Vastaus sisältää huumoria älä lue mikäli pipo kiristää
Nopastahan saa hyvän jääauton jo ilman turpoakin. Näin pääsee myös kehittymään se ajotaito kun tehoja ei yksinkertaisesti ole

. Mutta asiaa sen verran, että pitäisikköhän ensimmäiseksi käydä ne perustekniikka kuviot läpi eli alusta/jarrut + käsijarru taakse. Sitten kaikki ylimääräiset diskopoppi ceedeet pois autosta ja ehkä myös kaikki muukin kattoverhoilua ja aurinkolippoja myöten niin että jäljellä ei ole kuin peltikori. Tilalle voi laittaa vaikka kaarta ja kuppi istuinta.
Helppoja/halpoja hevosia koneeseenkin löytyy laittamalla tuplakaasarit imutorvilla sekä ottamalla etummaisen äänenvaimentajan pois. Seoksen kun säätää vielä sopivan rikkaalle niin jo on noppa voiman tunnossaan. Tietty sytyksen säätö ja kaikkien sytytys puolen osien vaihto auttaa myös yllättävän paljon. Jos oikein haluaa alkaa hiomaan noppaa kisavireeseen ylä perniön sunday cup ice circuit tapahtumaa varten niin säädettävä nokkapyörä saattaa tehdä vielä +1,5 hv yläkierroksille kulutuksen kustannuksella.
Epäilen, että ainakin allekirjoittaneella tuollainen huiman 104,23hv / 800 kg tehopainosuhteen omaava rymy noppa nostattaisi hymyä jäällä aivan ilman ahdintakin.
Toki voi siihen laittaa ahtimenkin. Turbotuksesta löytyy juttua haku napilla paljon.