Eturenkaan sisäreunat kulunu ja pahasti... kokoa 225/40 R18

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Eikös tuo liian kova rengaspaine kuluttaisi rinkulia keskeltä, löysä sivuilta? Mulla on 215/45 -17 nakeilla paineita 2,7 ja tuntuu aika passelilta.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
nikopi
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma

Viesti Kirjoittaja nikopi »

Hehhee... Vaihdoin juuri talvirenkaat(!!) alle kun pitää huomenna ajaa Kemiin ja huomasin NG:ssä samaa ongelmaa. 3 rengasta enemmän tai vähemmän kuluneita sisäreunalta, yksi rengas ihan OK. Taitaa mennä talvirenkaatki susille kun ei nyt ehdi tarkistella ohjauskulmia. Aika vähän kuitenki tuli tänä kesänä ajeltua, ehkä joku 8000km, että sinänsä kuluivat Kumhout aika nopsaan. Oli niissä pientä tärinääki, mutta ajattelin, että oon ajanu vanteet (17") johonki kiveen niin ku olen yleensä tehnyt. Kaupasta onneksi ainakin vielä saa uusia renkaita.
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
iskarix
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 23:35

Kummit

Viesti Kirjoittaja iskarix »

Heh. 195/60 H15 Uniroyal, eikä ongelmia. Ei edes vetele niinkuin Nokialaiset aiemmin. Jos ei kaahaa Sierralla ajavien lippalakkipoikien lailla niin kyllä nuo matalan profiilin renkaat on Suomessa haaskausta. Ja epämukaviakin kaiken lisäksi. Masokistin hommaa...
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Kummit

Viesti Kirjoittaja hz81 »

iskarix kirjoitti:Heh. 195/60 H15 Uniroyal, eikä ongelmia. Ei edes vetele niinkuin Nokialaiset aiemmin. Jos ei kaahaa Sierralla ajavien lippalakkipoikien lailla niin kyllä nuo matalan profiilin renkaat on Suomessa haaskausta. Ja epämukaviakin kaiken lisäksi. Masokistin hommaa...
Näyttävyys ennen kaikkea...;):D
Mut tosiasiahan tuo on! Ja ainakin itse koeta hommata noille olevassa oleville vanteille(18") kapeampaa kumia... joka taas toisaalta taitaa olla toiveajattelua kun vain 215 kumia taitaa järjevästi olla saatavilla.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
iskarix
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 23:35

Viesti Kirjoittaja iskarix »

No joo..... Onhan tuo vakiopyörä, myönnän, aika pienen näköinen Saabin alla. Kukin satsatkoon autoiluun mielensä mukaan. Kun on nätit 15" aluvanteet alla, niin eipä viitsi ostaa uusia, esim 16" vanteita ja maksaa sitten vielä renkaista 200 ekeä enemmän. Tällainen auton peruskäyttäjä arvostaa ongelmatonta käytöstä renkaalta ja alustalta. Kyllä minä silti niitä nättejä saabeja katselen kunhan te poijjaat maksatte kulut :lol:
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Näyttävyys ennen kaikkea...
Et niitä ite nää... vai seisotatko parkissa ja ihailet autoasi.
Meikäläinen on enemmän kiinnostunut naisista!
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

saabeli kirjoitti:
Näyttävyys ennen kaikkea...
Et niitä ite nää... vai seisotatko parkissa ja ihailet autoasi.
Meikäläinen on enemmän kiinnostunut naisista!
Aika kieroutunutta...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

rr kirjoitti:Taitaa johtua tuo kuluminen useammasta syystä:

- 9-3:n negatiivinen camberkulma, joka saattaa lisääntyä vielä madallussarjan kanssa :?:
- Turhankin leveä rengas tuohon työkoneeseen :wink:
- Kovat rengaspaineet

