Volvon turbo satkuun, ja öljynkierron järjestys

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Letkut ostin Hydroscand oy:stä, Orikedokatu 17, Turku. Hyvää palvelua ja tinkasivatkin hitusen (ilmainen mainos) :). Kolme letkua (vesi+vesi+öljy) liittimineen (5xbanjo, 1 letkuliitin) maksoi 80e.

Letkua teetettäessä kannattaa merkitä myös liittimien asento ettei letkua tarvitse kiertää/vääntää asennettaessa. Metallipunos kun ettei pitkittäin paljon kierry. Taivuttamalla ja samalla kiertämällä saa letkun vähän taipumaan, mutta hyvä olisi siis selvittää etukäteen liittimien keskinäinen kulma.
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Tää nyt on aivan ohi aiheesta, mut huomenna alkaa työt tuolla Hydroscandissa Orikedolla. :D
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Saabisti-76 kirjoitti:Tää nyt on aivan ohi aiheesta, mut huomenna alkaa työt tuolla Hydroscandissa Orikedolla. :D
Varaosamyyjänä ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Ei mua tiskin takaa löydä, sillä virallinen tittelini on tuotepäällikkö. Eli lähinnä työnjohto- ja tuotannokehitystehtävät kuuluu mulle ja lisäksi yritysasiakkaiden kanssa sählääminen. Mut kyllä tietysti jatkossa voi munkin kautta saada ehkä jotain letkuja, jne. Kunhan nyt pääsee ensin vähän sisälle taloon ja talon tapoihin.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Kannattaako alkaa isontamaan öljyn tulo reikää 8O Painetta lykkää aika perkeleesti ja työntää putkeen ylimääräsen. Maatalouskoneissa öljyn tulo on helvetisti pienempi kuin paluu putki. Itse tein sen virheen että laitoin öljyn tulon isommasta ja paluun pienemmästä...ette voikaan kuvitella sitä savun määrää mikä syntyy. :oops:
Saab 9-5 2,0t -1999
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re:

Viesti Kirjoittaja pakinen »

f-19 kirjoitti:Tein ranettamalla :)

Turboon tuleva ruuvikiinnitteinen laippa on vakio öljyntulon laippa :) josta katkaisin putken pois, porasin reiän isommaksi ja hitsasin ~10mm sisähalkaisijaltaan olevan taivutetun putken kiinni ja hitsaamalla pieni kaulus. Lohkon päähän vakio öljynpaluu putki jonka katkaisin sopivasta kohtaa poikki ja tähänkin kaulus. Putket yhdistin hydrauliikkaliikkeestä haetulla kuumaa öljyä kestävällä letkulla. Rane, mutta toimii eikä vuoda parin korjaushitsauksen jälkeen :D
Onko pysynyt paikoillaan?

Omassa ahtimessa ei voi kans käyttää tuota alkuperäistä öljynpaluuputkea..putkentaivutushommiksi menee :?

Laitoittekos muuten sen putken menemään niistä pakoputken tuen tjsp. rei'istä, vai sivulta?
Saab 900S Combicoupe
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja f-19 »

pakinen kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Tein ranettamalla :)

Turboon tuleva ruuvikiinnitteinen laippa on vakio öljyntulon laippa :) josta katkaisin putken pois, porasin reiän isommaksi ja hitsasin ~10mm sisähalkaisijaltaan olevan taivutetun putken kiinni ja hitsaamalla pieni kaulus. Lohkon päähän vakio öljynpaluu putki jonka katkaisin sopivasta kohtaa poikki ja tähänkin kaulus. Putket yhdistin hydrauliikkaliikkeestä haetulla kuumaa öljyä kestävällä letkulla. Rane, mutta toimii eikä vuoda parin korjaushitsauksen jälkeen :D
Onko pysynyt paikoillaan?

Omassa ahtimessa ei voi kans käyttää tuota alkuperäistä öljynpaluuputkea..putkentaivutushommiksi menee :?

Laitoittekos muuten sen putken menemään niistä pakoputken tuen tjsp. rei'istä, vai sivulta?
On pysynyt. Mulla menee vissiin just siitä reiästä, tai sitten ei, en muista.. Vakionahan se menee vierestä kovalla putkella.

Kun putkea tekee niin kannattaa kääntää ahtimen runko valmiiksi vinoon kohti lohkoa niin ei tule niin tiukkaa mutkaa vaan putki viettää turbolta saakka koko matkan kevyesti alaspäin (eikä niin että suoraan alas ja sitten melkein vakaan lohkolle).
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja pakinen »

f-19 kirjoitti: Kun putkea tekee niin kannattaa kääntää ahtimen runko valmiiksi vinoon kohti lohkoa niin ei tule niin tiukkaa mutkaa vaan putki viettää turbolta saakka koko matkan kevyesti alaspäin (eikä niin että suoraan alas ja sitten melkein vakaan lohkolle).
Joo ajattelin aluksi, että olis mennyt kun jättää vanhan laipan ja putkesta pienen nysän ja sitten vetäis loput letkulla + vanhalla lopulla.
Mutta ei toivookaan, että pysyis kohdillaan, lisäksi letkun ensimmäinen mutka olisi sen verran kaareva niin öljy menisi ahtimelle ylämäkeen.

Ei sulla sattuis kuvaa olemaan tuosta putkesta tai asennuksesta? Putkentaivutusvehkeitä ei tallilla ole, niin tarvii taas hakea sopivaa pätkää jostain
:|
Saab 900S Combicoupe
Vastaa Viestiin