Virisipä siinä sitten ajatus vähän ajetun vaparin ostamisesta. Ennenkaikkea vaparin, jossa olisi vähän enemmän luksusta kuin nopassa. Joskus tuli ajeltua taksiakin niin siitä lähtien automaatti on kovasti houkuttanut vaan sopivaa tilaisuutta ei ole tullut vastaan. Ajattelin siis, että mikäli vapari tulee taloon kesä/harraste autoksi niin se ei ole muuta kuin automaatilla ja varusteita mahd. paljon.
Hakureissu:
Muutama päivä sitten olin käymässä etelässä kaverin luona ja kävin siinä sivussa katsomassa erästä luxia. Autossa oli vähän liikaa peltihommia omaan aikaan, rahaan ja taitoihin verrattuna joten se jäi ostamatta. Jollekkin siitä tulee epäilemättä vielä hyvä projekti.
Kuumehan oli pahanlaatuisesti koholla ja olin jo mielessäni kaavaillut ajelevani jollain löydöksellä takaisin lumen ja jään sekaan pohjoiseen. Olin tehnyt 2 viikkoa aikaisemmin tarjouksen eräästä etelässä olevasta automaatti 0g900:sta. Auto oli ollut invalidi käytössä ja kilometrejä kertynyt siinä tehtävässä kohtuulliset 142tkm. Kysyin myyjältä vieläkö auto oli myytävänä ja miten alas hinnassa on vara mennä. Auto oli edelleen myymättä kun oikeanlaista ostajaa ei ollut näkynyt. Jobbareita kylläkin mutta niille auto ei ollut kuulemma myytävänä. Omistaja halusi auton menevän hyvään kotiin. Lajaan kuvakokoealman olin saanut autosta aiemmin tekemäni tarjouksen vuoksi joten mutu tuntuma auton kovasta kunnosta oli vahva.
Käveltyäni pasilan asemalla ympyrää aikani ostin lipun miettien, että ei se ota jos ei annakkaan. (ei ota ainakaan kovin paljoa = junalipun verran mutkan kautta ouluun) Myyjä odotteli minua rautatie asemalla suomen etelärannalle kaupungissa, jossa mm. on satama matkustaja liikenteelle. Auto näytti jo parkkipaikalle sille, että mielessä pyöri jostain päähän tarttunut lause "we have a winner"
Siirryttiin koeajo lenkille ja renkaiden potkintaan keskustan ulkopuolelle. Autosta ei löytynyt suurta moitittavaa niin päästiin aloittamaan tiukka vääntö hinnasta. Hinta tippuikin lopulta riittävän lähelle nopan myynti hintaa niin paiskattiin kättä päälle. Erittäin paljon vaikutti asiaa se, että aioin liimata suomen saab kerhon tarran auton ikkunaan.
Lähdin ajelemaan kohti pohjoista ja jotain tankkaus paikkaa. Tankki löytyikin mutta tankin korkin lukkoon sopivaa avainta ei. Soitto ed. omistajalle ja avain tuotiin hetken päästä. Naureskeltiin, että hyvin alkaa

Auton on siis vm89 2d sedan 900 i16 automaatti.
-Metalliväri
-Sävylasit
-Avattavat takalasit
-Penkit on ne sellaiset joissa on "tikapuu" askelmat istuinosassa.
-Ajonestolaite
-Ohjaustehostin
-Keskuslukko
-Niskatuet takana
Kuvia laitan kunhan saan sellaisia otettua.