Sisävalo ja keskuslukko ongelma 900S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Tämä probleema tosiaan ei selvinnyt helpolla. Keskuslukon boksi tosiaan oli viallinen, tinaus oli sulanut irti. Tinasin juotokset uudelleen ja poistin hapettumat.
Ei korjaantunut silläkään, sillä joku oli ottanut kuskin oven sisältä johdot irti
. Siellä ne makasi oven pohjalla.
Ilmankos keskuslukko ei toiminut vieläkään.
Ilmeisesti sama syy vaikuttaa tuohon sisävaloonkin, kun taitaa olla ässässä toimia jotenkin keskuslukkoon kytkettynä.
Aikani katselin mistä johto on irroitettu, mutta en nähnyt liittimiä lukon suunnalla. Liekö jotain puuttuu sieltä?
Löytyykö tuosta kuskin lukosta ja keskuslukosta mitään kuvia?
Myös ulkopuolisen ovenkahvan irroitus, lähteekö helposti irti?
Nyt taitais olla aika saada keskuslukko takasin toimintaan
, viimeksi tuota tuli kateltua pari kuukautta sitten.
Ei korjaantunut silläkään, sillä joku oli ottanut kuskin oven sisältä johdot irti

Ilmankos keskuslukko ei toiminut vieläkään.
Ilmeisesti sama syy vaikuttaa tuohon sisävaloonkin, kun taitaa olla ässässä toimia jotenkin keskuslukkoon kytkettynä.
Aikani katselin mistä johto on irroitettu, mutta en nähnyt liittimiä lukon suunnalla. Liekö jotain puuttuu sieltä?
Löytyykö tuosta kuskin lukosta ja keskuslukosta mitään kuvia?
Myös ulkopuolisen ovenkahvan irroitus, lähteekö helposti irti?
Nyt taitais olla aika saada keskuslukko takasin toimintaan

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Kiitoksia, selvästä ohjeesta!9-5T kirjoitti:Keskuslukituksen irtonaiset johdot ja sisävalot ei liity toisiinsa.Sukellusvene kirjoitti:Tämä probleema tosiaan ei selvinnyt helpolla. Keskuslukon boksi tosiaan oli viallinen, tinaus oli sulanut irti. Tinasin juotokset uudelleen ja poistin hapettumat.
Ei korjaantunut silläkään, sillä joku oli ottanut kuskin oven sisältä johdot irti. Siellä ne makasi oven pohjalla.
Ilmankos keskuslukko ei toiminut vieläkään.
Ilmeisesti sama syy vaikuttaa tuohon sisävaloonkin, kun taitaa olla ässässä toimia jotenkin keskuslukkoon kytkettynä.
Aikani katselin mistä johto on irroitettu, mutta en nähnyt liittimiä lukon suunnalla. Liekö jotain puuttuu sieltä?
Löytyykö tuosta kuskin lukosta ja keskuslukosta mitään kuvia?
Myös ulkopuolisen ovenkahvan irroitus, lähteekö helposti irti?
Nyt taitais olla aika saada keskuslukko takasin toimintaan, viimeksi tuota tuli kateltua pari kuukautta sitten.
Lukosta lähtee n.15cm tanko alaspäin keskuslukituksenyksikköön jonka alareunasta lähtee 15cm kolme johtoa jotka päätyy 3-napaiseen harmaaseen liittimeen.
Kahva irtoaa ruuvaamalla oven päädystä ruuvi pois jonka jälkeen sisältä saa kulmaraudan pois ja kahvan etureunassa on oven sisällä pieni ruuvi jonka alla on prikka ja muoviprikka suojaamassa maalia.
EDIT: yksikkö on läpinäkyvässä pohjattomassa muovipussissa.
Uskosin, että noilla tiedoilla homma onnistuu

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Eilen väsyksissä tuli vissiin mitattua 4 sulakkeen pohjan välinen jännite
.
Eli olis pitänyt miinusjohto laittaa maihin, niin olis saanut oikean tuloksen. Tänään oikeasti mittaamalla antoi 13v sulakepesältä.
Mutta keskuslukonboksille ei tule täyttä jännitettä millään, eli vika onki sulakerasian ja keskuslukonboksin välillä. Boksille tulee joku 2v jännite mittarin mukaan.
Kulkeeko boksille menevä johto kynnyskotelon, vai keskikonsolin kohdalta?
Eli tuo johto täytyis saada näkyville tarkastelua varten. Olikos jollain muullakin vika tuolla välillä?

Eli olis pitänyt miinusjohto laittaa maihin, niin olis saanut oikean tuloksen. Tänään oikeasti mittaamalla antoi 13v sulakepesältä.
Mutta keskuslukonboksille ei tule täyttä jännitettä millään, eli vika onki sulakerasian ja keskuslukonboksin välillä. Boksille tulee joku 2v jännite mittarin mukaan.
Kulkeeko boksille menevä johto kynnyskotelon, vai keskikonsolin kohdalta?
Eli tuo johto täytyis saada näkyville tarkastelua varten. Olikos jollain muullakin vika tuolla välillä?
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Onkohan mulla kysymyksessä vastaava vika?
Kun tuo sisävalo on saman sulakkeen alla kuin keskuslukkokin. Valolle ei mene jännite ollenkaan ja keskuslukolle menee jotain 2v.
Alla lainattu teksti aiemmin kirjoitetusta topicista:
Nyt on tehty perusteellinen tutkimus sisävalon toiminnasta.
ja aivan niinkuin "stara" epäili ovikytkimen johdin maadoittui
epämääräisessä paikassa. Vikakohdan löytämiseksi autosta poistettiin kaikki penkit,lattiamatot,b-pilarin verhoilut ja kojelaudasta se polvisuojus.
Ovikytkimien maadoitusjohdot ( rus/mus.) 4 kpl. yhdistyvät yhdeksi (mus.) vaihdekepin vas. puolella keskitunnelin vas.sivulla.
siitä ko.johdin jatkaa keskitunnelin päällä olevan muovikotelon sisällä
eteenpäin ja tuossa kohdassa auton alla onkin tämän tarinan pahis
no arvaatte varmaan? siis se katti. Pahalainen on joskus käynyt vähän kuumana ja lähes polttanut koko auton koska niin pahasti olivat johdot,
johdin kotelo,äänieristysmatot ja pikimassa sulaneet.
Ihme kyllä vain kaksi johtoa olivat toisissaan niin pahasti kiinni että sisäkalut koskettivat toisiaan.Toinen johto oli tietysti tämä musta ovikytkimiltä tuleva ja toinenkin oli maadoitus johdin.
Juotoskolvi, tinaa,sivuleikkurit,johtoa ja kutistussukkaa tarvittiin
jotta sisävalo viivereleineen taas toimii moitteettomasti.
Olisiko syynä liialliseen lämpenemiseen tuo aiemmin viallisena ollut ilmamassamittari vai edelleenkin osittain ruostunut ja reiällinen katin lämpösuoja?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sis%E4valo
Kun tuo sisävalo on saman sulakkeen alla kuin keskuslukkokin. Valolle ei mene jännite ollenkaan ja keskuslukolle menee jotain 2v.
Alla lainattu teksti aiemmin kirjoitetusta topicista:
Nyt on tehty perusteellinen tutkimus sisävalon toiminnasta.
ja aivan niinkuin "stara" epäili ovikytkimen johdin maadoittui
epämääräisessä paikassa. Vikakohdan löytämiseksi autosta poistettiin kaikki penkit,lattiamatot,b-pilarin verhoilut ja kojelaudasta se polvisuojus.
Ovikytkimien maadoitusjohdot ( rus/mus.) 4 kpl. yhdistyvät yhdeksi (mus.) vaihdekepin vas. puolella keskitunnelin vas.sivulla.
siitä ko.johdin jatkaa keskitunnelin päällä olevan muovikotelon sisällä
eteenpäin ja tuossa kohdassa auton alla onkin tämän tarinan pahis
no arvaatte varmaan? siis se katti. Pahalainen on joskus käynyt vähän kuumana ja lähes polttanut koko auton koska niin pahasti olivat johdot,
johdin kotelo,äänieristysmatot ja pikimassa sulaneet.
Ihme kyllä vain kaksi johtoa olivat toisissaan niin pahasti kiinni että sisäkalut koskettivat toisiaan.Toinen johto oli tietysti tämä musta ovikytkimiltä tuleva ja toinenkin oli maadoitus johdin.
Juotoskolvi, tinaa,sivuleikkurit,johtoa ja kutistussukkaa tarvittiin
jotta sisävalo viivereleineen taas toimii moitteettomasti.
Olisiko syynä liialliseen lämpenemiseen tuo aiemmin viallisena ollut ilmamassamittari vai edelleenkin osittain ruostunut ja reiällinen katin lämpösuoja?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sis%E4valo
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Oletkos mitannu keskuslukon boxille menevää jännitettä siten että liitin on ollu kiinni boxissa vai irti? Jos kiinni niin ota liitin irti, jos vielä jännitteet häviksissä niin sitten pitää vaan kaivaa johdot esiin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Irtaallaan mittasin ja ei tuu jännitettä mihinkään. Silmämääräisesti ei löytynyt nipusta viallista/mustunutta johtoa. Etupäästä oli matto poissa , penkit ja se ilmaputkisto. Takaosan matto kai olis pitänyt käyttää irti, niin olisi vielä paremmin nähnyt. Mattoa raottelemalla ei sielläkään näyttäisi isompaa vikaa olleen. Aika hankalaksi meneetetammi kirjoitti:Oletkos mitannu keskuslukon boxille menevää jännitettä siten että liitin on ollu kiinni boxissa vai irti? Jos kiinni niin ota liitin irti, jos vielä jännitteet häviksissä niin sitten pitää vaan kaivaa johdot esiin.

Harmi kun tuo on ajoauto ja ei enempää ehdi olemaan levällään, että rauhassa sais vikaa etsiä. Mutta pitää vielä koettaa jaksaa ja ehtiä

900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Pitäskö tuon boxin löytyä apparin penkin alta? (vai olenko jotenki lukenu ihan päin helvataa aiemmista ketjuista..)
Meinaan, k-lukko toimii *joskus* ja joskus taas ei, ja mietin, että josko kolvailisi tässä ajan kuluksi noita juotoksia uudelleen ja poistaisi hapettumia liittimistä.. Että josko se sillä alkaisi pelaamaan säännöllisemmin.
Mutta, että missä tuo poksi luuraa? Ku ei siellä oikein mitään ollu, vaikka kuinka kuikuilin..

Meinaan, k-lukko toimii *joskus* ja joskus taas ei, ja mietin, että josko kolvailisi tässä ajan kuluksi noita juotoksia uudelleen ja poistaisi hapettumia liittimistä.. Että josko se sillä alkaisi pelaamaan säännöllisemmin.
Mutta, että missä tuo poksi luuraa? Ku ei siellä oikein mitään ollu, vaikka kuinka kuikuilin..


-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Hanttimiehen puolella kojelaudan alla jalkatilassa mustan muovisen ilmaputken päällä se sijaitsee.Tonppa kirjoitti:Pitäskö tuon boxin löytyä apparin penkin alta? (vai olenko jotenki lukenu ihan päin helvataa aiemmista ketjuista..)
Meinaan, k-lukko toimii *joskus* ja joskus taas ei, ja mietin, että josko kolvailisi tässä ajan kuluksi noita juotoksia uudelleen ja poistaisi hapettumia liittimistä.. Että josko se sillä alkaisi pelaamaan säännöllisemmin.
Mutta, että missä tuo poksi luuraa? Ku ei siellä oikein mitään ollu, vaikka kuinka kuikuilin..![]()


Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.