Pitää nyt uskaltautua tuolta og-kaluston puolelta tänne seuraavalle vuosikymmenelle kirjoittamaan. Vaimon kanssa perjantaina tuumittiin, että käydään katselemassa autoja ja koeajamassa jokunen. Joensuussa oli poikkeuksellisen hyvä saabitarjonta liikkeissä.
Ehdin ajemmin viikolla koeajamaan budjettitason saab 900 2.1 -92:n, ja perjantaina koeajettiin 9000 2.0i -94, tutkittiin yhtä 9000 -90, sekä parit ng900:t. Ennen kierrokselle lähtöä otettiin vielä netin kautta selvää 9-5 tarjonnasta ja pari lappua oli matkassa. Tämä meidän ostama ajokki ei ollut paikalla liikkeessä, vaan kauppiaan vaimolla ajossa. Sovittiin koeajo lauantaiksi ja suunnattiin vielä pariin muuhun liikkeeseen.
Perjantaina vielä koeajettiin yksi tumman sininen 9-5 -99 jolla oli ajettu 156tkm. 2.0t kone, (virilastu oli laitettu, mutta ei katsastettu rekisteritietojen mukaan), tuntui olevan kaikki lisävarusteet, paitsi ei sähköjakkaroita ja nahkoja, kovasti naarmuja, mahdottomasti kivenhakkaumia konepellissä ja lommoja siellä täällä ulkoisesti. Ajoltaan hieno ja sisältä tosi siisti. Siinä kilometrit, vuosimalli ja hinta oli kait jo aika hyvin hehtaarilla, jos auton ulkonäkö ei ole tärkeätä. Pyyntö 14900e. Ei ostettu sitä, koska lauantaiksi oli sovittu toinen koeajo.
Lauantaina sitten meni pasmat sekaisin. Tuo eilen meidän ostama 9-5 -98 oli tosi hyvä kokonaisuus. 201tkm ajettu, 2,3t kone, öljyt juuri äsken vaihdettu, alle viikon vanhat uudet talvirenkaat ja siisti kun mikä. Kaikki härvelit toimii. Vakkari, ilmeisesti joku parempi audiosysteemi, kun kojelaudan keskellä oleva kajarikin juttelee jotain, TCS, huoltokirjakin lähes täydellinen. Ollut neljä vuotta yksityisellä, neljä vuotta yrityksellä ja sitten pari autoliikettä välissä. Nyt sitten meillä. Eihän siinä mikään auttanut koeajon jälkeen. Pakko oli varata auto ja alkaa funtsimaan rahoitusta.