Vielä jos aurauskulmaa on liian vähän, tai jopa negatiivinen, renkaat kuluvat aika äkkiä.
Ei ne paineet niinkään, mutta kaikki tuo mitä luettelit. Ukissa yx inssi sano et autoa (og9-3) ei ole suunniteltu yli 16" vanteille, että näin. Itella 16":ten kanssa ei kulumis ongelmaa, mutta kun heittaa 17" jo alkaa etunakin sisäpinta kulua enempi suhteessa muuhun renkaaseeen.
9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

se93tbo kirjoitti:
rr kirjoitti:Taitaa johtua tuo kuluminen useammasta syystä:

- 9-3:n negatiivinen camberkulma, joka saattaa lisääntyä vielä madallussarjan kanssa :?:
- Turhankin leveä rengas tuohon työkoneeseen :wink:
- Kovat rengaspaineet

Vielä jos aurauskulmaa on liian vähän, tai jopa negatiivinen, renkaat kuluvat aika äkkiä.
Ei ne paineet niinkään, mutta kaikki tuo mitä luettelit. Ukissa yx inssi sano et autoa (og9-3) ei ole suunniteltu yli 16" vanteille, että näin. Itella 16":ten kanssa ei kulumis ongelmaa, mutta kun heittaa 17" jo alkaa etunakin sisäpinta kulua enempi suhteessa muuhun renkaaseeen.
Kumma juttu, että Aerossa on 17" vakiorengastus :roll:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkotka »

Nyt on aurauskulmat suoristettu, paperilla heittoa ei ollut paljon mutta auto tuntuu kulkevan nyt suorempaan kun ennen.

Kaikki renkaat muuten menee vaihtoon. Pitänee ottaa vähän isompi nopeusluokka tälläkertaa kerta tuolla saksassa tulee näköjään pyörittyä..
-
Janne #2769 stcf #40
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

auto "tuntuu" kulkevan nyt suorempaan kun ennen.
Tarkoittaa... korvienvälissä tuntuu.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Eilen vaihdoin 9-3:een nastat alle, kun keli alkaa mennä pakkasen puolelle. Misukan 185/65 R 15 energyt olivat aivan tasaisesti kuluneet, nyt kaksi kesää = 60tkm ajettuna. Pintaa on noin 2mm, eli keväällä uusien osto edessä.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Pitänee ottaa vähän isompi nopeusluokka tälläkertaa kerta
Mitä nopeusluokkia olet käyttänyt?
Itsellä oli edelliset Michelin Pilot 205/50 R16 W ja
nyt otin Ambassator 205/55 R16 V.
Nämä viimeiset on mukavammat on pienempi ääni, ei hae urissa ja hintakin on alle puolet, mitä Michelinit olisi maksaneet.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

saabeli kirjoitti:
Pitänee ottaa vähän isompi nopeusluokka tälläkertaa kerta
Mitä nopeusluokkia olet käyttänyt?
Itsellä oli edelliset Michelin Pilot 205/50 R16 W ja
nyt otin Ambassator 205/55 R16 V.
Nämä viimeiset on mukavammat on pienempi ääni, ei hae urissa ja hintakin on alle puolet, mitä Michelinit olisi maksaneet.
Onhan V-luokan paksummat pallot aina mukavammat, mutta jos välillä tekee mieli kokeilla, mihin auto pystyy, niin W-on silloin valinta tuossa kokoluokassa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Onko kellään kokemusta kuinka nopeusluokka vaikuttaa kulumiseen? Siis muutoin samanlaiset tai ainakin saman merkkiset renkaat ja mielellään kokoisetkin, mutta eri nopeusluokalla? Monella valmistajalla näyttää olevan samaa pintamallia parissa eri luokassa.

Minun järki sanoo että mitä nopeampi luokka niin sitä nopeammin kuluu, mutta kuinka paljon? Ainakin itsellä 205/55r16 w on kulunut mielestäni vallan pirusti, 4mm kadonnut 9000km:lla.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Vastaa Viestiin