Saab 16v omaturbo (tulpat, turbo vai joku ihan muu ?? )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Niin niin. Mutta kun ihan rehellisesti ei toi tietokone puoli ole niin hyvin hallinnassa että uskaltaisi lähteä kokeilemaan tollasen säätöä ja muuta..kun autokin on vielä käyttöautona 8O ja se tarttis olla liikenteessä kokoajan. Olishan tollasessa squirtissa tosin paljon hyviäkin puolia..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

moonlight-tuning kirjoitti:Niin niin. Mutta kun ihan rehellisesti ei toi tietokone puoli ole niin hyvin hallinnassa että uskaltaisi lähteä kokeilemaan tollasen säätöä ja muuta..kun autokin on vielä käyttöautona 8O ja se tarttis olla liikenteessä kokoajan. Olishan tollasessa squirtissa tosin paljon hyviäkin puolia..
Ei tuo niin hankalaa ole.Bokseja myydään kolvattuna noin 200eur hintaan.Omasta,johon tehty paljon hardismuutoksia maksoin testattuna 205eur.
Sun tapauksessas toihan olis helppo tehdä ilta- ja viikonlopputöinä,auto kun on valmiiksi jo sähköruiskulla.Originellin johtosarjan viereen kasailee ruitan johtosarjat yms. valmiiksi.Tuonhan vois tehdä jopa niin että alkuperäisen johtosarjan jättää autoon,ja tällöin voi valita käyttääkö megaa vaiko alkuperäistä.
Tietoa ja nettisivuja löytyy paljon Suomesta aiheeseen liittyen.
Säätö ei ole ongelma kunhan saa ainakin säätöjen ajaksi käyttöönsä autotunen.(bensapuoli)
Sytkän saa likimain kohdilleen seurailemalla ennakoita nykyisessä paketissa eri kierrosluku ja map arvoilla.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

mistä muuten tuossa vaparilohkossa saa pöllittyä öljynkierron turbolle?
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

arvi kirjoitti:mistä muuten tuossa vaparilohkossa saa pöllittyä öljynkierron turbolle?
Sieltä mistä turbossakin. Lohko on sama, tulppa pois imusarjan alta ja öljyputki tilalle. Sama pätee öljynpaluun kanssa, pakosarjan alta kampikammioon menevä proppu pois ja orggis öljynpaluuputki siihen.
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja arvi »

Sepäs tulikin nopeasti :) Kiitoksia
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Ajoitko tänään (25,10) tampereella, joskus neljän aikoihin?
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

En ole Tampereella pyörinyt muutamaan toviin.. Joo öljyn kierto tulee just noista Atten mainitsemista paikoista. Mulla on vähän liian lyhkäset letkut omassa :?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
M.p.
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 16:49
Paikkakunta: Honkajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja M.p. »

M.p. kirjoitti: NO TOTTA V***USSA! kirjotat vaa jotai plink plink tekstiä jokapuolelle autoo, niin eiköhän se oo tarpeeks tuningi vekaroillekki? :lol: Eivaan, käytännössä haluaisin ko. vehkeen nähdä.
sori turha uppailu, mutta tämä sitte toteutuki käytännössä tämä mun idea... :lol:
Saab 99 -83
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Terve poijjaat ja tietty tytöt :)

Talviseisotus on nyt ohi ja sabastakin on ehditty vähän ropaamaan. takajarrut tein uutta kun oli palat ihan loppu. Toinen niistä säätöjen suojapulteista meni pyöreäksi mutta muuten meni ok, bensasuodattimenkin vaihdoin.

Nyt siinä on sellanen ongelma että toimii noin 2min starttauksen jälkeen jonka jälkeen sammuu. Lähtee normaalisti käymään ja toimii taas 2min. Jos heti ajaa kaasu pohjassa niin toimii niin kauan että yrittää ajaa rauhallisemmin. vaikuttaisi bensansaanti ongelmalta ? Siksi vaihdoin ton bensansuodattimen.

Nakutusanturin vaimennuksen o-renkaat oli hapertunut niin ne on kanssa vaihdettu. Nyt olisi katsastus edessä, meni leima just vanhaksi.

Takaluukusta poistetaan noi valot ja hitsataan reijät umpeen, saadaan vanhempi lookki 8)

Ja joo kyllähän tohon tekstiä tuli tohon konepeltiin :roll:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

moonlight-tuning kirjoitti:Terve poijjaat ja tietty tytöt :)


Takaluukusta poistetaan noi valot ja hitsataan reijät umpeen, saadaan vanhempi lookki 8)
mulla on samansuuntaisia suunnitelmia, laitatko kuvia kun homma on tehty.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Joo kyllä mä laitan kuvia kun ehdin vaan alottaa tekemään, jahka noi käyntihäiriöt saan kuriin ensin..
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Moro!
Paljonkos on nyt kertynyt yhteensä kilometrejä? 50Tkm oli tuolla edempänä jossain fotossa mainittu.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Nyt sillä on ajettu ahdettuna noin 85Tkm. nyt ei ole hetkeen tullu kilometrejä kun se oli seisomassa talvella. Ja nyt siinä on katsastus edessä tai olisi ollut jo mutta meni vähän pitkäksi. Eipä tuossa mitään ihmeempiä pitäisi olla kun jarrut on laitettu ja mätävikaakaan ei vaikuttanut paljon olevan tossa kun sitä fiksailin.

Onkos muuten joku laittanut ilokaasuja saabeihin ?? Tekis vähän mieli kokeilla :twisted:
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

en ole kuullut ilokaasuista saabissa, mutta ei kai se ole sen vaikeampaa kuin muihinkaan autoihin.
luin koko projektin läpi ja täytyy kyllä onnitella kunnolla 8)
todella ennakkoluuloton projekti ja budjettiin nähden erittäin nopea.
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Tehotavotteet uusiksi 500hp ja realistinen arvio, mutta tota tehoa en sitten saa penkitetyksi =/
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin