Mulla on tuo sama koodi kiusannut jo useamman vuoden - valo syttyy aina välillä käynnistyksen yhteydessä. Sitten rupesin tekemään niin, että annoin itsetestin mennä läpi ennen kuin pyöräytin moottoria - toimi yli vuoden, kunnes kerran unohdin jutun ja käänsin avaimen kerrasta taas perille asti. Valo syttyi saman tien.
Keväällä alkoi käynnistyksessä ilmetä alle sekunnin viive, siis startti alkoi pyöriä vasta hetken avaimen käännön jälkeen. Kesällä sitten antautui kokonaan eikä enää inahtanutkaan. Jännite kyllä putosi alle 8v, mutta startti ei pyörinyt. Vaihdoin startin hiilet ja taas pelitti. Samalla herkistelin kaikki isot maadoitukset sekä + liitokset lähtien akun navoista. Mikään niistä ei ollut yksistään kovin huono, mutta tempun jälkeen starttijännite nousi lähelle 11V joka tilanteessa. Aiemmin se oli välillä alle kymmenenkin. Lisäksi mysteerinen latausjännitteen jatkuva heiluminen (yli 1V) loppui ihan kokonaan. Nänköhän jossain oli kuitenkin iso ylimenovastus.
SRS piirien itsetesti on ymmärtääkseni vain vastusmittaus ja koska se alkaa heti kun virrat laitetaan päälle myös alentunut starttijännite saattaa olla osatekijä vikakoodin triggaamisessa. Omassa autossani tämä vielä korostuu, koska käytän talvella Webastoa joka päivä. Webastohan koettelee akun varakapasiteettia pitkällä juoksulla aika kovasti (starttijännite on alhaalla lämmityksen jälkeen kuormitettaessa) ja akku kannattaa valita tämä mielessä (Optima Yellow Top olis varmaan hyvä) ja uusia kylmästi kahden vuoden välein.
Nollautin SRS valon taas tällä viikolla - saas nähdä kuinka äijän käy. Katsastus kyllä prkl

Tapsa -94 CSE 2.3 FPT CC stg 3