palaa ennalleen.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Adressi Keimolan moottoriradan puolesta

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lucaf kirjoitti:youtubeen tullut mukava video keimolan ajoilta
http://www.youtube.com/watch?v=-0huD3XkqWk
Näyttää siellä pystyvän edelleenkin ajamaan suht ripeesti :D
http://www.youtube.com/watch?v=UMmx2GI0bxw
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Adressi Keimolan moottoriradan puolesta

Viesti Kirjoittaja mursu »

Tulihan tuola koko lapsuus vietettyä esim. tornissa ja röökiaskissa kiipeillen, myös crossin ajaminen onnistui hyvin :)

Kylmät väreet menee kun näkee kuvaa oikeista kisoista, että sielä on ihan oikeasti ollut maailmanluokan meininkiä :)
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: Adressi Keimolan moottoriradan puolesta

Viesti Kirjoittaja Ansis »

96 M75 i12 5-speed ;)
Vastaa Viestiin