Kansipaffi..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Kansipaffi..

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Paljonko maksaa kansipahviremppa 900i? 8O
joo..
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Riippuu teetkö itse vai teetätkö jollain? Jos teetät niin 300:sta eurosta ylöspäin riippuu mitä särkynyt. Jos teet itse niin tiivistesatsin hinnasta ylöspäin edelleen riippuu mitä särkynyt.
#1890
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

tossa olis vaan tyrkyllä yks..
klykolit pikkasen kuplii, eli olis kansiremppa tiedossa..
ite en tee mitään ja siks vaan kyselinkin.

Onko tollanen kallista jos laittaa koko moottoriin stefat, o-renkaat ja kaikki tiivisteet?
siis aivan kaikki.. 8O
joo..
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Pelkkiä tiivisteitä en lähtisi vaihtamaan vaan tekisin täydellisen koneremontin samalla, ja se on kallista, jos ei tee itse.

Kun tein itse niin tuli maksamaan 430€ + 40h työtä. Korjaamolla hommaan menee mahdollisesti vähemmän aikaa, mutta jos ajattelet että he laskuttavat 40€/h niin hinta nopeasti karkaa.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Paikallinen liike sanoi Turbon kansiremontiksi 440€. En enää muista mitä osia tuohon hintaan kuului.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
rille
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Heinä 07, 2005 15:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja rille »

ässään kansiremontti 719 euroa.
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

Vanhaan i8:iin makso 130€. Pahvi 30€ ja kansi kokkolan purkaamolta 100€. En tiedä oliko kantta plaanattu tai tehty mitään poisoton jälkeen. Rempan maksoi auton entinen omistaja tutun maatalouslomittaja tekemänä ja hyvin toimi 8)
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Mitäs ihmeellistä 16valve kannessa on ettei uskalla
avata?? 8O 8O
Ari 1622
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

voisin tehdä sulle kansi rempan 251265 kohtuu rahalla riippuen mitä pitää tehdä?
Ari 1622
251265
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ke Syys 20, 2006 10:21
Paikkakunta: TAMPERE

Viesti Kirjoittaja 251265 »

Tossa olis vaan huokeella 900i
Kun starttaa niin klykolit kuplii.
Mietin että mitä toi tulis yhteensä kustantaa..

On toi kone muutenki "märkä" eli voipi olla että 350€ satkusta
tulis nopeesti 3500€ satku ("tonnaria" satkusta ei tuu rahalla) :D

En tiiä sitten..
Kiitti kuitenkin! :cry:
joo..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos haluut halvalla päästä, niin hommaa jonkun koriltaan lahon auton muutamalla kympillä tai jopa ilmaiseksi, koeajaa tekniikan, jos kone+loota pelaa niin vaihtaa siitä kone+laatikkopaketin ja ajaa näkymättömiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

carimat kirjoitti:Ettei menis offtopicks...mutta toi 8v iivari koneen kansiremppa on ihan opettavainen kokemus,itse tehtynä.Näin jälkeenpäin aatellen ei paha,hyvillä neuvoilla :wink: .Vielä kun ton I16 kannen uskaltais joskus avata :roll: :oops:
Mie tein 16-tappiseen 900S -92:een kansirempan. Vein kannen koneistamoon, laittoivat venttiilit ja venavarrenkumit. Vaihdettiin samalla uusi kytkin, pari stefaa, startin hiilet, termari, jne. Olihan sillä rempalla varmasti hintaa, mutta en uskaltanut kysyä isältä loppusummaa. Ei ole siis oma auto (vielä). En mie näe, että tuo 16-venttiilisen kannen poistaminen ja laittaminen takaisin olisi yhtään sen ihmeellisempää, kuin 8-tappisessakaan. Turboissa on tota "rojua" paljon enemmän edessä. Se ottaa aikaa enempi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Eihän tuo pelkkä pahvinvaihto nyt hyvänen aika satasia maksa... Normaali tilanteessa ei kantta tarvitse turhaan jyrsiä suoraksi. Lisäksi ehjiä ja suoria 8v kansia saa hae pois hintaan varmasti kun jaksaa kysellä...
Kansi helppo tarkastaa esim. 600 vesihiomapaperilla ja paksulla lasilla tai muulla suoralla pinnalla. Jos menee koko pinta tasaisesti harmaaksi, ei muuta kuin kansi takaisin paikalleen.



T8 tuossa aiemmin puhui asiaa: "Pahvi 30€ ja kansi kokkolan purkaamolta 100€"
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Ei se sen vaikeampaa ole kuin 8v kannen avaaminen
pyörittelee merkit kohilleen enne purkua ja siitä sitten vain
kansi auki rauhallisesti ja ajtuksella tekee homman niin kyllä se siitä
onnistuu.
Ari 1622
900iClassic
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 10:05
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja 900iClassic »

Nyt ei ole tälläkertaa omasta ajopelistä onneksi kysymys mutta tarvis tietää seuraavat:

Kone on 2.1 -93
- Mikä on kannenpulttien kiristysmomentti?
- Onko torx vai tavallinen ja mikä koko jos torx?

Ja kaverin autoon ollaan aloittelemassa pahvin vaihtoa viikonloppuna. Onko tuossa koneessa jotain erityisempää huomioitavaa...

Kiitoksia jo etukäteen...
900T16 Classic -93
Vastaa Viestiin