OG 900i:n tekniikanvaihto Turbolliseen...?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

OG 900i:n tekniikanvaihto Turbolliseen...?

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Elikkäs kaukana mielessä on pyörinyt ajatus vaihtaa vapari 8V ruisku tekniikka, 16V Turbolliseen... Mitä kaikkia asioita pitää ja kannattee ottaa huomioon tekniikan vaihdossa ja mitä kaikkia lappuja tarvii että että auton saa vielä laillisesti leimalle...? Kuinka monimutkanen projekti tämä on ja mitä mitä kaikkea muuta autosta pitää vaihtaa? Mistä kannattais kysellä vähän ajettuja tekniikoita kohtuu hintaan (minkälaisissa hinnoissa tekniikat pyörii) ?
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

No niin, voiskos asiantuntijat antaa neuvoja, sillä uskollinen saba teki nyt kusiset, eli jonkin aikaa vioitellut kytkimen painelaakeri sanoi lopullisesti työ sopimuksen irti, ja ilmeisesti jotain on tullut vaihelootan kyljestä läpi :( , koska siinä on ihan kiva reikä ja oljyt tuli lootasta pihalle, autolla ajettu vasta reilu 280 000km... :O hakusessa olis joko uus loota ja kytkin, tai ehkä jopa vakio 16V Turbo tekniikka täydellisenä kaikkine tietoineen ja lappuineen (mukaan voi tulla esim: kohtuullisesti rytätty kori, koska pakettia olis näin helpompi siirrellä), mikäli kohtuu hintainen ja vähän ajettu löytyy ja plussana olis toki mikäli tälläinen löytyisi mahdollisimman läheltä rovaniemeä... ja autohan on vm: 89 että sen vanhempia tekniikoita on turha tarjoilla... -Kiitosta jo etukäteen, niin ja vastailkaahan myös edelliseen viestiin...
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

http://www.saabismionsairaus.net/tietop ... distus.gif

jos katti, niin kattikoneen tarviit. muuten käy myös vanhemmat motit.

käytännössä läpihuutojuttu jos asiallisesti toteutettu.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Varmaan haulla ratkeisi tämäkin, mutta mitäs sitä laiska mies etsimään, vaan kysytään tietysti.

Mitäs pitää hommata jos i8 koneen tilalle vaihtaa t8 koneen? Käykö vanhat ruiskuosat, kaikki vanhat sähköt, moottorin apulaitteet yms? Tuleeko vaihdettavaksi ainoastaan itse kone imu- ja pakosarjoineen sekä turbon lisäys?

Alustassa ei ilmeisesti muuta kuin kaasuiskarit joka nurkkaan, kun kyse on viistokeulaisesta?

Ei sillä että itsellä i8:a olisi, kun kaasariin luotetaan, mutta katselin yhtä siistinnäköistä ruiskupeliä, joka taitaisi kumminkin mennä koneenvaihdoksi ja samantienhän sen ikuisesti kuolaamani turbon siiten ruuvaisi. Saisi mukavan kesäauton sitten tai jos vaikka pikkuveljelle antaisi ensikesänä, kun kortin saa..;) No ei sentään. Ei semmosille Italianihmeiden perään kuolaaville Saabia anneta.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

akyttala kirjoitti:Käykö vanhat ruiskuosat, kaikki vanhat sähköt, moottorin apulaitteet yms? Tuleeko vaihdettavaksi ainoastaan itse kone imu- ja pakosarjoineen sekä turbon lisäys?

Alustassa ei ilmeisesti muuta kuin kaasuiskarit joka nurkkaan, kun kyse on viistokeulaisesta?
Muuten ruiskuosat käy, mutta määränsäädin ja ohjauspaineventtiili ovat turbossa erilaisia. Koneen lisäksi kytkin ja pakoputki ovat niitä pakollisia vaihdettavia. Lisäksi joudut asentamaan öljycoolerin keulalle.

Omassa kuukauden takaisessa i8 -> t8 operaatiossa meni aika tarkkaan kuutisen tuntia.

1.7. -87 jälkeen rekisteröidyssä on osoitettava uuden koneen päästöt samaksi, tai vähemmäksi kuin alkuperäisen moottorin TAI asennettava vaihtoehtoisesti katti putkeen.

Ennen -87 heinäkuuta rekisteröityjä on helpompi muutoskatsastaa. Riittää normaali pakokaasutesti. Myös kaasarisatku on aika helppo muuttaa turboksi.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin