moniurahihna kiristinjärjestelmästä
moniurahihna kiristinjärjestelmästä
Hain korjaamolta ysitontun 2,3 turboni CS (ABS, TCS, ilmastointi) ja kehottivat varaaman uuden ajan moniurahihnan kiristinjärjestelmän löystymisen vuoksi. Kuulemma kiristinvaimennin löystynty ja kiristinpultti vääntynyt. Osaisiko kukaan kertoa mitä maksaa ko. osat?
Laitanpa samaan lisä kyssärin saako tuota "iskaria" erikseen ja mistä edullisesti?
Part Code: 4901419A
Part Name: Serpentine Belt Tensioner Shock
Part Brand: ScanTech
tai
Part Code: 4901419
Part Name: Serpentine Belt Tensioner Shock
Part Brand: INA
V-M
Part Code: 4901419A
Part Name: Serpentine Belt Tensioner Shock
Part Brand: ScanTech
tai
Part Code: 4901419
Part Name: Serpentine Belt Tensioner Shock
Part Brand: INA
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ovat muuten yksi ja sama palikka. Tuollaisen hankkiessani pelkäsin jo etukäteen että Scantechin paketissa tulee taas joku susiosa mutta sieltähän löytyikin iloiseksi yllätykseksi INA:n valmistama osa.V-M kirjoitti:Laitanpa samaan lisä kyssärin saako tuota "iskaria" erikseen ja mistä edullisesti?
Part Code: 4901419A
Part Brand: ScanTech
tai
Part Code: 4901419
Part Brand: INA
Tuosta kiristimen nivenosasta vielä sen verran että sen sisältä löytyy kaksi neulalaakeria mallia HK1814RS. Jos nuo ovat kulahtaneet niin tuo nivel saattaa olla aika lötkön oloinen tapissaan. Laakerit maksavan noin 5 egee kipale.
Re: moniurahihna kiristinjärjestelmästä
Kuinka paljon tuon kiristimen kuuluu painua kasaan? Omassa meni ehkä vajaan sentin ja nyt sitä hihnaa ei saa takaisin paikoilleen...
Hatuttaa kun kannentiivisteen remppa tehty ja pitäis saada auto käyntiin niin sitten joku saatanan jousikiristinvaimennin rupee vituileen.
Kuuluuko tuolla olla muuten jotain öljyä sisällä vai onko siellä vain jousi?
Toivottavasti joku auttais asap.
Kiitos!!
Hatuttaa kun kannentiivisteen remppa tehty ja pitäis saada auto käyntiin niin sitten joku saatanan jousikiristinvaimennin rupee vituileen.
Kuuluuko tuolla olla muuten jotain öljyä sisällä vai onko siellä vain jousi?
Toivottavasti joku auttais asap.
Kiitos!!
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Re: moniurahihna kiristinjärjestelmästä
En mä senttejä osaa sanoa mutta ei se nopeella rykäsyllä mee kasaan paljoo, pitää painaa hitaasti tasasella (ja samalla aika kovalla) voimalla. Miks se ylinpäätänsä on päästetty täyteen mittaan, mikset vain lukinnu sitä lattaraudan palasella ku siinä on ne ruuvinkolokki valmiina?Barney74 kirjoitti:Kuinka paljon tuon kiristimen kuuluu painua kasaan? Omassa meni ehkä vajaan sentin ja nyt sitä hihnaa ei saa takaisin paikoilleen...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: moniurahihna kiristinjärjestelmästä
Tein tänään saman kiristimen vaihtohomman. Kiinnitettiin härvelit paikoilleen ja väännettiin kiristinpyörästä niinkuin oltais yritetty avata sitä normaaliin suuntaan eli vastapäivään( siinä on vasenkätinen kierre, eli normaalisti avataan myötäpäivään), silloin sai hihnan pujotettua paikalleen. Kiristin painuu parisenttiä kasaan ja sisällä on öljyä ja vahva jousi.
Re: moniurahihna kiristinjärjestelmästä
No, kas kun en itse ollut juuri sitä hommaa tekemässä.JP_Vette kirjoitti:En mä senttejä osaa sanoa mutta ei se nopeella rykäsyllä mee kasaan paljoo, pitää painaa hitaasti tasasella (ja samalla aika kovalla) voimalla. Miks se ylinpäätänsä on päästetty täyteen mittaan, mikset vain lukinnu sitä lattaraudan palasella ku siinä on ne ruuvinkolokki valmiina?Barney74 kirjoitti:Kuinka paljon tuon kiristimen kuuluu painua kasaan? Omassa meni ehkä vajaan sentin ja nyt sitä hihnaa ei saa takaisin paikoilleen...
Mutta siis pitäis mennä kasaan kun vaan esim. ruuvipenkissä sitä painaa pikkuhiljaa kasaan?
Kiitos vastauksista!
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Re: moniurahihna kiristinjärjestelmästä
Juu. rasvat handussa todisteena remontista, älä vaan pyydä kuvia todisteena.
Kasaan menee ruustukissa, eikä hajoo.
Kasaan menee ruustukissa, eikä hajoo.
Re: moniurahihna kiristinjärjestelmästä
Multa losahti hihna just ku pihaan ajoin äsken. Kertokaas veikkauksia mikä hajotti multa moniurahihnan näinki nopeesti jonka viime kesänä vaihdoin? Pumppu kyl heitti öljysä ulos siinä vaihto-operaatiossa et olisko sillä jotai merkitystä?
Reply: Mites lähteekö toi hihnankiristin systeemi kokonaisena iha helposti irti jos ottas sisälle ja tutkis? Vai pitikö se toi pumppu irottaa siitä eka?
vrt. -> http://saab.jkr.fi/remontti/images/DSC00390.JPG
Reply: Mites lähteekö toi hihnankiristin systeemi kokonaisena iha helposti irti jos ottas sisälle ja tutkis? Vai pitikö se toi pumppu irottaa siitä eka?
vrt. -> http://saab.jkr.fi/remontti/images/DSC00390.JPG
9000 Aero -97 RE85
Re: moniurahihna kiristinjärjestelmästä
Ei tarvitse sylinteriä irrottaa ( hihna pitää tietenkin ). On muistaakseni kolmella pultilla kiinni, joista ainakin yksi sylinterin takana. Hiukan aivojumppaa siinä saa pitää missä järjestyksessä ne ruuvit avaa ja etenkin laittaa takaisin.j0ne kirjoitti:Multa losahti hihna just ku pihaan ajoin äsken. Kertokaas veikkauksia mikä hajotti multa moniurahihnan näinki nopeesti jonka viime kesänä vaihdoin? Pumppu kyl heitti öljysä ulos siinä vaihto-operaatiossa et olisko sillä jotai merkitystä?
Reply: Mites lähteekö toi hihnankiristin systeemi kokonaisena iha helposti irti jos ottas sisälle ja tutkis? Vai pitikö se toi pumppu irottaa siitä eka?
vrt. -> http://saab.jkr.fi/remontti/images/DSC00390.JPG
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB