Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Completoksessa kävin toisen projektin palikoita hakemassa, Onhan toi sillai erilailla kiva. Kun mäkin olen ennen tehny noita tuninkeja niin vaihtelu virkistaa :)

Löyty pari kuvaa tuolta midnightcruiserssin sivuilta:
Loput kuvat http://www.midnightcruisers.fi
Kuva
Kuva
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Elikkäs tollasta meinasin kysellä että paljonko paukku yleensä myöhästää sytytysta ja olisko mahdollista rakentaa tosta toisesta sytkästä (Hall) paukku ?

TAI


Ja rajotinhan toimii myös syöttöä rajoittamalla, eli liekkiä ei tule putkesta. Mutta jos laittais napin mistä saa sytkän pimeäksi kokonaan niin jatkaisi syöttöä ja kun sytkä takasin peliin niin luulis että tulis liekkiä, olis hieno paukutella liikennevaloissa teineiltä löysät housuihin :lol:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

moonlight-tuning kirjoitti:Elikkäs tollasta meinasin kysellä että paljonko paukku yleensä myöhästää sytytysta ja olisko mahdollista rakentaa tosta toisesta sytkästä (Hall) paukku ?

TAI


Ja rajotinhan toimii myös syöttöä rajoittamalla, eli liekkiä ei tule putkesta. Mutta jos laittais napin mistä saa sytkän pimeäksi kokonaan niin jatkaisi syöttöä ja kun sytkä takasin peliin niin luulis että tulis liekkiä, olis hieno paukutella liikennevaloissa teineiltä löysät housuihin :lol:
Alunperin rajotetaan vain bensansyöttöä kun kierrokset nousee tarpeeksi. Sytkässä ei ole rajotinta. :) Ja toisaalta jos ruisku ei saa sytytyspulssia eli kierroslukutietoa niin sekin lakkaa soimasta. Pääteaste-puola väliin jonkun katkasun vois tietenki väsätä.. :roll:
Aki Peltola #1132
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Annat vaan liikennevaloissa autolle vähän kierroksia ja käytät vaan virta-avaimella nopeesti virrat pois ja takas päälle.. pitäs paukkua.. ainaki toimii japsi autoissa jossa on ruisku.. ja ainaki yhessä piikissä! :D En sit tiedä onko tuo kovin terveellistä autolle.. Ainakaan katti ei siitä tykkää. :roll:
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Siis mullahan on toi vakio sytkä ja sen rinnalla toi hall sytkä, niin meinasin että katkasen puolan miinuksen napilla, ruisku ei tiedä sitä mistään.. saa komeen liekin ??

Tai sitte että oisin laittanu tosta hall sytkästä oikeen paukun, eli kääntäny jakajan myöhälle, vakiohan ottaa sytkähetken kampiakselilta
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

moonlight-tuning kirjoitti:Siis mullahan on toi vakio sytkä ja sen rinnalla toi hall sytkä, niin meinasin että katkasen puolan miinuksen napilla, ruisku ei tiedä sitä mistään.. saa komeen liekin ??

Tai sitte että oisin laittanu tosta hall sytkästä oikeen paukun, eli kääntäny jakajan myöhälle, vakiohan ottaa sytkähetken kampiakselilta
Ei taida jakajaa saada käännettyä tarpeeksi persiilleen...Kipunaa pitäs kai heittää soppaan samaan aikaan kun pakovena aukeaa..Kunhan mutuilen..Lisäbensa tekis höpöä tuolle.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Suppari kirjoitti:
moonlight-tuning kirjoitti:Siis mullahan on toi vakio sytkä ja sen rinnalla toi hall sytkä, niin meinasin että katkasen puolan miinuksen napilla, ruisku ei tiedä sitä mistään.. saa komeen liekin ??

Tai sitte että oisin laittanu tosta hall sytkästä oikeen paukun, eli kääntäny jakajan myöhälle, vakiohan ottaa sytkähetken kampiakselilta
Ei taida jakajaa saada käännettyä tarpeeksi persiilleen...Kipunaa pitäs kai heittää soppaan samaan aikaan kun pakovena aukeaa..Kunhan mutuilen..Lisäbensa tekis höpöä tuolle.
Joo, toho tulokseen mäkin tulin, että ei saa sytkää tarpeeks myöhäselle.. Joo samaan aikaan pitäis saada kipuna kun vena on auki => vena alkaa leijua..

Suutin pakosarjaan ja bensaa sinne..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Jakajaahan voi pyörittää 360astetta? :?:
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aksu900 kirjoitti:Jakajaahan voi pyörittää 360astetta? :?:
Mutta ei saa kiinni kuin määrätyissä paikoissa?
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Jakajaahan voi pyörittää 360astetta? :?:
Mutta ei saa kiinni kuin määrätyissä paikoissa?
Mutta jos pyörittellöö tarpeeks orggis ruiskunboksin ohjaama sytkän kipinä ei osu enaa pyörijältä nastaan...
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Viesti Kirjoittaja marg3 »

JL kirjoitti:Annat vaan liikennevaloissa autolle vähän kierroksia ja käytät vaan virta-avaimella nopeesti virrat pois ja takas päälle.. pitäs paukkua.. ainaki toimii japsi autoissa jossa on ruisku.. ja ainaki yhessä piikissä! :D En sit tiedä onko tuo kovin terveellistä autolle.. Ainakaan katti ei siitä tykkää. :roll:
Toimi 900c:ssä, toki sitten venttiilit tais mennä paskaksi. Mutta perkele mikä pamaus
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Jakajaahan voi pyörittää 360astetta? :?:
Mutta ei saa kiinni kuin määrätyissä paikoissa?
Saa joka paikassa.
Aki Peltola #1132
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

moonlight-tuning kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Jakajaahan voi pyörittää 360astetta? :?:
Mutta ei saa kiinni kuin määrätyissä paikoissa?
Mutta jos pyörittellöö tarpeeks orggis ruiskunboksin ohjaama sytkän kipinä ei osu enaa pyörijältä nastaan...
Aivan joo, en oikein pysy kärryillä noissa sun kytkennöissä. :D
Aki Peltola #1132
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Aksu900 kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Jakajaahan voi pyörittää 360astetta? :?:
Mutta ei saa kiinni kuin määrätyissä paikoissa?
Saa joka paikassa.
Onko 16v erillainen jakaja ku 8v?Tai on kait sitte.Samantyyppinen kiinnitys ku v4?

Noh asiaan,eikö olis aika jo siirtyä täysin säädettävään moottorin ohjaukseen,pystyis ohjaamaan paukkua,ahtopainetta,luistonestoa,oikeastaan taivas rajana :roll:
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Suppari kirjoitti: Onko 16v erillainen jakaja ku 8v?Tai on kait sitte.Samantyyppinen kiinnitys ku v4?

Noh asiaan,eikö olis aika jo siirtyä täysin säädettävään moottorin ohjaukseen,pystyis ohjaamaan paukkua,ahtopainetta,luistonestoa,oikeastaan taivas rajana :roll:
Joo juuri samantyyppinen ku V4. :)

Minustaki joku megasquirtti ois ku nenä päähän tuohon.
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin