Saab 90 turbo, projekti päättynyt.
Tuo kaksi pahvia päällekkäin menetelmä ei välttämättä ole hyvä.Tai siis hyvä puristusten laskuun,mutta on aika rakennelma.
Mittatilaus Wisecoa niin ei tarvitse ainakaan kestävempiin vaihdella.
Onhan turbomoottoreita tehty korkeillakin puristuksilla,mutta näissä on vaatimuksena säädettävä moottorinohjaus sekä asiantuntemuksella tehdyt säädöt.Jossain oli se puristussuhdelaskurikin netissä,entä jos laitat t16 kannen ja alakerta vakio?
Mittatilaus Wisecoa niin ei tarvitse ainakaan kestävempiin vaihdella.
Onhan turbomoottoreita tehty korkeillakin puristuksilla,mutta näissä on vaatimuksena säädettävä moottorinohjaus sekä asiantuntemuksella tehdyt säädöt.Jossain oli se puristussuhdelaskurikin netissä,entä jos laitat t16 kannen ja alakerta vakio?
Joo unohdin jo tuon kansipahvi rakentelun ja siirsin projektin valmistumisen kauas tulevaisuuteen. Rakennan 90:n kaasarilohkon uusiksi matalapuristeisilla männillä + muilla uusilla sisuskaluilla. Aikaahan tähän saa mennä nyt vaikka koko pimeä talvi kunhan tulee hyvä.
Saa tarjota hyvää harmaata h-koneen kaasari lohkoa mikäli sattuu tallessa olemaan. Myös 8.2/7.2 männät kiinnostavat.
Saa tarjota hyvää harmaata h-koneen kaasari lohkoa mikäli sattuu tallessa olemaan. Myös 8.2/7.2 männät kiinnostavat.
#1890
Näin sen pitikin mennä .J-ani kirjoitti:Joo unohdin jo tuon kansipahvi rakentelun ja siirsin projektin valmistumisen kauas tulevaisuuteen. Rakennan 90:n kaasarilohkon uusiksi matalapuristeisilla männillä + muilla uusilla sisuskaluilla. Aikaahan tähän saa mennä nyt vaikka koko pimeä talvi kunhan tulee hyvä.
Saa tarjota hyvää harmaata h-koneen kaasari lohkoa mikäli sattuu tallessa olemaan. Myös 8.2/7.2 männät kiinnostavat.
SAAB 99 -83 GL
Höh kun tuli vasta nyt ilmoille tuo,parikin hyväkoneista kaasaria mennyt paaliin.Ei ruiskulohko kelpaa?J-ani kirjoitti:Joo unohdin jo tuon kansipahvi rakentelun ja siirsin projektin valmistumisen kauas tulevaisuuteen. Rakennan 90:n kaasarilohkon uusiksi matalapuristeisilla männillä + muilla uusilla sisuskaluilla. Aikaahan tähän saa mennä nyt vaikka koko pimeä talvi kunhan tulee hyvä.
Saa tarjota hyvää harmaata h-koneen kaasari lohkoa mikäli sattuu tallessa olemaan. Myös 8.2/7.2 männät kiinnostavat.
Nyt kun aloit kerran kunnolla tekemään,niin eihän autoon tule k-jettiä
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Mitäpä jos ottas vaan 99:stä numerot 90:iin ja väittäsi kivenkovaan konttorilla, että on 99:stä ja 900:sta yhistettyMuistanet ehdotukseni, että hommaa ehjäkeulaisen 99:n ja ehjä perseisen 90:n tai 900 2D sedanin, leikkaa autot poikki b-pilarin kohdalta ja hitsaa yhteen. Sitten vaan konttorille katsastamaan peräosan vaihtona. Papereissa kaara on 99 ja näyttää ulkoisesti 90:ltä. Sit vaan sitä turbomosaa keulaan... Se siun noppaan tehty luukullisen katonvaihto on jo melkeinpä suurempitöinen homma ollut, kuin kahden korin katkaisu ja kemppiliimaus yhteen. Usko pois.
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Ja onko järkee vai ei..kromipuskuri kirjoitti:Mitäpä jos ottas vaan 99:stä numerot 90:iin ja väittäsi kivenkovaan konttorilla, että on 99:stä ja 900:sta yhistettyMuistanet ehdotukseni, että hommaa ehjäkeulaisen 99:n ja ehjä perseisen 90:n tai 900 2D sedanin, leikkaa autot poikki b-pilarin kohdalta ja hitsaa yhteen. Sitten vaan konttorille katsastamaan peräosan vaihtona. Papereissa kaara on 99 ja näyttää ulkoisesti 90:ltä. Sit vaan sitä turbomosaa keulaan... Se siun noppaan tehty luukullisen katonvaihto on jo melkeinpä suurempitöinen homma ollut, kuin kahden korin katkaisu ja kemppiliimaus yhteen. Usko pois.
Saakos tehot laskea alkuperäisestä vai pitävätkö tietoa epäuskottavana vaikka olisikin dynokäppyrät?J-ani kirjoitti:Pykälien mukaan kun mennään niin turbolohkoa turbolla varustettuna nimenomaan ei saa nopan pellin alta löytyä. Vapaasti hengittävä alunperin max 118hv versio H-koneesta saa pellin alla olla turbolla höystettynä olla.
Jos saisivat laskea nin sittenhän noppaan voisi laittaa vaikka T16-koneen IC:llä?
MItenkä suhtaudutaan pelkkään kannen vaihtoon, eli jos päivittää vaparin 8-venttiilisestä 16-venttiliseksi, ruiskutuslaitteiston pysyessä samana (K-jet)?
Kysyin 900:n 145hv t8 koneen laitosta oululaiselta heinäpään katsastusasemalta. Näin vastasivat tuosta tehon laskemisesta kuristamalla, että sama vaikka sulla ois siellä ruohonleikkurin moottori kunhan kiinnikkeet on toimivat ja 120hv ei ylity. Kuulemma näin vanhoissa autoissa on vähän liberaalimpi linja. Jos olisi uudempi niin sitten ois eria asia. Sanoivat juurikin, että mitä järkeä rakentaa samanlainen kone ja kuristaa itse kun valmiskin ois tarjolla. Mutta tuon kun olisi saanut paperille. Minusta kuristamalla tehon lasku on kielletty. Pitäisi soittaa jollakin vaikka ake:lle asiasta.
#1890