
Tuplis-threadin aika
Nettiautossa on vaihteeksi joku -71 99 myynnissä. Näkyy olevan vielä automaatti, joten taitaa olla ruiskukone. Niitäpä ei tule ihan joka mutkassa vastaan..Olis vaan se oma navetta jossain mihin näitä voisi säilöä
.

...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
oliko millanen etuspoileri?Tizumo kirjoitti:Käytiin tuossa jt:n kanssa noutamassa yksi tyyninki-99 talteen. Mukana tuli sarja jalkkisvanteita, miniliten tykkivanteet ja ralliratti, jotka tuli jo otettua talteen tulevaa projektia varten. Vuosimalli oli -80..B-moottoriin oli laitettu tuplakaasarit ja muutenkin kori oli kokenut -94 kaarien levennykset ym. Lisäksi oli ruuvattu kiinni tarvikespoileri eteen ja puluportaat takaikkunaan.
Moottori on jo varattu, mutta jos jotakuta kiinnostaa kori viritysaihioksi, niin saa hakea pois Porvoosta puoli-ilmaiseksi. Korin lopullinen kunto selviää lähiaikoina, mutta ei kyllä pahalta näyttänyt, mm. ovet oli ehjät eikä takakontissa ollut reikiä. -94 remontissa lienee käyty läpi koko kori. Ajetut kilometritkin taisi olla 227tkm..
Mua ei jostain syystä nuo isovilkkuiset vuosimallit kauheasti innosta. Sen sijaan tarkoituksena olis tehdä parin vuoden kuluttua sleeper-käyttöauto vuoden -72-76 99:stä.
saattaisin ostaa...
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Tuollaset peltivanteet on musta ainakin ihan jees tupliksen alla jos hyväkuntoiset.Breadfan86 kirjoitti:No on ainaski thyningit pellivanteet ja asialliset kattotellingitEipä siinä, nätti peli. Varmaan aika erilainen kokemus tonnareiden ja satkujen jälkeen?
http://junkka.irc-galleria.net/j/images ... 164495.jpg
Saab 99 -83
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Eikös kyseessä ole tämä auto ja tuollahan on hyvä kuva spoileristakin. Ja näenkö oikein, että tuossa näyttäis olevan tuo upean vihreä sisuskin?Tizumo kirjoitti:Viitsisköhän jt ottaa jossain vaiheessa kuvaa spoilerista..aika pelkistetyn näköinen. Yritetään saada kuvattua.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Kyllä, ei osunut enää vaan silmään, kun päivällä nettiautosta yritin vielä etsiä.

HUOM!
Tuon 99:n osista kiinnostuneet, ottakaa yhteys sähköpostilla (ei yv) suoraan jt:hen, niin ei mene hommat ristiin. Auto on näet hänellä säilössä.
saab9596@mbnet.fi


HUOM!
Tuon 99:n osista kiinnostuneet, ottakaa yhteys sähköpostilla (ei yv) suoraan jt:hen, niin ei mene hommat ristiin. Auto on näet hänellä säilössä.
saab9596@mbnet.fi
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Jarrutehostin/pääsylkkä
(Sori Tuomas, linkitän kuvasi tähän koska en löytänyt muita kuvia 99:n paljaasta rintapellistä.)
http://www.elisanet.fi/tuomas.kivisto/9 ... mage2.html
En ymmärrä kuinka tuohon uudemman 99:n rintapeltiin tulee kiinni jarrutehostin, ja mihin kohtaan?
Omassani se on kiinni neljällä pultilla suoraan rintapellissä, ja siinä sitten on kiinni pääjarrusylinteri kahdella pultilla.
http://www.elisanet.fi/tuomas.kivisto/9 ... mage2.html
En ymmärrä kuinka tuohon uudemman 99:n rintapeltiin tulee kiinni jarrutehostin, ja mihin kohtaan?
Omassani se on kiinni neljällä pultilla suoraan rintapellissä, ja siinä sitten on kiinni pääjarrusylinteri kahdella pultilla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Jarrutehostin/pääsylkkä
Tehostin tulee rintapellin vaakasuoran osuuden yläpuolelle kannakerautaan ja voima polkimelta välitetään linkkivivulla.ng900aero kirjoitti:En ymmärrä kuinka tuohon uudemman 99:n rintapeltiin tulee kiinni jarrutehostin, ja mihin kohtaan?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/jarrut/ ... annake.gif
Rintapellin vaakasuorassa osuudessa näkyy tuolla Tuomaksen kuvassa kaksi parin sentin reikää ja neljä pikkureikää. Pikkureikiin tulee jarruasetelman kannake, ja parisenttisiin reikiin kaasuvaijeri ja jarrun linkkivipu.
http://www.elisanet.fi/tuomas.kivisto/9 ... mage8.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tattis jus, olihan tuosta jo aiemminkin puhetta mutta tuo ei oikein auennut ennenkuin näin tuon rintapellin kuvan.
Pitääpä ottaa mittoja uuden ja vanhemman rintapelleistä ja katsoa olisiko mahdollista saada tuo uudenaikainen tehostinpaketti sovitettua tuohon vanhaan eli mahtuuko vasemmanpuolisen pyyhkijäkoneiston ja "sähkökeskuksen" kaveriksi paikoilleen. Äkkiä katsottuna rintapellin muodossa ei olisi eroa, ainoastaan poraushommia olisi tiedossa (myös kytkimen pääsylinterin kohdassa).
Pitää käydä paremmalla kelillä hakemassa romikselta tuo koko jarrutehostin/poljinhässäkkä ja kokeilla sovitella sitä autooni, ei kait tuon sopivuus muuten lopullisesti selkene.
Pitääpä ottaa mittoja uuden ja vanhemman rintapelleistä ja katsoa olisiko mahdollista saada tuo uudenaikainen tehostinpaketti sovitettua tuohon vanhaan eli mahtuuko vasemmanpuolisen pyyhkijäkoneiston ja "sähkökeskuksen" kaveriksi paikoilleen. Äkkiä katsottuna rintapellin muodossa ei olisi eroa, ainoastaan poraushommia olisi tiedossa (myös kytkimen pääsylinterin kohdassa).
Pitää käydä paremmalla kelillä hakemassa romikselta tuo koko jarrutehostin/poljinhässäkkä ja kokeilla sovitella sitä autooni, ei kait tuon sopivuus muuten lopullisesti selkene.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sama homma mutta noksun ykkösillä ja kaasarisatkulla, yllättävän paljon oli tientukkoja, ohituksia oli pakko tehdä auraamattomilla pikkuteilläkin pari kappaletta kun etenivät 40km/h 50:n alueella.Suppari kirjoitti:Talvi yllätetty tänään 80-luvun Nokia rollstereilla. vm.84 norttiyskällä.Oli uusien autojen omistajat talvirenkaineen näkemisen arvoisia kun kuittailin niitä ilman etenemisvaikeuksia.
Laitoin äsken kyllä alle 185/65 15 ja turbon alut.Nousi ulkonäkö ja ajoominaisuudet,rengasmelu laski.
Nuo ykköset on kyllä tosi hyvät renkaat, aivan varmasti hiljaisemmat kuin kakkoset ja pitoa riittää, eivätkä ole mitkään lötröt ainakaan satkun alla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... dfde547c11 siinäpä pussihousu 99 rakentelun mallia. 

- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Minulla tupliksessa hieman vanhemmat Hakkapeliitan ykköset ja satkussa liki uudet kakkoset. Tuplis on autona sen verran paremmin tiessä, että ei ole ainakaan pidossa yhtään moittimista noihin satkun kakkosiin verrattuna. Jo viime talven jälkeen totesin, että varsin onnistunut kuviointi noissa (silloin satkun alla), sillä pitoa riittää. Tosin nyt on ollut kyllä sen verran liukas alkutalvi, ettei pidosta ole voinut juuri puhua, mutta tänään kun pakkasta on enempi, niin alkaa sitäkin löytymään...ng900aero kirjoitti:Nuo ykköset on kyllä tosi hyvät renkaat, aivan varmasti hiljaisemmat kuin kakkoset ja pitoa riittää, eivätkä ole mitkään lötröt ainakaan satkun alla.

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Etkö muka huomaa muuta eroa, omien kokemusten mukaan 99 puskee reilusti vähemmän kuin 900 ja on paremman suorituskyvyn ohessa myös reilusti ketterämpiTri-Lo kirjoitti: No emmä nyt tiedä, kompakti satkuhan tuo lähinnä on.Kojelautahan siinä eniten viehättää.

Nyt ensimmäisillä liukkailla tuli taas todettua tuo 900:n puskemisefekti, on aikalailla jääräpäinen menijä

99 takapäähän vaikuttavalla käsijarrulla voisi olla aika kiva peli talvella.
900:ssa on taas ehdottomasti parempaa kojelauta, ilmanvaihtojärjestelmä ja lämmöntuotto joka on ainakin omassani jotain järkyttävän tehokasta, ei tarvitse jättää 900 kuin reiluksi 10 minuutiksi käymään pakkasessa niin jo on ikkunat auki ja kabiini lämmin (en ala kytkemään autoa lohkikseen tai kravailemaan laseja, tulille kylmiltään, jos jaksaa kovallakin pakkasella lähteä käyntiin, niin lohkista ei tarvita

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98