Kone oikkuili

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Kone oikkuili

Viesti Kirjoittaja Tero »

Nyt se sitten tapahtui. Polkasin vähän kakkos vaihteella, ja yhtäkkiä kaasulta lähti tunto ja tyhjäkäynti rupes heittelehtimään 2000-3000rpm väliä kokoajan edestakaisin.

Saabbi kulki kokoajan eteenpäin vaikka kytkinpohjassa? Painoin kaasua niin kierrokset jäi hetkeks sinne 6 tonniin ja sitte laski taas hitaasti siihen 2-3rpm välille.

Nyt ei lähe enää käyntiin ja kun koitin startata, ampu hirveen valokaaren imusarjan kuppeesta.

Ajelin ilman w-letkua koska se paikallaan, auto nykii ja oireilee, täälläkin aiemmassa topicissa ongelmasta kirjoittanut. :?

Kytkin kärys ihan totaalisesti ku nousin autosta, turbo ihan mansikkana...
Viimeksi muokannut Tero, Ti Loka 24, 2006 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kytkin varmaan ainakin jotenki levinny jos kerta vetää vaikka poljin pohjassa... Mistä se se "valokaari" tarkalleen tulee?
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Sen siitä nautinnosta saa maksaa, kun ajelee hukkikisen kellon letku irti. :? :(

Pari kiloo on liikaa ainakin vakio kytkimelle ja myös tolle tonnarin alakerralle. :(
Ja ennenkaikkea tolle kansipahville. :(
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

omasta kokemuksesta männät ne mitkä antaa periksi lopulta :? ei muuta kun purat koneen ja katsot mitä nielaissut. Ja sen mukaan uutta osaa kiinni. miltei ostaa kisamännät. eikös täälläkin ollut ilmoitus niistä italialaisista 8)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

lieköhän moottorinohjaukseenkin tullu joku häikkä, ku tolleen sekos ihan totaalisesti tyhjäkäynti.
Saab 9-5 Aero -00
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tero kirjoitti:lieköhän moottorinohjaukseenkin tullu joku häikkä, ku tolleen sekos ihan totaalisesti tyhjäkäynti.
Ei, vaan se johtuu siitä "muusta", mikä sitten lieneekään. Saman tekee jos esim. joku isompi tulppa lentää imusarjasta irti ja tilalle jää avonainen reikä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ettei lähtenyt IC:ltä letku irti ja TCS (jos autossasi se on) ruvennut sekoilemaan?
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Ettei lähtenyt IC:ltä letku irti ja TCS (jos autossasi se on) ruvennut sekoilemaan?
Ei ole TCS:ää.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kone paskaks

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Tero kirjoitti:Ajelin ilman w-letkua koska se paikallaan, auto nykii ja oireilee, täälläkin aiemmassa topicissa ongelmasta kirjoittanut. :?
.
Enään on turha viisastella, mutta jos ajaa ilman sitä W-letkua niin ei missään nimessä pitäisi mennä polkemaan. Koska letku irti paineet nousevat täysin holtittomasti, pitäisi sen jalan kanssa olla hyvin varovainen, eikä ainakaan päästää paineita nousemaan kovin korkealle, koska nakutusta ei siinä tilassa ole mikään hallitsemassa. Voin vaan kuvitella että paljonko se kilisee lähemmäs 2 bar paineilla... Voipi löytyä sulanutta mäntää ja kaikkea muuta hassua sen lauenneen kytkimen lisäksi.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Joo, mitä vaan voi olla koneesta kaputt, mutta optimistisesti:

Jos oliskin joku letkuliitos antanut periksi. Tuntomerkkejä tällaiselle on ajotietokoneen mieletön kulutus (voi huojua, mutta kymmeniä litroja/100km joka tapauksessa. Samoin haisoo bensa pakokaasussa, eikä tietysti pysy käynnissä kovin hyvin.

Esim. se ahtoputken kumiosa voi olla irronnut kaasuläpltä jos ahtoa on ollut ihan kunnolla. Jos ahtoa on ollut enemmän kuin kunnolla, voi tietysti ihan mitä tahansa olla irronnut, kuten mäntä sylinteristä... :roll:
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Hyvin optimistisesti jos ajattelee, niin tuurilla sieltä on "vain" kytkin lauennut ja joku paineenalainen kumiosa imusarjasta pettänyt, itsellä petti ihan vakioahdoilla se pehmennyt kumiholkki mihin huohotuksen pikkuletku menee takaiskun jälkeen imusarjaan. Oireet olivat ihan samat, ampui "valokaaria" peukalonpään kokoisesta reiästä ja kone sekosi aivan juuri kuten tuossa kuvailtiin.

Toivotaan ettei pahempaa :?
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Juu, nyt lähen kahtelmmaan konetta näkyskö päällepäin mitään kummaa. Tiedän, ilman w:tä ajo ei ole järkevää, varsinkaan polkeminen. Olinkin juuri alottamassa testit toisella mankulla, mutta turhapa se on enää sitä miettiä. Kirjottelen mitä on tapahtunut kunhan viat löytyy.
Saab 9-5 Aero -00
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Noniin, avasin konehuoneen ja kahtelin niin sieltä oli ampunu imusarjan kylestä huohotinletkun ulos. Ajoin, ja kaikki vaikutti normaalilta. Tosin se nykimisongelma edelleen kylmällä koneella.

Todella oudot oireet kyllä tuli pelkästä huohotin letkun irtoamisesta. Oiskohan jollain muulla jotain lisättävää. Pistin myös w:n paikalleen. Taidan jättää auton johonkin huoltoon ja saavat tutkia laitteillaan kaiken mahollisen.

Vaihdelaatikko tuntui aika jäykältä, öljyä on. Kytkin tuntumakin ihan normaali...

Putos kyllä kivi sydämmeltä ku tonttu heräskin henkin... :)

Itseasissa joskus aimmeinkin irronnut tuo kyseinen letku eikö tullu mitään oireita muistaakseni..
Saab 9-5 Aero -00
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Hieman eri juttu mutten viitsinyt uutta topiccia aloittaa;

Ahdot nousevat nopeasti Fuel-Cutille asti.
Eli paineet nousevat räväkästi 1.5bariin asti _vaikka_ mankuvenan virtajohto on irti, onko nyt vika hukkaportissa? Välillä kiihdytettäessä kuuluu myös kohtalaisen selkeä vihellys, jota ei todellakaan aina kuulu vaikka paineet nousisivatkin lähelle 1.5bar, normaalit paineet 1.1-1.2bar tuolla maptunin boxilla.
Olin varma että vika olisi mankuvenassa, mutta koska virtajohdon irtiotto ei poistanut räväkästi nousevia paineita kääntyi mielenkiinto hukkaporttiin, voiko se jumittaa kiinni siten että kerää paineet fuelcutille asti vaikka mankuvena toimisi? Vai voiko nuo paineet nousta korkealle vaikka mankun virtajohto olisi irti? Kaikki mankun johdot näyttävät olevan paikoillaan ja ehjät.
#2633
Tomaatti9000
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vika voi olla kummassakin, hukkaportissa tai mankussa. Hukkaportin liike on helppo todentaa, jos ei hievahdakaan lievää suuremmalla voimankäytöllä, niin jumissahan se.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin