Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tulipa tuossa hankittua elämäni ensimmäinen dubbelysi, tosi jännä fiilis...179tkm ajettu aito Ragnarin-punainen 5spd "helmi". 8) Tästäkö se elämä nyt sitten alkaa..? :? :lol:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Breadfan86 kirjoitti:No on ainaski thyningit pellivanteet ja asialliset kattotellingit :lol: Eipä siinä, nätti peli. Varmaan aika erilainen kokemus tonnareiden ja satkujen jälkeen?
No emmä nyt tiedä, kompakti satkuhan tuo lähinnä on. :D Kojelautahan siinä eniten viehättää. :wink:
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Tri-Lo kirjoitti:Tulipa tuossa hankittua elämäni ensimmäinen dubbelysi, tosi jännä fiilis...
Siittä se lähtee... Mukavan vähillä kilsoilla tuo. Ihanko talviautoksi vai meinaatko rakennella? Tuossahan on mitä mainioin sleeper-lookki. Sukset vielä katolle ja joulutontut ikkunaan ja... :)
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Tulipa tuossa hankittua elämäni ensimmäinen dubbelysi, tosi jännä fiilis...179tkm ajettu aito Ragnarin-punainen 5spd "helmi". Tästäkö se elämä nyt sitten alkaa..?
Taitaa olla kasikolmonen? Ihan siistinnäköinen peli. Onko muuten monella tarjottu rälläkkää akun kiinnikeraudalle, kuten tuossakin näyttäisi olevan tehty. Lienee sitten noissa "yleisakuissa" navat on just väärinpäin Saabiin ja selvitty sitten vähän halvemmalla/helpommalla rälläköimällä siivu pois, ettei ainakaan + napa osu kiinnitysrautaan, jos on vääränmallinen akku navoiltaan (kuvassahan on kyllä oikeanlainen).
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kasikolmonen, kyllä. Takakontin "etuseinässä" on jo hitsattu, takaiskarit näytti ainakin vielä pysyvän kiinni ylhäällä, ja vetaritunnelit tuli kans jo tutkittua. Hitsaamattomat molemmat, ja oikeanpuoleinen aivan järkyttävän hieno->kuin tehtaan jäljiltä..! :o Vasemmanpuoleinen näytti kaipaavan ainakin pientä hitsailua. Ei voi kuitenkaan moittia, ikään katsoen ja satkuihin noin yleensä vertaillen.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

900T16 kirjoitti:Ihanko talviautoksi vai meinaatko rakennella?
En tiedä, tuli vaan "sopivasti vastaan" ja piti ostaa. Ja kokea. :wink: Täytyy sanoa että tosi mukava ajaa, ajoasento niin täydellinen jotenkin. :) Jää ehkä vara-autoksi. Vähäksi aikaa joka tapauksessa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Se on hassua, että 99:ssä ei oo paljoa säätöjä jakkarassa eikä ratissa etenkään. Silti siitä löytää hyvän ajoasennon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=980218

Tekis ihan vähän mieli hakea toi itelle. Mulla kun on jo yksi samanvärinen, neliovinen yksilö vuosimallia 84, tällä hetkellä talviteloilla. Erona se, että tuossa on etuspoileri, takalasinritilä ja keskikonsoli :twisted: Ja tietysti tuolla on ajettu toistasataa tuhatta kilometriä enemmän kuin Liisillä.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Onnea Tri-Lo hienosta hankinnasta. Ja kun ajoasento ja kojelauta miellyttää, niin parempaa kyytiähän saa hakea :D
Peter A kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=980218

Tekis ihan vähän mieli hakea toi itelle. Mulla kun on jo yksi samanvärinen, neliovinen yksilö vuosimallia 84, tällä hetkellä talviteloilla. Erona se, että tuossa on etuspoileri, takalasinritilä ja keskikonsoli :twisted: Ja tietysti tuolla on ajettu toistasataa tuhatta kilometriä enemmän kuin Liisillä.
Aika hyvin käy tuohon väriin ja ovimäärään nuo portaat ja nopan spoikka. Ja hintahan on suorastaan edullinen :wink:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

jariha kirjoitti:Aika hyvin käy tuohon väriin ja ovimäärään nuo portaat ja nopan spoikka. Ja hintahan on suorastaan edullinen :wink:
Mä harkistin kesällä jo Liisiin ritilää takaikkunalle, kun Lucan vaaleansiniseen tuplikseen se sopii niin hyvin :) Hinta ei ole paha, itse asiassa saman verran maksoin Liisistä keväällä...
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Käytiin tuossa jt:n kanssa noutamassa yksi tyyninki-99 talteen. Mukana tuli sarja jalkkisvanteita, miniliten tykkivanteet ja ralliratti, jotka tuli jo otettua talteen tulevaa projektia varten. Vuosimalli oli -80..B-moottoriin oli laitettu tuplakaasarit ja muutenkin kori oli kokenut -94 kaarien levennykset ym. Lisäksi oli ruuvattu kiinni tarvikespoileri eteen ja puluportaat takaikkunaan.

Moottori on jo varattu, mutta jos jotakuta kiinnostaa kori viritysaihioksi, niin saa hakea pois Porvoosta puoli-ilmaiseksi. Korin lopullinen kunto selviää lähiaikoina, mutta ei kyllä pahalta näyttänyt, mm. ovet oli ehjät eikä takakontissa ollut reikiä. -94 remontissa lienee käyty läpi koko kori. Ajetut kilometritkin taisi olla 227tkm..

Mua ei jostain syystä nuo isovilkkuiset vuosimallit kauheasti innosta. Sen sijaan tarkoituksena olis tehdä parin vuoden kuluttua sleeper-käyttöauto vuoden -72-76 99:stä :) .
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Tizumo kirjoitti:Käytiin tuossa jt:n kanssa noutamassa yksi tyyninki-99 talteen. Mukana tuli sarja jalkkisvanteita, miniliten tykkivanteet ja ralliratti, jotka tuli jo otettua talteen tulevaa projektia varten. Vuosimalli oli -80..B-moottoriin oli laitettu tuplakaasarit ja muutenkin kori oli kokenut -94 kaarien levennykset ym. Lisäksi oli ruuvattu kiinni tarvikespoileri eteen ja puluportaat takaikkunaan.

Moottori on jo varattu, mutta jos jotakuta kiinnostaa kori viritysaihioksi, niin saa hakea pois Porvoosta puoli-ilmaiseksi. Korin lopullinen kunto selviää lähiaikoina, mutta ei kyllä pahalta näyttänyt, mm. ovet oli ehjät eikä takakontissa ollut reikiä. -94 remontissa lienee käyty läpi koko kori. Ajetut kilometritkin taisi olla 227tkm..
lihoiksiko tuo meni? näytti nettiauton kuvissa todella tyylikkäältä peliltä.

onnittelut leimatulle seiskakutoselle breadfan!

tri-lo: elämä alkaa siitä kun vahaat tuo punaisen tupliksen :D
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

lucaf kirjoitti: lihoiksiko tuo meni? näytti nettiauton kuvissa todella tyylikkäältä peliltä.
Noh, ei ole vielä kokonaan mennyt. Itsellä ei olisi ollut nyt aikaa väkertää autosta menopeliä itselle, mutta kun ei ollut hinnan kiroissa kyseinen laitos (satanen..), niin.. Kori on tosiaan siistin näköinen ja oloinen, joten joku siitä saisi hyväkuntoisen aihion, tai vähintään ovet (ovat vielä jalallisilla peileillä). Kattoluukkukin on, en kyllä tiedä onko tarvike vai mikä.

Ostohetkellä kyseinen 99 oli lojumassa jonkun Porvoon pikkukirkon parkkipaikalla lukot auki ja jalkkisvanteet kontissa (ei ollut kuitenkaan poltettu). Apurin ikkunahan siitä myös puuttui. Vaan käyntiin ei saatu lähtemään hinauksessakaan, olisko ollut bensa loppu? Akkukin taisi olla sökö, kun ei apustartilla pyörittämisen jälkeen tullut mitään sähköjä.
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Vastaa Viestiin