1980-2000 Saab
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
1980-2000 Saab
Mikä on kaikkien aikojen Saab 1980-2000 ajalla? Otetaan kaikki sarjavalmisteiset huomioon ao. vuosina. Oma mieleipiteeni Saab 900t16 aero, luonnollisesti koska itselläni ollut sellaisia.
Tuon viimeisen on varmaankin tarkoitus olla 9-5? Vai meinaatko 9-3SS:ää???
Sinänsähän tässä gallupissa ei ole sikäli järkeä, että legendat syntyvät aina hitaasti, joten oletan ilman muuta, että og900 voittaa gallupin suvereenisti (mikä ei tietysti mikään huono asia olekaan!).
Sinänsähän tässä gallupissa ei ole sikäli järkeä, että legendat syntyvät aina hitaasti, joten oletan ilman muuta, että og900 voittaa gallupin suvereenisti (mikä ei tietysti mikään huono asia olekaan!).
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ysiysimies antaa äänensä tuplaysille, vaikka ne olivatkin voimissaan etenkin 70-luvulla. Ei sillä, että 80-luvun tuplayseissä mitään vikaa on, onhan se auto, joka parani loppuun asti. Mutta 80-luvulla se jäi jo satkun varjoon.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
100% samaa mieltä!jarska kirjoitti:Vaikka itselläni onkin 9000 niin 900og 3d ja vielä turbona on juuri nimenomaan saab! Auto jota joko vihaa tai rakasaa, omasta mielestäni yksi hienoimpia koskaan tehtyjä autoja!
Vaikka itse ajelen arjet 9-3:lla, niin sydän sykkii vanhalle satkulle. Ja nimenomaan 3ov mallille.
Meinasin ensin valita listalta "900", mutta valitsin kuin valitsinkin 99 luftballoonsin
Kun nyt noilla molemmilla malleilla, surinpiirtein samanikäisillä (-83 99, -85 900), on tullut ajeltua, niin on tuossa 99:ssä vielä jotain sellaista fiilistä mitä ei muista malleista löydy.
Siis no, onhan minulla ollut näitä Saabeja vielä muitakin: yksi 900C, punainen vm. -88, yksi ysikymppinen vm. -87 ja vielä eräs ysisatku olikos se nyt kanssa -87...Noista jouduin luopumaan seuraavasti: 900C, upea päältä, mätä alta. Ysikymppinen, siisti päältä alta, vaihteiston tasauspyörästö rikki, korjauskustannukset silloin itselle ylivoimaiset. Ja sitten tuo ysisatku luettelon viimeisenä oli jäänyt katsastuksessa yli kymmenestä kohdasta, joista 5 oli kanssa liian suuria korjattavia lompakolle
Se mitä oikeastaan satkussa eniten heti arvostin oli kunnollinen matkustamon ilmanpuhallusjärjestelmä. Tuplaysin kaksi puhallusreikää ja kaksiasentoinen puhallin harmittivat eniten kovilla pakkasilla. Kesällähän tuolla ei niinkään väliä. Ikkunoiden viereiset puhaltimet antoivat kylmää vetoa koko ajan, kun niitä ei jotenkin saanut suljettua muutakun teipillä.
Tuossa mielessä ysisatkun ohjaamo ja tuuletinhässäkkä vaikuttivat kuin lentokoneesta kopioiduilta
No, toivottavasti näillä olemassaolevilla nyt päästelee vielä pitkään
99 katsastettiin 2003 joulukuun lopussa, 900 katsastus on voimassa numerolla 9...
Kun nyt noilla molemmilla malleilla, surinpiirtein samanikäisillä (-83 99, -85 900), on tullut ajeltua, niin on tuossa 99:ssä vielä jotain sellaista fiilistä mitä ei muista malleista löydy.
Siis no, onhan minulla ollut näitä Saabeja vielä muitakin: yksi 900C, punainen vm. -88, yksi ysikymppinen vm. -87 ja vielä eräs ysisatku olikos se nyt kanssa -87...Noista jouduin luopumaan seuraavasti: 900C, upea päältä, mätä alta. Ysikymppinen, siisti päältä alta, vaihteiston tasauspyörästö rikki, korjauskustannukset silloin itselle ylivoimaiset. Ja sitten tuo ysisatku luettelon viimeisenä oli jäänyt katsastuksessa yli kymmenestä kohdasta, joista 5 oli kanssa liian suuria korjattavia lompakolle
Se mitä oikeastaan satkussa eniten heti arvostin oli kunnollinen matkustamon ilmanpuhallusjärjestelmä. Tuplaysin kaksi puhallusreikää ja kaksiasentoinen puhallin harmittivat eniten kovilla pakkasilla. Kesällähän tuolla ei niinkään väliä. Ikkunoiden viereiset puhaltimet antoivat kylmää vetoa koko ajan, kun niitä ei jotenkin saanut suljettua muutakun teipillä.
Tuossa mielessä ysisatkun ohjaamo ja tuuletinhässäkkä vaikuttivat kuin lentokoneesta kopioiduilta
No, toivottavasti näillä olemassaolevilla nyt päästelee vielä pitkään
99 katsastettiin 2003 joulukuun lopussa, 900 katsastus on voimassa numerolla 9...
Itseasiassa Saabin lentokonepuolen suunnittelijat suunnittelivat satkun kojelaudan. Ei siis mikään ihme, että siinä on tämänpäivän uusiin autoihinkin verrattuna erittäin hyvä ergonomia. Kuinka monessa autossa voit säätää matkustamon lämpötilaa tai autoradion nuppeja kurottamatta ja siten että selkä pysyy selkänojassa?MarkoL kirjoitti: Tuossa mielessä ysisatkun ohjaamo ja tuuletinhässäkkä vaikuttivat kuin lentokoneesta kopioiduilta
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
OG900 turbo mallit tietysti
Viisto tai pystykeula - who cares , auto jossa on oikeasti munaa. Siitä joko pitää (on ratin takana) tai sitten ei (katselee perävaloja)
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Re: 1980-2000 Saab
Puuttunee noppa jonka olisin äänestäny, mut pitää laittaa tonttu sitte.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75