lambda-anturi
lambda-anturi
Raivokkaasta hakemisesta huolimatta en löytänyt ohjeita seuraaviin kysymyksiin:
1.Missä se anturi on?
2.Miten se mitataan?
3.Mitä mittarin pitäisi näyttää?
4.Pärjääkö yleismittarilla?
Kiitos jo etukäteen kaikille ystävällisille opastajille!
1.Missä se anturi on?
2.Miten se mitataan?
3.Mitä mittarin pitäisi näyttää?
4.Pärjääkö yleismittarilla?
Kiitos jo etukäteen kaikille ystävällisille opastajille!
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
Saab 900i16v 2.1 -93
Ja liitin mistä mitataan tulee (yllättäen johtoja seuraillen) siihen sisäilmanottokaukalon liepeille. Taitaa sullakin olla anturilla kolme johtoa joista kaksi on esilämmitykselle ja yks signaalille.
Oman satkun lambda meni vasta vaihtoon, näytti mittarilla jatkuvasti alle 0.1V arvoja ja check engine -disko loimotti mittaristossa. Oikea alue olisi kait 0.2V - 0.8V tai sinne päin missä pitäisi vaihdella.
Vaihto on simppeli homma eikä bilteman anturin takia tarvinut tehdä edes konkurssia.
lisäys: mm. tuolla enemmän asiasta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... a&start=15
Oman satkun lambda meni vasta vaihtoon, näytti mittarilla jatkuvasti alle 0.1V arvoja ja check engine -disko loimotti mittaristossa. Oikea alue olisi kait 0.2V - 0.8V tai sinne päin missä pitäisi vaihdella.
Vaihto on simppeli homma eikä bilteman anturin takia tarvinut tehdä edes konkurssia.
lisäys: mm. tuolla enemmän asiasta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... a&start=15
#2029 Kari Kutuniva
lambda-anturi
Nonnii...Saas nähdä mistä se vika finaalissa löytyy, nyt on kartotettu pois erilaisia mahdollisuuksia, esim. IMMu on ihan toimiva peli, liittimessä EHKÄ oli huonoa kontaktia, vaan ei enää. Tähän IMMuun liittyy pikku keskustelu Lappeenrannan EK-autossa: väittivät IMMun olevan rikki, diagnoosi maksoi yli 50€, homma kesti 20 min. , laskun kirjoittanut vesseli suositteli uuden IMMun tilaamista (380€), en suostunut, vaan hankin ehjän käytetyn. Kävin kertomassa asiasta ja sanoin, että vika EHKÄ olikin liittimessä, johon kaveri totesi:" tämä oli vaan semmoinen pikatesti ja vikahan sitten löytyi",mikään hyvitys ei tullut kuuloonkaan... Vika ei nyt kuitenkaan ollut edes liittimessä, koska CE palaa taas satunnaisesti, auto kyllä toimii. Tulipahan taas yksi firma, johon en mene enää ikinä.
Lambda on vielä mittaamatta, esilämmitysresistanssi oli n.3,7v, eli ihan ok.
Sitten vielä pari(ehkä) tyhmää kysymystä, lambdasta:
1.Otetaanko liitin irti mitattaessa?
2.Kone ilmeisesti käynnissä?
Lambda on vielä mittaamatta, esilämmitysresistanssi oli n.3,7v, eli ihan ok.
Sitten vielä pari(ehkä) tyhmää kysymystä, lambdasta:
1.Otetaanko liitin irti mitattaessa?
2.Kone ilmeisesti käynnissä?
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
Saab 900i16v 2.1 -93
Re: lambda-anturi
Kakkoseen vastaus, että kone ainakin käynnissä.. Sitä en muista, että otettiinko liitin irti vai ei..tapileppä kirjoitti: 1.Otetaanko liitin irti mitattaessa?
2.Kone ilmeisesti käynnissä?
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
lambda-anturi
Vika selvitetty!! Lappeenrannan AS-huolto luki vikakoodit, joita olikin useampi: vikailmoituksia lähettivät IMMu, lambda ja bensapumppu, kaikki monta kappaletta ja usein. CE:n palamisen syy: em. laitteilla on yhteinen rele lokasuojan kyljessä, ja se oli mekaanisesti hajonnut. Hyvä, että löytyy asiansa osaavia korjaamoja!!!
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
Saab 900i16v 2.1 -93