900c käynti huononi. Tulpat?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Auto on tankattu tässä välissä jo pari kertaa, Shelliltä ja ST1:ltä. Molempien bensojen kanssa homma ilmenee.

Vaan nytpa on sitten vielä tulppien kärkiväli tarkastettu, olipahan se kolmessa tulpassa se 0.65mm mitä tehdäsasetuksen piti olla ja nämä sääsin 0.6:een. Kolmospytyn tulpan kärkiväli oli 0.5mm, onko moisesta haittaa? Säädin sen tuohon 0.6:een myös.

Imeskelin myös alipainekellon letkua ja kyllä se on ehjä ja kalvo kuuluu liikkuvan. Kaasarin vaimennussylinterissä on oikea määrä öljyä. Kaikki alipaineletkut konetilassa ovat ehjiä ja kunnolla paikoillaan.

Täytyy vielä koittaa muuttuiko käynti, kun säädin sen yhden tulpan kohdalleen, kunhan auto on ollut ainakin tunnin verran roikan nokassa. Ei viitsi turhaan rasittaa kylmäkäynnistyksellä tuommosen pikkuasian takia..

Jos ei vaikuttanut, vaihdan nuo NGK:t tilalle ja katsotaan, miten käy.

Edit: On muuten pirun paljon kovempaa materiaalia tuo NGK:n sivuelektrodi kuin mitä tuossa Eyquemissa. Eyquemin säätö onnistui melkein käsin vain koputtelemalla mihin sattuu, NGK:ta saa tosissaan naputella vasaraa vasten, jotta saa säädettyä..
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Eipä ollut tulppien kärkivälin säädöllä vaikutusta. Olkoon nyt sitten, kompensoin tuon kiertämällä tyhjäkäyntiä isommalle.. Katsellaan sitten kulutuslukemista, onko syytä tehdä jotain muuta..;)

Tai voisihan ne NGK:t sinne tosiaankin vaihtaa, mutta tänään en taida jaksaa.
Vastaa Viestiin