Pari kysymystä tcs/asr

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Mikkoo
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 14:03
Paikkakunta: Kotka

Pari kysymystä tcs/asr

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Moro!

Elikkä olisi tarkoitus ostaa saab 9000 2,3 ja turbona. Luin juttua jostain tcs/asr järjestelmästä? Voisiko joku selvittää mikä tämä on? luistonesto? Löytyykö kaikista tonnareista? Meinaako, että jos on ajotietokone/abs jarrut niin on myös tcs/asr? Muita kokemuksia löysinkin ihan kiitettävästi, mutta tämä homma jäi hiukan hämäräksi :?

Kiitos :)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

TCS/ASR on sutimisen esto ja se on ollut lisävarusteena alkaen -91 . Eli on siis 2.3 tonttuja luistonestolla ja ilman.

ASR on automaattivaihteisen versio, missä vähennetään vain vetoa siinä vaiheessa kun ote alkaa lipsumaan.

TCS on manuaalivaihteisen luistonesto, mikä osaa edellämainitun lisäksi myös jarruttaa sutivaa pyörää.

Lisää aiheesta haku-toiminnolla hakusanalla *TCS* ja kategoriana 9000.

Värkistä on oltu montaa mieltä. Ominaisuuteen tontussa vaikuttaa aika monta osaa, joten jossain vaiheessa saattaa jotain vikaa tulla ja haarukoiminen saattaa tuottaa harmaita hiuksia, minkä takia monet karsastavat laitetta. Henk. koht. jokseenkin ainoa ominaisuus, minkä kanssa ei ole parin vuoden omistuksen kanssa ollut ongelmia :) nimim. kerää koko sarja

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mikkoo
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 14:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Kiitos, siinähän se tulikin :) Mistä tietää, että onko kyseisessä autossa tuo asr/tcs? Syttyykö joku merkkivalo kun laittaa virrat päälle vai? :roll:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Syttyy viimeistään silloin kun pitäisi renkaan sutia, mutta eiköhän se pala käynnistäessäkin, niinkuin kaikki muutkin valot. Ei just nyt viitsisi lähteä testaamaan.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mikkoo
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 14:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mikkoo »

Ei kyllä koeajolla viitsisi välttämättä kokeilla miten saab lyö tyhjää :lol: Jos lyö..
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Kaasuläppäkotelosta näkee suoraa, onko TCS vai ei. TCS:n kaasuläppäkotelossa on musta muovikansi päällä, sellai ovaalin muotoinen.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mikkoo kirjoitti:Ei kyllä koeajolla viitsisi välttämättä kokeilla miten saab lyö tyhjää :lol: Jos lyö..
Tottakai pitää kokeilla. Koeajollahan pitää just tsekata, että auto toimii kylmänä ja kuumana, hiljaa ja kovaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin