Etuvilkun kuvuissa kosteutta
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 89
- Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 02:40
- Paikkakunta: Salo / Muurla
- Viesti:
Etuvilkun kuvuissa kosteutta
Onko kellään samanlaista ongelmaa/ominaisuutta? Elikkä etuvilkkujen kuvuissa on kosteutta sisäpinnalla kostealla ilmalla jatkuvasti. Näin peruslogiikalla voisi ajatella että se ei tee pidemmän päälle hyvää umpiolle.
Pitäisikö koittaa tiivistää esim. lisäämällä pienen sauman kirkasta silikonia saumakohtiin? Vedenpoistoreiät ei olleet tukossa kun vilkaisin.
Pitäisikö koittaa tiivistää esim. lisäämällä pienen sauman kirkasta silikonia saumakohtiin? Vedenpoistoreiät ei olleet tukossa kun vilkaisin.
-Ville #2982
_______________________________
-98 9-3 2.0
_______________________________
-98 9-3 2.0
Re: Etuvilkun kuvuissa kosteutta
Mulla on toisessa, mutta onkin selkeästi vilkun lasi halki. Katso, ettei ole sullakin joku vastaava tilanne. Täytyisi varmaan vaihtaa uusi lasi. Saabilta tuon tietysti saa johonkin suolaiseen hintaan, saako jostain muualta? Vaalea lasi ja oranssi lamppu sisässä.Ville_77 kirjoitti:Onko kellään samanlaista ongelmaa/ominaisuutta? Elikkä etuvilkkujen kuvuissa on kosteutta sisäpinnalla kostealla ilmalla jatkuvasti. Näin peruslogiikalla voisi ajatella että se ei tee pidemmän päälle hyvää umpiolle.
Pitäisikö koittaa tiivistää esim. lisäämällä pienen sauman kirkasta silikonia saumakohtiin? Vedenpoistoreiät ei olleet tukossa kun vilkaisin.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 89
- Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 02:40
- Paikkakunta: Salo / Muurla
- Viesti:
Kosteutta on molemmissa vilkuissa, hantin puolella eilen illalla huurretta vähän alle puolen välin alhaalta ylös ja kuskin puolella melkein ylös asti.
Kuskin puolen kuvussa on pieni särö, mutta koputtelutestin perusteella on muovia molemmat kirkkaat kuvut. (Näin siis -01 mallissa, uudemmista en tiedä)
Motonet myy ainakin -01 maiiliin hintaan 24 euroa nurkka.
Kuskin puolen kuvussa on pieni särö, mutta koputtelutestin perusteella on muovia molemmat kirkkaat kuvut. (Näin siis -01 mallissa, uudemmista en tiedä)
Motonet myy ainakin -01 maiiliin hintaan 24 euroa nurkka.
-Ville #2982
_______________________________
-98 9-3 2.0
_______________________________
-98 9-3 2.0
Motonet tosiaan myy vilkkulyhtyjä edukkaasti.
Itse olen vaihtanut molemmat originaalit juuri tuon kosteusongelman takia.
Originaaleista en löytänyt halkeamia tms. selvää vuotokohtaa. Yritin tiivistelläkin reunoja ja saumoja, mutta jostakin kosteus sisälle kuitenkin aina luikerteli.
Motonetin vilkkulyhty ei kiinnityshahloltaan istu ihan suoraan paikalleen, mutta puukolla ja kuumailmapistoolilla sen saa suht. pienellä vaivalla sopivaksi (ainakin minä sain).
Ellei ole valmis askartelemaan ja näkemään hiukan vaivaa, joutuu ostamaan originaalin varaosan kalliilla hinnalla.
Itse olen vaihtanut molemmat originaalit juuri tuon kosteusongelman takia.
Originaaleista en löytänyt halkeamia tms. selvää vuotokohtaa. Yritin tiivistelläkin reunoja ja saumoja, mutta jostakin kosteus sisälle kuitenkin aina luikerteli.
Motonetin vilkkulyhty ei kiinnityshahloltaan istu ihan suoraan paikalleen, mutta puukolla ja kuumailmapistoolilla sen saa suht. pienellä vaivalla sopivaksi (ainakin minä sain).
Ellei ole valmis askartelemaan ja näkemään hiukan vaivaa, joutuu ostamaan originaalin varaosan kalliilla hinnalla.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Kosteusvika taitaa vaivata kaikkia vanhempia Suomi autoja. Olen havainnut että yksi tehokas tapa tuhota pyyhkijän sulat ja nopeuttaa muoviosien haperoitumista on käyttää halpamarkettien tuulilasinpesunesteitä.
Itse ostin juuri vaimon autoon motonetistä tarvikeosana (30€) Purkaamolta olisi saanu 10€ / kpl. Eli jos 9-5:seen saa 24€ vilkunlasin (M2001 saakka), niin vaihtoon vaan.
Tarvikeosa ei ainakaan 900:seen istunut ihan yhtä nätisti kun orkkis osa (tiiviste ei yhtä jämäkkä).
Itse ostin juuri vaimon autoon motonetistä tarvikeosana (30€) Purkaamolta olisi saanu 10€ / kpl. Eli jos 9-5:seen saa 24€ vilkunlasin (M2001 saakka), niin vaihtoon vaan.
Tarvikeosa ei ainakaan 900:seen istunut ihan yhtä nätisti kun orkkis osa (tiiviste ei yhtä jämäkkä).
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 89
- Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 02:40
- Paikkakunta: Salo / Muurla
- Viesti:
Auto on tänä kesänä tuotu Ruotsista, ja pari vuotta sitten omistamassani -86 og900sessa (Suomi-auto uudesta asti) eikä -89 tonnarissa esiintynyt samaa ongelmaa.
Jotenkin vaan arveluttaa se, että toinen vilkun lasi on täysin ehjä, mutta siinä on kuitenkin kosteutta - ei ihan niin paljoa kuin siinä missä on halkeama - mutta paljon kuitenkin. Lieneekö siitä apua jos vaihdan ehjän lasin ehjään, joka ei välttämäti edes 24 eurolla istu paikalleen ilman sovittamista?
Kiinnostaisi tietää, onko kellään ollut apua vilkun lasin vaihdosta ko. kosteusongelmaan tarvike- tai orkkisosasta...
Jotenkin vaan arveluttaa se, että toinen vilkun lasi on täysin ehjä, mutta siinä on kuitenkin kosteutta - ei ihan niin paljoa kuin siinä missä on halkeama - mutta paljon kuitenkin. Lieneekö siitä apua jos vaihdan ehjän lasin ehjään, joka ei välttämäti edes 24 eurolla istu paikalleen ilman sovittamista?
Kiinnostaisi tietää, onko kellään ollut apua vilkun lasin vaihdosta ko. kosteusongelmaan tarvike- tai orkkisosasta...
-Ville #2982
_______________________________
-98 9-3 2.0
_______________________________
-98 9-3 2.0
Vilkunlasista lienee turha puhua, kun kyse muovista ja kokonaisesta paketista "laseineen" ja koteloineen. Saako pelkkää "lasia" erikseen...?
Itselläni kosteusongelma hävisi - uudet lyhdyt eivät ole toistaiseksi kostuneet.
En voi puhua kuin omasta kokemuksestani. Kyse on todellakin Motonetin tarvikelyhdystä (ostin 2 kpl viime talvena - kuittia ei 9-5T:lle todisteeksi valitattavasti enää ole). Itse lyhty on päällepäin muodoltaan TÄYSIN samanmallinen ja -kokoinen kuin originaali - ainoastaan alareunan 'tiiviste'kumi on hiukan originaalia leveämpi, mutta senkin voi vaihtaa vanhasta (jos haluaa). Kiinnityshahlon muotoa ja asentoa joutuu, kuten sanoin, modifioimaan. Vaivaa, aikaa ja kärsivällisyyttä vaaditaan jonkin verran - "roiskimalla" lopputulos menee varmasti pilalle.
Itselläni kosteusongelma hävisi - uudet lyhdyt eivät ole toistaiseksi kostuneet.
En voi puhua kuin omasta kokemuksestani. Kyse on todellakin Motonetin tarvikelyhdystä (ostin 2 kpl viime talvena - kuittia ei 9-5T:lle todisteeksi valitattavasti enää ole). Itse lyhty on päällepäin muodoltaan TÄYSIN samanmallinen ja -kokoinen kuin originaali - ainoastaan alareunan 'tiiviste'kumi on hiukan originaalia leveämpi, mutta senkin voi vaihtaa vanhasta (jos haluaa). Kiinnityshahlon muotoa ja asentoa joutuu, kuten sanoin, modifioimaan. Vaivaa, aikaa ja kärsivällisyyttä vaaditaan jonkin verran - "roiskimalla" lopputulos menee varmasti pilalle.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Joo, sorry, luin aiemmat viestit tarkemmin. Sitä kun aamuäreänä unisilla silmillä katselee, niin tulee väärinymmärryksiä.Anteeksi että varoitin tarvikeosasta, en ole epäillyt etteikö vilkkusi olisi motonetista ja kuten edellisessä viestissä totesin tämä sopimaton ei liene motonetistä sillä sitä ei saanut sopimaan hyvin(jonkun mielestä voi sopiakkin koska sai halvalla)

Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 89
- Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 02:40
- Paikkakunta: Salo / Muurla
- Viesti:
WIS löytää varaosanumeron kyllä yhdistelmälyhdylle, mutta ei pelkälle "lasille"... eri asia on se mitä sellainen maksaa merkkiliikkeen tiskillä. Jos joku haluaa sellaisia kysäistä, niin 98-01 vasen pitäisi löytyä nrolla 49 12 515 ja oikea 49 12 523.
Täytyy ehkä itsekin tiedustella Salon PP-Autosta jos ne tarjoaa pelkkää lasia. Jos ei, niin ei se Motonetin 24e/nurkka + hetki askartelua tunnu kovin pahalta.
Täytyy ehkä itsekin tiedustella Salon PP-Autosta jos ne tarjoaa pelkkää lasia. Jos ei, niin ei se Motonetin 24e/nurkka + hetki askartelua tunnu kovin pahalta.
-Ville #2982
_______________________________
-98 9-3 2.0
_______________________________
-98 9-3 2.0
Motonetin lyhty jää puskuriin nähden liian ylös ja eteen sekä ajovalon lasiin nähden liian ulos sivulle.
Etukiinnikehahloa (jolla lyhty tulee umpion kupeeseen kiinni) koversin hiukan puukon kärjellä avarammaksi ja lämmitin kuumailmapistoolilla 'notkeaksi', jolloin sen asentoa pystyi muokkaamaan sekä sivu- että pystysuunnassa. Takareunan "liuskahahloja" joutuu myös pidentämään/syventämään. Tämän sain näppärästi tehtyä pienellä lyhytteräisellä pistorautasahalla. Tuota hahlon avarrusta ei välttämättä tarvinne tehdä, vaan asia hoitunee myös tuon kuumailmapistooli-muokkauksen yhteydessäkin.
Muokkasin kiinnikkeitä varovaisesti vähän kerrallaan ja sovitin välillä. Onhan ne kiinnikkeet hiukan muokatun näköisiä, mutta eivätpä ne näy päällepäin. Oikein kun jaksaa hieroa, niin lyhdyt saa istumaan juuri siten kuin tykkää olevan hyvä.
Minulla meni talvella mukavasti yksi leuto lauantai-aamupäivä.
Etukiinnikehahloa (jolla lyhty tulee umpion kupeeseen kiinni) koversin hiukan puukon kärjellä avarammaksi ja lämmitin kuumailmapistoolilla 'notkeaksi', jolloin sen asentoa pystyi muokkaamaan sekä sivu- että pystysuunnassa. Takareunan "liuskahahloja" joutuu myös pidentämään/syventämään. Tämän sain näppärästi tehtyä pienellä lyhytteräisellä pistorautasahalla. Tuota hahlon avarrusta ei välttämättä tarvinne tehdä, vaan asia hoitunee myös tuon kuumailmapistooli-muokkauksen yhteydessäkin.
Muokkasin kiinnikkeitä varovaisesti vähän kerrallaan ja sovitin välillä. Onhan ne kiinnikkeet hiukan muokatun näköisiä, mutta eivätpä ne näy päällepäin. Oikein kun jaksaa hieroa, niin lyhdyt saa istumaan juuri siten kuin tykkää olevan hyvä.
Minulla meni talvella mukavasti yksi leuto lauantai-aamupäivä.

Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 89
- Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 02:40
- Paikkakunta: Salo / Muurla
- Viesti:
Salon PP-Autosta vastattiin, että myyvät vain koko lyhtyjä, hinta 104,90e/nurkka
Täytyy vähän miettiä mitä tässä vielä tekee. Tuollanen hinta ei ainakaan hirveästi houkuttele...
11.11. on soittohommia Joensuun Old Dogissa, pitää ehkä silloin käydä katsomassa kuinka ne 9-5 3.0t:n vilkut istuu

Täytyy vähän miettiä mitä tässä vielä tekee. Tuollanen hinta ei ainakaan hirveästi houkuttele...
11.11. on soittohommia Joensuun Old Dogissa, pitää ehkä silloin käydä katsomassa kuinka ne 9-5 3.0t:n vilkut istuu

-Ville #2982
_______________________________
-98 9-3 2.0
_______________________________
-98 9-3 2.0