käynnistys ongelma

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jmk75
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Loka 19, 2006 19:57

käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja jmk75 »

elikkä kyseessä on 9000 2.3 16v cd vm.90 automaatti.
ongelmana on että saa startata aika kauan että hörähtää
käyntiin ja sitten kylmänä ei pysy käynnissä :evil:
mistä vois alkaa ettimään vikaa :?:
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Moottorinlämpötila anturi voisi olla rikki. Ei rikasta kylmänä. Se sijaitsee imusarjan alapuolella. Maksaa motonetissa muutaman kympin.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
jmk75
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Loka 19, 2006 19:57

Viesti Kirjoittaja jmk75 »

Sabo kirjoitti:Moottorinlämpötila anturi voisi olla rikki. Ei rikasta kylmänä. Se sijaitsee imusarjan alapuolella. Maksaa motonetissa muutaman kympin.

vaikuttaako se myös lämpimän koneen käynnistykseen
ku saa startata lämmintä konetta aika kauan?
270/400
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2006 12:30
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja 270/400 »

voiskohan olla di kasetti?
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Ei pitäs lämpimänä käynnistykseen vaikuttaa. Veikkaisin myös di-kasettia, jos siinä on sellainen.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
jmk75
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Loka 19, 2006 19:57

Viesti Kirjoittaja jmk75 »

missä on se di-kasetti ja mitä tekee
jos se hajoaa ja paljo maksaa :?:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

jmk75 kirjoitti:missä on se di-kasetti ja mitä tekee
jos se hajoaa ja paljo maksaa :?:
Piiiiitkään starttiin todennäköisin syy löytyy bensapumpun kannessa olevasta takaiskuventtiilistä osa no:4161766 (hinta saab tiskillä noin 20€), muualta ei oikein saa. :(
Kylmänä käynnissäpysymis huoliin lienee auttaa tuo moottorin lämpötila anturi (motonetissä noin 10€), Saab hinnasta ei tietoa. :oops:
DI kassu tuskin on paskana jos auto muuten pelittää, eli ei esiinny pahempaa nykimistä. (Saab tiskillä noin 200€), muualta ei oiken saa. :(
jmk75
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: To Loka 19, 2006 19:57

Viesti Kirjoittaja jmk75 »

Kurko kirjoitti:
jmk75 kirjoitti:missä on se di-kasetti ja mitä tekee
jos se hajoaa ja paljo maksaa :?:
Piiiiitkään starttiin todennäköisin syy löytyy bensapumpun kannessa olevasta takaiskuventtiilistä osa no:4161766 (hinta saab tiskillä noin 20€), muualta ei oikein saa. :(
Kylmänä käynnissäpysymis huoliin lienee auttaa tuo moottorin lämpötila anturi (motonetissä noin 10€), Saab hinnasta ei tietoa. :oops:
DI kassu tuskin on paskana jos auto muuten pelittää, eli ei esiinny pahempaa nykimistä. (Saab tiskillä noin 200€), muualta ei oiken saa. :(
joo ei ole mitään nykimisongelmia,ainoat viat on ku saa
lämpimänä(kylmänä myös) startata piiiiiitkään ja kylmänä ei pysy käynnissä.
täytyypä vaihtaa nuo osat ja katsoa miten käy.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

jmk75 kirjoitti:
Kurko kirjoitti:
jmk75 kirjoitti:missä on se di-kasetti ja mitä tekee
jos se hajoaa ja paljo maksaa :?:
Piiiiitkään starttiin todennäköisin syy löytyy bensapumpun kannessa olevasta takaiskuventtiilistä osa no:4161766 (hinta saab tiskillä noin 20€), muualta ei oikein saa. :(
Kylmänä käynnissäpysymis huoliin lienee auttaa tuo moottorin lämpötila anturi (motonetissä noin 10€), Saab hinnasta ei tietoa. :oops:
DI kassu tuskin on paskana jos auto muuten pelittää, eli ei esiinny pahempaa nykimistä. (Saab tiskillä noin 200€), muualta ei oiken saa. :(
joo ei ole mitään nykimisongelmia,ainoat viat on ku saa
lämpimänä(kylmänä myös) startata piiiiiitkään ja kylmänä ei pysy käynnissä.
täytyypä vaihtaa nuo osat ja katsoa miten käy.
Onnea ja menestystä.
Toivotaan, jotta noilla korjaantuu. :?

Ton takaiskun vaihtoon sitten tarvis hiukan erikois kamppeita, vaan laita paineenkestävää letkua laatuklemmareilla väliin. (Painettahan ruiskussa tuolla ei ole kuin max 3,0bar startissa).
Vastaa Viestiin