
2.0 v4 fordin-kannet
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 78
- Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 20:43
- Paikkakunta: HämeenlinnanTuulos
2.0 v4 fordin-kannet
Tietäskö joku paljonko joutuu tekeen muutoksia että kyseiset kannet käy 1,5 v4 lohkoon vai käykö ollenkaan ja kuinka suureks saa 1,5 koneen tehtyä Tyhmä kysymys? 

Volvo V70 2.4T -02,Volvo 850 2.4-94 ,ja 850T5-95 KA ,, 96-77 "rock" KA , 96-65 ,96-77b,95-65,95V4-67, 95VAN-70 , 95-72 Tele, 95-74,95-75 Tele VO, 99LE-73,99L-7599-83,9000Aero-93, 95 V4-75 JOKKIS + n.30kplosiksi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 799
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
V4:n liian suuri ylikokoon poraaminen tuottaa vain lämpöongelmia ja 94-95 mm porauksilla joutuu kikkaileen kannentiivisteiden kanssa. Tehoon vaikuttaa kannet, puristussuhde, nokka-akseli, kaasari+imusarja, pakoputkisto, vauhtipyörä jne. Tehon ja väännön lisääntyminen on marginaalista mikäli poraa pytyt 92 mm (alle 1800 cm3) tai 93 mm (1815 cm3) tai 95 mm (hieman alle 1900 cm3). Ford OHC 92 mm männät on erinomainen vaihtoehto hinta-laatu suhteeltaan ja menee suoraan kiertokankiin. Männät on abaut 200 euroa sarja ja männänrenkaiden saatavuus on hyvä myös tulevina vuosina.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )